Laver i hjemmelavede julegaver med børnene?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. november 2018

Chri9000

Profilbillede for Chri9000

Vi laver ikke hjemmelavede julegaver mere.. Men dengang lavede vi, alt fra hjemmelavede dækkeservietter, tegninger, perleskåle, perleplader, maleri på lille lærred, trylledejsfigurer..

I år nøjes vi med, at lave hjemmelavede julekort 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2018

1518

Min den store er 3 1/2 og den lille er 9 måneder. Jeg har hvert år, siden den store blev født, lavet en vægkalender med billeder af hende, som bedster og older har fået. Og sådan bliver det igen i år (selvfølgelig med billeder af begge unger). Den store kan efterhånden godt være med til at lave noget kreativt, men jeg tror, at jeg bliver gjort arveløs, hvis ikke der ligger en kalender under juletræet hos både bedsteforældre og oldeforældre  På grund af en masse sammenfaldende omstændigheder er overskuddet der ikke rigtig til også at få kreeeret hjemmelavede gaver i år, men mon ikke de kommer til næste år - sammen med kalenderne med billeder 

Anmeld Citér

27. november 2018

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Loa skriver:

Og i så fald hvad? 

Er altid i tvivl om hvad pigerne skal lave til bedsteforældre/oldeforældre. 

De SKAL jo ikke lave noget, men jeg synes det er lidt hyggeligt med noget fra dem

De er 2 og 8.  

Vi har været i gang med at male krus med porcelænsmaling og lavet ting af krympeplast. 

Vi havde også haft i tankerne at købe nogle små æsker eller lignende i træ og så kunne hun have malet dem. Men det blev til de andre ting i år

Anmeld Citér

27. november 2018

God-mor

Loa skriver:

Og i så fald hvad? 

Er altid i tvivl om hvad pigerne skal lave til bedsteforældre/oldeforældre. 

De SKAL jo ikke lave noget, men jeg synes det er lidt hyggeligt med noget fra dem

De er 2 og 8.  

Vi har lavet smykkeskrin til farmor og mormor. Købte nogle pap æsker i Bilka, og noget maling, lim og palietter 

Anmeld Citér

27. november 2018

Loa

Chri9000 skriver:

Vi laver ikke hjemmelavede julegaver mere.. Men dengang lavede vi, alt fra hjemmelavede dækkeservietter, tegninger, perleskåle, perleplader, maleri på lille lærred, trylledejsfigurer..

I år nøjes vi med, at lave hjemmelavede julekort 

Overvejede også de der perleskåle i år - som små lysestager. De er ret søde.

Anmeld Citér

27. november 2018

Loa

1518 skriver:

Min den store er 3 1/2 og den lille er 9 måneder. Jeg har hvert år, siden den store blev født, lavet en vægkalender med billeder af hende, som bedster og older har fået. Og sådan bliver det igen i år (selvfølgelig med billeder af begge unger). Den store kan efterhånden godt være med til at lave noget kreativt, men jeg tror, at jeg bliver gjort arveløs, hvis ikke der ligger en kalender under juletræet hos både bedsteforældre og oldeforældre  På grund af en masse sammenfaldende omstændigheder er overskuddet der ikke rigtig til også at få kreeeret hjemmelavede gaver i år, men mon ikke de kommer til næste år - sammen med kalenderne med billeder 

Er det sådan en du laver på nettet eller i hånden? 

Jeg eeeelsker at sidde og nørkle, så ville gerne lave sådan et par kalendre i hånden, men kan simpelthen ikke finde de der “gør der selv” kalendre i år 

Anmeld Citér

27. november 2018

Chri9000

Profilbillede for Chri9000
Loa skriver:

Overvejede også de der perleskåle i år - som små lysestager. De er ret søde.

Det er de nemlig ja og ret nemme at lave.. vi lavede både store og små hvor der kunne være fyrfadslys i 

Anmeld Citér

28. november 2018

1518

Loa skriver:

Er det sådan en du laver på nettet eller i hånden? 

Jeg eeeelsker at sidde og nørkle, så ville gerne lave sådan et par kalendre i hånden, men kan simpelthen ikke finde de der “gør der selv” kalendre i år 

Jeg laver dem på nettet (vistaprint.dk). For mig er det også lidt en mulighed for at sidde og nyde alle de dejlige billeder, vi har taget af ungerne i løbet af året  Jeg plejer lave dem, så billederne til januar er taget i januar, billederne til februar er fra februar osv. Så kan man rigtig se hvordan, de har udviklet sig i løbet af året 

Anmeld Citér

28. november 2018

Janet1989

Nu har jeg ingen børn der er voksne nok til at lave noget selv, men vi får baby indenfor de næste dage/uge, og vi har købt rammer med plads til billede og et fod/håndaftryk til de kommende bedsteforældre (mormor, morfar og farmor) 

og så overvejer jeg at lave en hemmeligt til far ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.