Laver i hjemmelavede julegaver med børnene?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.040 visninger
18 svar
14 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. november 2018

Loa

Og i så fald hvad? 

Er altid i tvivl om hvad pigerne skal lave til bedsteforældre/oldeforældre. 

De SKAL jo ikke lave noget, men jeg synes det er lidt hyggeligt med noget fra dem

De er 2 og 8.  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2018

Anonym

Ja. Mine er knap 2 og 4 år. 

I år bliver det nogle viskestykker med håndaftryk med tekstilmaling i et eller andet motiv. Skal lige på pinterest;-). 

Sidste år var det muleposer med håndaftryk. Må vist ryste posen til næste jul

Anmeld Citér

26. november 2018

Loa

Anonym skriver:

Ja. Mine er knap 2 og 4 år. 

I år bliver det nogle viskestykker med håndaftryk med tekstilmaling i et eller andet motiv. Skal lige på pinterest;-). 

Sidste år var det muleposer med håndaftryk. Må vist ryste posen til næste jul

Vi lavede julekugler sidste år med pigernes håndaftryk, de blev så fine  

Vi har også været igennem grydelapper og 100 andre ting

Anmeld Citér

26. november 2018

MorTil3+

I år laver vi jule rystekugler. Ellers tjek  https://www.kreativmedungerne.dk/højtider-og-anledninger/jul der er mange gode ideer. 

Anmeld Citér

26. november 2018

Dorthe1986

Jeg tror vi prøver at lave sukkerscrubs i år og måske nogle muleposer 

vi har også et år lavet små puder af filt og fyldt med tørret lavendel som man kunne ligge under hovedpuden. Så havde min søn broderet på dem 

Man kan også lave bogmærker, magneter osv 

Anmeld Citér

26. november 2018

Ena

Loa skriver:

Og i så fald hvad? 

Er altid i tvivl om hvad pigerne skal lave til bedsteforældre/oldeforældre. 

De SKAL jo ikke lave noget, men jeg synes det er lidt hyggeligt med noget fra dem

De er 2 og 8.  

Mine børn har været og er vilde med stoftryk fra to-års alderen. Vi trykker med alt muligt; et overskåret løg, med blade fra naturen, en stålsvamp osv. Eller strinter med malingen. Bagefter stryger jeg det, så stofmalingen ikke forsvinder under vask. Og så syer jeg det til eksempelvis en tehætte, viskestykke, pudebetræk, grydelapper eller hvad bedsteforældrene nu vil kunne lide. For at holde det i en stil, som mine moderne forældre kan holde ud at se på, bruger vi sort maling på ensfarvet stof. Det bliver faktisk ret flot og bedst af alt, så bliver det brugt. 

Anmeld Citér

26. november 2018

Loa

Ena skriver:

Mine børn har været og er vilde med stoftryk fra to-års alderen. Vi trykker med alt muligt; et overskåret løg, med blade fra naturen, en stålsvamp osv. Eller strinter med malingen. Bagefter stryger jeg det, så stofmalingen ikke forsvinder under vask. Og så syer jeg det til eksempelvis en tehætte, viskestykke, pudebetræk, grydelapper eller hvad bedsteforældrene nu vil kunne lide. For at holde det i en stil, som mine moderne forældre kan holde ud at se på, bruger vi sort maling på ensfarvet stof. Det bliver faktisk ret flot og bedst af alt, så bliver det brugt. 

Det med at det kan bruges, er også vigtigt.

Synes det er synd at give noget der bare bliver opbevaret et eller andet sted.

Anmeld Citér

27. november 2018

ErDuHerIkkeSnart

Dorthe1986 skriver:

Jeg tror vi prøver at lave sukkerscrubs i år og måske nogle muleposer 

vi har også et år lavet små puder af filt og fyldt med tørret lavendel som man kunne ligge under hovedpuden. Så havde min søn broderet på dem 

Man kan også lave bogmærker, magneter osv 

Du har vel ikke en opskrift på sådan en scrub? Lige noget for mostrene i denne familie ...

Anmeld Citér

27. november 2018

Dorthe1986

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Du har vel ikke en opskrift på sådan en scrub? Lige noget for mostrene i denne familie ...

Jeg har  tænkt mig at bruge den her:

https://www.valdemarsro.dk/bodyscrub-med-lavendel/

Der er flere scrubs på hendes side 

Anmeld Citér

27. november 2018

Tullemor

Til Oldemor ja - vi bager altid julesmåkager til hende, da hun ikke længere selv kan. vi bruger endda hendes opskrifter - men så får hun også sin julegave 1.søndag i advent så hun har kager til sig selv og besøgende i julen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.