Køber i brugte julegaver?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. november 2018

A38

Jeg køber ikke brugt i år, da det ikke lige ligger til højrebenet med de ønsker folk har, men jeg gør det gerne. Jeg ønsker mig også gerne brugt. Jeg elsker genbrug.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2018

BabyMama2016

Anonym skriver:

Anonyme svar tilladt.

Jeg kom til at tænke på, om der er nogle der køber brugte gaver til jul?

Jeg gør, ikke alle gaverne men nogle. Hvis jeg fx kan finde en lille postmand Per bil (som min søn brændende ønsker sig) til 30 kr, så giver jeg det i stedet for fuld pris.

Men herhjemme er pengene meget små i år. Har ingen penge 100 kr på min konto lige nu. Så derfor har vi heller ikke noget valg mht til det. 

Hvad gør i andre?

Og spare i op hele året til jul? Fortæl gerne..

Ja til mind egne børn  

men ikke til andre som min søster, eller mor osv.

Anmeld Citér

19. november 2018

ErDuHerIkkeSnart

Til min mand og to børn køber jeg brugt, for jeg ved, at det er vi enige om. Til andre (forældre og søskende er de eneste), køber vi som regel nyt, med mindre de selv nævner at det må være brugt.

Jeg mangler som sådan ikke penge og sparer heller ikke op til julegaver, men jeg har bare ikke lyst til, at skrue julen op til en stor udgift.

Min yngste får ingen gave - han er nyfødt og ved ikke noget om jul. Min ældste på 2,5 år får julegave for første gang i form af en brugt cykel fra DBA og en oplevelse med os forældre (årskort til Experimentariet)...

Anmeld Citér

19. november 2018

koeapabshicar

Til barn og mand har jeg ikke noget problem med at købe brugt. Min søster ville jeg heller ikke have et problem med det for hun vil næsten helst have brugt alligevel. 

Men til andre gør jeg ikke. 

Vi skriver altid på vores ønskesedler at det ikke gør noget hvis folk finder tingene brugt :-) 

Anmeld Citér

19. november 2018

Ciss

I 2 situationer kan jeg give brukt:

- Hvis det er noget som koster mange penge nyt, og som mine børn ønsker sig/har brug for. F eks fik den ene en gang en "ny" seng.

- Hvis det er noget, man ikke får fat i nyt længere. F eks bøger, som er utsolgt fra forlag, eller noget som minder os (mine søstre/kusiner) om opvæksten i 70'erne/80'erne.  

Anmeld Citér

19. november 2018

lineog4

Jeg kan både købe nyt og brugt og komme med hjemmelavede gaver. 

I år ved jeg faktisk ikke hvad de skal have. Jo min yngste søn får årskort til FCK. Min store datter har sagt hun helst vil have donationer (hun fik sidste år en donation til mad til en flytning i x antal dage), men jeg kan da ikke lide ikke at give en gave, men så vil hun nok helst have genbrug.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.