Køber i brugte julegaver?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Køber du brugt til julegaver?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.159 visninger
15 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. november 2018

Anonym trådstarter

Anonyme svar tilladt.

Jeg kom til at tænke på, om der er nogle der køber brugte gaver til jul?

Jeg gør, ikke alle gaverne men nogle. Hvis jeg fx kan finde en lille postmand Per bil (som min søn brændende ønsker sig) til 30 kr, så giver jeg det i stedet for fuld pris.

Men herhjemme er pengene meget små i år. Har ingen penge 100 kr på min konto lige nu. Så derfor har vi heller ikke noget valg mht til det. 

Hvad gør i andre?

Og spare i op hele året til jul? Fortæl gerne..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2018

Christabelle

Jeg har stemt at alt er nyt, men det er bare i år. Normalt kan jeg sagtens finde på at købe brugte gaver til min datter, men i år har jeg fundet gode tilbud i løbet af året, så alt er købt fra nyt.

Jeg ville ikke købe brugt til andre. 

Anmeld Citér

19. november 2018

Anonym trådstarter

Christabelle skriver:

Jeg har stemt at alt er nyt, men det er bare i år. Normalt kan jeg sagtens finde på at købe brugte gaver til min datter, men i år har jeg fundet gode tilbud i løbet af året, så alt er købt fra nyt.

Jeg ville ikke købe brugt til andre. 

Okay jeg mener også i forhold til sine egne børn ville heller ikke kæbe brugt til andre.

Fedt at du har været så heldig med tilbud

Anmeld Citér

19. november 2018

Anonym

Til vores egne børn og til min mand og jeg kan vi godt finde på at købe brugt. 

Fx ønskede vores datter My little Pony et år og tror én pony kostede et sted mellem 59-89kr. 

Jeg fik 35 ponyer, en rideskole, en vaskestation(ved ikke hvad det kaldes), en frisørsalon, en masse pyntetilbehør til hestene og shampoo til pleje af hestenes hår - alt dette for 200kr. 

Vores datter var 3 år på det tidspunkt og skænkede ikke en tanke at det var brugt. 

I år har jeg været god til at få lagt fra til jul - jeg har været træt af underskud i december/januar hvert eneste år. Min yngste og jeg har fødselsdag i december og så er der 2 i familien der også har fødselsdag som vi skal give gave til og så får pengene hurtigt ben at gå på. 

Vi har også et ret skrabet budget pga. jobskifte og uddannelsesstart. Planlægning, madplan, virkelig hanke op i sig selv, købe brugt, sælge og lægge fra når der har været til det, har hjulpet os virkelig godt på vej. 

Jeg har haft lagt de penge fra jeg har solgt tøj, legetøj, ting og sager til julegaver. Det giver okay, på et år. 

Anmeld Citér

19. november 2018

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Anonyme svar tilladt.

Jeg gør, ikke alle gaverne men nogle. Hvis jeg fx kan finde en lille postmand Per bil (som min søn brændende ønsker sig) til 30 kr, så giver jeg det i stedet for fuld pris.

Men herhjemme er pengene meget små i år. Har ingen penge 100 kr på min konto lige nu. Så derfor har vi heller ikke noget valg mht til det. 

Hvad gør i andre?

Min datter får en brugt julegave af mig i år. Jeg har fundet et sæt brugte bobles tivolifugle til 50 kr, som hun får. De er i fin stand, men ret beskidte, så de får et bad så de kan blive flotte inden de bliver pakket ind. Og så har hun en gave hun bliver rigtig glad for, og jeg har klaret gaven uden at ødelægge budgettet (som er temmelig stramt i år).  Win-win!

Jeg køber som regel ikke brugt til andre, men melder klart ud af vi ikke bliver kede af at få brugte ting, hvis det vi ønsker os ligger i den dyre ende. 

Anmeld Citér

19. november 2018

Anonym

Ja har købt en masse Bruder,  schleich.  Baby born.  Og det kanin bamse familie med huse til.  

Pengene var at bruge andre steder ( ombygning) men fandt altid deres ønsker til 20-40 procent Max af nypris .

Kan godt finde på at købe udklædnings tøj bruge til andre.  

Alt sådan noget samle noget hvis de åbner for det bliver også set efter brugt først.  

Børnene er 4 og 6,5 

Vores er utrolig glade for oplevelser alene uden mor og far.  Så det er benyttet før.  Den store skal i år have en tur ud og se håndbold med et lidt større hold end farens ;-) men som også er et ønske fra ham. 

Angående opsparing.  Ja julen ved  man jo hvor lægger hvert år. Men vi spare ikke bevist op . 

Anmeld Citér

19. november 2018

serinasmor

Jeg køber både nyt og brugt. 

Hvis vi køber brugt til andre, så forsøger vi at cleare det af med fx forældrene. Men nogle gange er det bare nogle meget federe ting man kan finde og få brugt end ej. 

Fx har jeg engang givet min søster en guitar, som hun kunne bruge. Vi sørgede for at få den tjekket og stemt af en professionel. Og købte også en begynder node til hende. Men selve guitaren havde vi ikke haft råd til fra ny. 

Anmeld Citér

19. november 2018

Oddi

Profilbillede for Oddi

Ja det gør vi - men kun til børn faktisk. Min søn er total forelsket i et kæmpe træ sørøverskib i børnehaven - men sådan et koster 800-1000kr for nyt - lidt dyrt for vores budget. Vi fandt så det samme brugt til 200kr - han bliver ellevild juleaften! 

Anmeld Citér

19. november 2018

Baby17

Anonym skriver:

Anonyme svar tilladt.

Hvad gør i andre?

Vi kan godt finde på at købe brugt til gave til vores datter. Hun er dog kun 1 år, så vi har ikke gjort det endnu. Men jeg tænker at hun skal have en dukkevogn i julegave i år, og den tror jeg at jeg køber brugt. Også køber vi noget nyt til hende også ��

Vi sparer ikke op til jul i løbet af året, men denne måned har vi ikke sat særlig meget ind på vores opsparing, da vi ved at vi skal bruge dem på julegaver og fødselsdagsgaver til 2 i familien ��

Anmeld Citér

19. november 2018

Englehår

Profilbillede for Englehår

Vi køber både nyt og brugt. 

Og mine piger er hhv 7 og 10 år. De bliver lige så glade for de brugte ting, som for de nye. 

Forrige år ønskede den ene sig Sylvanian Family og jeg fandt én som solgte mange dele for 150 kr - så dem pakkede jeg i en flot æske fra Søstrene Grene. Det vakte stor glæde ☺️

Glædelig snarlig jul 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.