Hvornår er det socialt bedrageri ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. november 2018

Anonym trådstarter

MummiT skriver:

Man må ikke leve i et ægteskabslignende forhold, uanset om man bor sammen eller ej. Så simpelthen beskriver de det. Men det betyder at man ikke må hjælpe hinanden med almindelige dagligdagsgøremål. 
Så hvis kæresten går ned med skrald, svinger støvsugeren, ordner vasketøjet og handler til fælles måltid så er man reelt ikke enlig længere, heller ikke selvom han går hjem og sover hos sig selv bagefter. 

Men altså mange af de ting er jo ret svære at undersøge om det bliver overholdt, med mindre de overvåger ens hjem.

Det er jo helt vildt. 

Det er godt nok ikke relevant for mig. Men hvis Gud forbyde det skulle ske at min mand og jeg gik fra hinanden og jeg fik ny kæreste. Så skulle der godt nok følges op på en masse 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2018

Mortilah

Det er nogle vilde regler. Jeg tænker bare på at mine veninder også lige bærer tallerknen ud eller går ud med skraldet. Men vi er absolut ikke i et forhold. Synes danmark er lige livlig strenge indimellem. Men på den anden side ville systemet nok blive udnyttet hvis ikke det var så strikst...

Anmeld Citér

28. november 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart

Det er nogle vilde regler. Jeg tænker bare på at mine veninder også lige bærer tallerknen ud eller går ud med skraldet. Men vi er absolut ikke i et forhold. Synes danmark er lige livlig strenge indimellem. Men på den anden side ville systemet nok blive udnyttet hvis ikke det var så strikst...

Det er jo det der er problemet. Reglerne virker totalt latterlige men de er jo kommet fordi der gennem årene er blevet svindlet massivt med de sociale ydelser. 

Det er det offentliges forsøg for at dæmme op for noget af det og som altid med den slags ting, så rammer det også en masse andre som ikke har tænkt sig at snyde, men hvor det hele bare er røvbesværligt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.