Hvornår er det socialt bedrageri ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.139 visninger
12 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. november 2018

Anonym trådstarter

min veninde og jeg sidder og snakker om socialt bedrageri. Men hvad indebærer det egentlig helt præcis?

hvis man f.eks har en kæreste som er hos en hver dag, har tandbørste og tøj der men ikke bidrager økonomisk til husholdningen. Er det så socialt bedrageri eller er det en gråzone? 

For umiddelbart snakker vi om at det jo nok er. Men når man ikk deler noget økonomisk så får msn jo ikke hjælp i dagligdagen. 

Hvor går grænsen egentlig? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2018

Camillos

Anonym skriver:

min veninde og jeg sidder og snakker om socialt bedrageri. Men hvad indebærer det egentlig helt præcis?

hvis man f.eks har en kæreste som er hos en hver dag, har tandbørste og tøj der men ikke bidrager økonomisk til husholdningen. Er det så socialt bedrageri eller er det en gråzone? 

For umiddelbart snakker vi om at det jo nok er. Men når man ikk deler noget økonomisk så får msn jo ikke hjælp i dagligdagen. 

Hvor går grænsen egentlig? 

Han må Max være hos dig i 3 dage om ugen til overnatning og må ikke have nogen ting der permanent. Du må ikke betale for partnerens mad og han må heller ikke bidrage med noget økonomisk. 

Anmeld Citér

28. november 2018

Anonym trådstarter

Camillos skriver:

Han må Max være hos dig i 3 dage om ugen til overnatning og må ikke have nogen ting der permanent. Du må ikke betale for partnerens mad og han må heller ikke bidrage med noget økonomisk. 

Okay er det virkelig helt nede i de parametre? 

Lyder helt vildt at det er sådan. 

Anmeld Citér

28. november 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
28. november 2018

Anonym

Der er vist også nogle regler om almindelige hverdagsgøremål som fx at gå ud med skrald, vaske tøj, hjælpe til generelt til husholdningen. Jeg kan huske min mand og jeg syntes det var uoverskuelige regler i sin tid - vi overnattede kun hos hinanden i weekenderne for at undgå det skulle være socialt bedrageri og flyttede relativt hurtigt sammen. Men man skal jo lige lære hinanden at kende først, så det er lidt op ad bakke med de regler ind i mellem - men selvfølgelig kan de jo blive udnyttet

Anmeld Citér

28. november 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Der er vist også nogle regler om almindelige hverdagsgøremål som fx at gå ud med skrald, vaske tøj, hjælpe til generelt til husholdningen. Jeg kan huske min mand og jeg syntes det var uoverskuelige regler i sin tid - vi overnattede kun hos hinanden i weekenderne for at undgå det skulle være socialt bedrageri og flyttede relativt hurtigt sammen. Men man skal jo lige lære hinanden at kende først, så det er lidt op ad bakke med de regler ind i mellem - men selvfølgelig kan de jo blive udnyttet

Puh er glad for jeg ikke er i den situation så. Bor heldigvis allerede med min kæreste og får ingen ekstra ydelser af nogen art 

snakken faldt bare derpå også blev jeg nysgerrig. 

Hvor må det være et kæmpe pres af have på en hvis man skal leve på sådan en måde 

Anmeld Citér

28. november 2018

Anonym

Jeg blev blandt andet spurgt om, om min kæreste bar tallerknerne ud efter aftensmaden og hjalp med at vaske op. Om han hjalp til med afhentning af børn eller støvsugning. Han måtte overnatte hos mig fem nætternover fjorten dage, men kun en gang med to nætter i træk. Og så måtte han ikke handle ind til et fælles måltid, medmindre jeg betalte for min halvdel. 

Anmeld Citér

28. november 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg blev blandt andet spurgt om, om min kæreste bar tallerknerne ud efter aftensmaden og hjalp med at vaske op. Om han hjalp til med afhentning af børn eller støvsugning. Han måtte overnatte hos mig fem nætternover fjorten dage, men kun en gang med to nætter i træk. Og så måtte han ikke handle ind til et fælles måltid, medmindre jeg betalte for min halvdel. 

Hold da op. Det er godt nok nogle strikse regler der er. Det overrasker mig alligevel 

Anmeld Citér

28. november 2018

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Man må ikke leve i et ægteskabslignende forhold, uanset om man bor sammen eller ej. Så simpelthen beskriver de det. Men det betyder at man ikke må hjælpe hinanden med almindelige dagligdagsgøremål. 
Så hvis kæresten går ned med skrald, svinger støvsugeren, ordner vasketøjet og handler til fælles måltid så er man reelt ikke enlig længere, heller ikke selvom han går hjem og sover hos sig selv bagefter. 

Men altså mange af de ting er jo ret svære at undersøge om det bliver overholdt, med mindre de overvåger ens hjem.

Anmeld Citér

28. november 2018

Camillos

Anonym skriver:

Okay er det virkelig helt nede i de parametre? 

Lyder helt vildt at det er sådan. 

Ja det er det.... De er meget strikse med det der  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.