Mellemørebetændelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.607 visninger
13 svar
13 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. november 2018

Anonym trådstarter

Mit barn har haft væske på ørerne i et halvt år nu, og for lavt tryk i ørerne. 

Nu har barnet mellemørebetændelse, igen.. Vi bliver fulgt ved ørelægen, som bare bliver ved med at sige vi skal se tiden an.

Er det normal procedure eller hvad?? Jeg er ved at være træt af, at jeg føler jeg løber panden mod en mur og lægen ikke vil lytte/eller forklare mig HVORFOR at vi bare skal se tiden an så længe? 

Er det fordi at det er lavt og ikke forhøjet tryk? Og er det alm at børn aldrig behandles med antibiotika ved gentagne mellemørebetændelser? Eller med dræn for den sags skyld? 

Jeg synes at alle dem jeg hører om med ørebørn bare lige skal af sted til ørelægen også får barnet et dræn og alle problemerne er væk.

Jeg er træt, med træt på. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2018

Anonym

Anonym skriver:

Nu har barnet mellemørebetændelse, igen.. Vi bliver fulgt ved ørelægen, som bare bliver ved med at sige vi skal se tiden an.

Er det normal procedure eller hvad?? Jeg er ved at være træt af, at jeg føler jeg løber panden mod en mur og lægen ikke vil lytte/eller forklare mig HVORFOR at vi bare skal se tiden an så længe? 

Er det fordi at det er lavt og ikke forhøjet tryk? Og er det alm at børn aldrig behandles med antibiotika ved gentagne mellemørebetændelser? Eller med dræn for den sags skyld? 

Jeg synes at alle dem jeg hører om med ørebørn bare lige skal af sted til ørelægen også får barnet et dræn og alle problemerne er væk.

Det er ganske normal procedure at se tiden an. Rent statistisk forsvinder det meste væske inden 6 måneder, derfor ser man tiden an. Min første fik lagt dræn efter at have set tiden an i 9 måneder. Den yngste har også væske på ørerne og nu går vi også de minimum 6 måneders ventetid i møde med ham. 

Anmeld Citér

13. november 2018

anna111

Profilbillede for anna111

Ikke her mine fik lagt dræn forholdsvis hurtigt og de gange jeg måtte til vagtlæge med min dengang 4 måneder baby fik vi pinselin mod mellemørebetændelse. 

Jeg ville skifte ørelæge ville ikke blive ved at vente og se mit barn i smerte 

Anmeld Citér

13. november 2018

Babilooo

Jeg ville se en anden læge. Jeg har kun set tiden an i 3 Mnd. Ved gentagne mellemørebetændelser ville jeg opsøge ny læge

Anmeld Citér

13. november 2018

Abracadabra

Det lyder som en fornuftig ørelæge, der ikke vil udsætte et lille barn for hverken unødig operation eller unødige (og ret usunde) antibiotika-kure. 

Anmeld Citér

13. november 2018

xStinepigen

Anonym skriver:

Lavt tryk i ørene/undertryk i ørene holder på væsken. Evt skift ørelæge eller også kan du godt forlange st få lagt dræn. 

Her var det min læge der hele tiden ville se det an hvor jeg slev kontaktede ørelæge 

Anmeld Citér

13. november 2018

xStinepigen

Det er lidt noget fis at sige lægen er fornuftig, hvis barnet har gentagende betændelser og undertryk i ørene. Undertrykket holder på væsken, betændelsen giver arvæv på tormmehinder. Jeg har ligr som 25 årig fået høreapparat lige netop pga dette selv, da mit høretab er for stort, da mine trommehinder er så ødelagte at lyden ikke kommer ind i selve mit øre, og ikke længere må få dræn. Det er hverken godt for barnet at rende og være syg med det, det er så fucking smertefuldt, og jo oftere man får det, jo mere kan det ødelægge resten af hørelsen. Man er sku hæmmet nok på hørelsen bare af væsken alene.

Anmeld Citér

13. november 2018

Abracadabra

xStinepigen skriver:

Det er lidt noget fis at sige lægen er fornuftig, hvis barnet har gentagende betændelser og undertryk i ørene. Undertrykket holder på væsken, betændelsen giver arvæv på tormmehinder. Jeg har ligr som 25 årig fået høreapparat lige netop pga dette selv, da mit høretab er for stort, da mine trommehinder er så ødelagte at lyden ikke kommer ind i selve mit øre, og ikke længere må få dræn. Det er hverken godt for barnet at rende og være syg med det, det er så fucking smertefuldt, og jo oftere man får det, jo mere kan det ødelægge resten af hørelsen. Man er sku hæmmet nok på hørelsen bare af væsken alene.

Med vores nye viden om langtidskomplikationerne ved hyppige antibiotiakure er det MEGET fornuftigt at være endog MEGET tilbageholdende med penicillin til mellemørebetændelse. Det virker generelt dårligt og skader barnet på længere sigt. 

Du har været rigtigt uheldig. Men ligesom at alle modermærker ikke skal fjernes fra alle, fordi meget få får modermærkekræft, skal al mellemørebetændelse heller ikke behandles aggressivt. 

Anmeld Citér

13. november 2018

migxher

Vores dreng på nu 3,5 bøvlet med væske i ørene og mellemørebetændelse. Han har ikke fået antibiotika nogle af gangene da feberen er gået væk efter 2-3 dage. 
Vi var ved ørelægen 3 gange over 3 måneder hvor han ville se tiden an. Efter den 3. gang fik han så dræn og der har intet været siden. (: 
Jeg synes helt klart du skal finde en anden ørelæge. 6 måneder er længe at gå med det. Det er træls for barnet og kan påvirke hørelse, sprog mm. 

Anmeld Citér

13. november 2018

sne190810

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.