Barnepige

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

738 visninger
13 svar
3 synes godt om
2. december 2018

Anonym trådstarter

Hejsa.

Vi vil rigtig gerne på en weekend tur med overnatning , men vi har ikke pasnings muligheder . Yngstebarnet er 9 og storesøskende snart 18 år, hvornår er det forsvarligt at vi forlader skuden og søskende passer. De er vant til at være alene en hel dag,  men ikke med overnatning , ikke at vi tænker det som et problem ,men er det forsvarligt ? set udefra 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2018

ErDuHerIkkeSnart

Man ved jo bedst selv, hvilke “slags” børn man har og hvor modne de er - men jeg ville ingen tænkelige kvaler have ved at lade næsten myndige storesøskende og et skolebarn være alene en nat eller to. Slet ikke. Da jeg var 15-16 år gammel arbejdede jeg som babysitter for en pige på 4-5 år. Også med en overnatning nu og da. Nyd jeres weekend!

Anmeld Citér

2. december 2018

Anonym trådstarter

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Man ved jo bedst selv, hvilke “slags” børn man har og hvor modne de er - men jeg ville ingen tænkelige kvaler have ved at lade næsten myndige storesøskende og et skolebarn være alene en nat eller to. Slet ikke. Da jeg var 15-16 år gammel arbejdede jeg som babysitter for en pige på 4-5 år. Også med en overnatning nu og da. Nyd jeres weekend!

Tak for svar . Vi ville ingen betænkeligheder have, stoler fuld ud på de kan være alene. Men bekymre mig desværre nok FOR meget over andres tanker. Vi bliver i Danmark så ville jo hurtigt kunne komme hjem igen .

Anmeld Citér

2. december 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Hejsa.

Vi vil rigtig gerne på en weekend tur med overnatning , men vi har ikke pasnings muligheder . Yngstebarnet er 9 og storesøskende snart 18 år, hvornår er det forsvarligt at vi forlader skuden og søskende passer. De er vant til at være alene en hel dag,  men ikke med overnatning , ikke at vi tænker det som et problem ,men er det forsvarligt ? set udefra 

Barnet er 9 år gammel og det store-søskende der passer. Med mindre er de er super uansvarlige, ville jeg sagtens lade den store passer(men husk lige at spørg om de vil) ellers er der altid muligheden at den yngste sover hos en veninde. 

Det er jo ikke små børn, vi snakker om. 
Så hør med den store, og så af sted med jer 

Anmeld Citér

2. december 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Anonym skriver:

Tak for svar . Vi ville ingen betænkeligheder have, stoler fuld ud på de kan være alene. Men bekymre mig desværre nok FOR meget over andres tanker. Vi bliver i Danmark så ville jo hurtigt kunne komme hjem igen .

Hvad tror du at andre vil tænke? 
Som sagt, vi snakker ikke om et spædbarn på 3 måneder, men et barn på 9 år. Et selvstændigt barn, der sikkert vil elske en aften med den store, film aften og hygge. 

Og et ungt menneske på næsten 18 år, som sagt voksen der skal være der. (regner ikke med at den lille vågner og er ked af det hver nat) 
Så det er vel ikke anderledes end hvis I var i huset, de skal jo bare sover om natten. 

Sørger for mad, hvilket jeg regner med en på 18 godt kan.   

Anmeld Citér

2. december 2018

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Barnet er 9 år gammel og det store-søskende der passer. Med mindre er de er super uansvarlige, ville jeg sagtens lade den store passer(men husk lige at spørg om de vil) ellers er der altid muligheden at den yngste sover hos en veninde. 

Det er jo ikke små børn, vi snakker om. 
Så hør med den store, og så af sted med jer 

De er meget ansvarlige unge mennesker  og yngstebarnet er nem . Vi har ikke andre muligheder derfor denne løsning . Manden mener det sagtens kan gå , også mig bekymre mig bare mere . 

Anmeld Citér

2. december 2018

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Hvad tror du at andre vil tænke? 
Som sagt, vi snakker ikke om et spædbarn på 3 måneder, men et barn på 9 år. Et selvstændigt barn, der sikkert vil elske en aften med den store, film aften og hygge. 

Og et ungt menneske på næsten 18 år, som sagt voksen der skal være der. (regner ikke med at den lille vågner og er ked af det hver nat) 
Så det er vel ikke anderledes end hvis I var i huset, de skal jo bare sover om natten. 

Sørger for mad, hvilket jeg regner med en på 18 godt kan.   

Er sikker på de ville hygge sig . Yngstebarnet kan sagtens være alene en hel dag . Tror bare det er pga af overnatning jeg er i tvivl om det er forsvarligt . De kan sagtens passe og sørge for mad  at det er uforsvarligt  men kender mine børn og stoler fuld ud på dem . De er alle sammen fornuftige .

Anmeld Citér

2. december 2018

solskinsliv

Profilbillede for solskinsliv

Nu blev jeg mor som 18 årig og det var der ingen problemer i, så jeg ville ikke have nogen betænkeligheder ved at lade min 18 årige datter passe hendes mindre søskende, ikke når hun er fornuftig og ansvarlig og hun kan jo ringe hvis der er noget 

Anmeld Citér

2. december 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

Altså den store er jo voksen og kunne være flyttet hjemmefra, eller sågar selv være forældre. Så selvfølgelig er det ansvarligt. 

Anmeld Citér

2. december 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Anonym skriver:

Er sikker på de ville hygge sig . Yngstebarnet kan sagtens være alene en hel dag . Tror bare det er pga af overnatning jeg er i tvivl om det er forsvarligt . De kan sagtens passe og sørge for mad  at det er uforsvarligt  men kender mine børn og stoler fuld ud på dem . De er alle sammen fornuftige .

hvis nogen synes det er ansvarligt, har de ikke meget tillid til de stakkels 18 årige unger. Trist.

Og hvis barnet er vant til at være alene hjemme i flere timer, er det jo ikke anderledes, bare at I ikke er der om natten. 

Som sagt, det er store børn. 

Jeg forstår godt dine tanker, men du skal ikke tænke på de store som børn, men som unge og næsten voksne og det vil andre også se. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.