Mellemørebetændelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. november 2018

Anonym

xStinepigen skriver:

Det er lidt noget fis at sige lægen er fornuftig, hvis barnet har gentagende betændelser og undertryk i ørene. Undertrykket holder på væsken, betændelsen giver arvæv på tormmehinder. Jeg har ligr som 25 årig fået høreapparat lige netop pga dette selv, da mit høretab er for stort, da mine trommehinder er så ødelagte at lyden ikke kommer ind i selve mit øre, og ikke længere må få dræn. Det er hverken godt for barnet at rende og være syg med det, det er så fucking smertefuldt, og jo oftere man får det, jo mere kan det ødelægge resten af hørelsen. Man er sku hæmmet nok på hørelsen bare af væsken alene.

Jeg er også enig her. Har en bonus hvor egen læge henover en lang, lang periode kun ville “behandle” med rå løg Da lægen er imod både brug af antibiotika og iøvrigt også vacciner. 

Resultatet er så at barnet motorisk og sprogligt kom langt bagud. Efter 3 år uden ordentlig hørelse, dårlig motorik pga gener fra væsken i ørene, elendig søvn pga samme og de gentagne smerter, fik vi endelig gennemført at barnet fik dræn. Hvilket hjalp. Derefter utallige timer hos logopæd. og fysioterapi.

Det stakkels barn når ikke engang at indhente det inden skolealderen. 

Selvfølgelig er vi ikke læger, men hvis mavefornemmelsen siger vi er “forkert på den” mht behandlingen, så er det altså ok at få en second opinion. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2018

Abracadabra

Anonym skriver:

Jeg er også enig her. Har en bonus hvor egen læge henover en lang, lang periode kun ville “behandle” med rå løg Da lægen er imod både brug af antibiotika og iøvrigt også vacciner. 

Resultatet er så at barnet motorisk og sprogligt kom langt bagud. Efter 3 år uden ordentlig hørelse, dårlig motorik pga gener fra væsken i ørene, elendig søvn pga samme og de gentagne smerter, fik vi endelig gennemført at barnet fik dræn. Hvilket hjalp. Derefter utallige timer hos logopæd. og fysioterapi.

Det stakkels barn når ikke engang at indhente det inden skolealderen. 

Selvfølgelig er vi ikke læger, men hvis mavefornemmelsen siger vi er “forkert på den” mht behandlingen, så er det altså ok at få en second opinion. 

Rå løg?? Det er eddermanemig en sær indstilling... Og at være imod vacciner? Den læge lyder da helt gak.

Jeg er som sådan ikke imod drænanlæggelse, men jeg har mødt en del børn efterhånden, som har gennemgået utallige meningsløse antibiotikakure, som ikke har hjulpet og har været skadelige for børnene både direkte i form af bivirkninger og skade på barnets egen bakterieflora (som gør børnene mere udsatte for nye infektioner) og indirekte ved, at bakterieresistensen stiger og stiger. Der kommer et tidspunkt, hvor almindelige infektioner igen bliver dødelige, hvis vi (som læger) ikke passer bedre på. Vi SKAL blive meget mere tilbageholdende med antibiotika. 

Anmeld Citér

13. november 2018

Anonym

Abracadabra skriver:

Rå løg?? Det er eddermanemig en sær indstilling... Og at være imod vacciner? Den læge lyder da helt gak.

Jeg er som sådan ikke imod drænanlæggelse, men jeg har mødt en del børn efterhånden, som har gennemgået utallige meningsløse antibiotikakure, som ikke har hjulpet og har været skadelige for børnene både direkte i form af bivirkninger og skade på barnets egen bakterieflora (som gør børnene mere udsatte for nye infektioner) og indirekte ved, at bakterieresistensen stiger og stiger. Der kommer et tidspunkt, hvor almindelige infektioner igen bliver dødelige, hvis vi (som læger) ikke passer bedre på. Vi SKAL blive meget mere tilbageholdende med antibiotika. 

Ja, den er da helt gal. Vi bor i udlandet og har klaget til “lægeklagerådet” over de her utrolige behandlingsformer. Jeg er sådan set enig. Antibiotika skal vi spare på. Helt sikkert.

Iøvrigt ville der jo have været andre muligheder for at forebygge og hjælpe i denne situation. Dræn langt tidligere havde været en mulighed. Samt at lade den lille krop få noget ro istedet for at sende afsted i bh og vuggestue halvsløj, så min lille bonus kunne få mulighed for at komme godt igennem én infektion inden den næste ramte. 

Anmeld Citér

13. november 2018

Stjernen15

Her fik han 2 gange mellemøresbetændelse på 14 dage. Lægen rådede os til at tage til ørelægen med ham. Da vi kom til ørelægen kunne hun godt se at han havde væske på ørerne, så hun ville se tiden an i en måned. Da vi kom til tjek havde han stadig væske på ørerne og vi fik en tid til anlæggelse af dræn 1,5 uge senere. I løbet af den uge fik han sin 3. Mellemøresbetændelse. Her har drænet hjulpet.

ørelægen fortalte i starten at de helst lagde dræn når barnet har haft 3. Mellemøresbetændelse inden for et år. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.