Ider til nytår alene med 2 børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.289 visninger
12 svar
27 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. november 2018

Anonym trådstarter

Søger ider til hygge nytår dag og aften med mine 2 små piger på hhv 3år og 4år 

Vi er inviteret over til svigerforældrene men har besluttet mig for i år at jeg ikke orker at sidde blandt druk en hel aften og skulle høre på larm og fulde snak mens jeg tager mig af mine piger (og dumme kommintare til mine børn fra svigermor når hun bliver fuld )

Men da det er mit valg at fjerne den stress faktor skal min mand ikke straffes for det og sidde alene hjemme med mig og 2 børn og kede sig... 

Men søger nu gode ider til aktiviteter i løbet af dagen og aftnen til mig og min 3 og 4 årig for at de får en spichal og hyggelig dag med mor de får selvfølgelig knalparler da de elsker det men det kan vi jo ikke få en hel dag til at gå med 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2018

Lisette W

Anonym skriver:

Vi er inviteret over til svigerforældrene men har besluttet mig for i år at jeg ikke orker at sidde blandt druk en hel aften og skulle høre på larm og fulde snak mens jeg tager mig af mine piger (og dumme kommintare til mine børn fra svigermor når hun bliver fuld )

Men da det er mit valg at fjerne den stress faktor skal min mand ikke straffes for det og sidde alene hjemme med mig og 2 børn og kede sig... 

Men søger nu gode ider til aktiviteter i løbet af dagen og aftnen til mig og min 3 og 4 årig for at de får en spichal og hyggelig dag med mor de får selvfølgelig knalparler da de elsker det men det kan vi jo ikke få en hel dag til at gå med 

Hvis dine piger kan lide at være med i køkkenet kan de være med til at lave en helt speciel menu med mange små retter. Min søn på 3 elsker at være med og især når der skal laves desserter. Han kan godt lide masser af farver og han får tit lov at bestemme hvad der skal i. Sidst skulle der banan, chokolade og kanel i kagen og så skulle den skæres ud som en Dino, glasuren skulle være grøn og lilla. Den smagte faktisk ret godt

Dine piger kunne evt. bestemme en dessert hver og så kunne i buge noget af dagen på at lave dem.

I kunne også klippe konfetti og putte det i balloner. Om aftenen kun i så lave ballondans og springe dem så det regner med konfetti. 

I kunne bygge en kæmpe hule i stuen og lave festlige drinks (Louise Lorang har mange børne venlige opskrifter) og så kunne i se en ny film sammen inden i hulen kun med hygge-lys fra fx en lyskæde.

Anmeld Citér

12. november 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Lav jeres egen nytårs hatte/masker

Lav jeres eget festbord. 

Hygge foran tv til en god film. 

Anmeld Citér

12. november 2018

Loa

Vil far ikke lige så gerne hygge sig med dig og jeres børn??

Anmeld Citér

12. november 2018

AlwaysAno

Hos os er det næsten en alm dag. Vi pynter lidt op og spiser god mad. Drengene 3 og 4 år kaster et par knaldperler og kigger på lidt fyrværkeri og ellers i seng. 

Anmeld Citér

12. november 2018

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Min datter og jeg skal være alene nytårsaften. Jeg har planer om at vi køber børnechampange (måske mor her får et glas verdi eller 2), vi pynter op i hele stuen og vi laver rigtig god mad sammen. - Min datter elsker at være med i køkkenet! Og så skal der ellers bare danses løs i stuen med masser af børnemusik, og nok også en gåtur ud og se på krudtet (alt efter hvor længe hun kan holde til at være vågen), og når vi så ikke gider mere så går vi i seng. Dagen skal bruges på at pynte op, lave mad og nok også en tur ud på legepladsen på tidspunkt. Hvis jeg kan snige en middagslur ind et sted så får hun også sådan en. - Min datter er 4 år.

Anmeld Citér

12. november 2018

God-mor

Anonym skriver:

Hvorfor er det er straf for far, at holde nytår med sin kone og børn? Vil han hellere drikke sig stiv med sine forældre  Wow. Godt børnene har dig, du lyder fornuftig og sætter dine børn først. 

Jeg ville lave en rigtig lækker børnevenlig menu, hvor ungerne selv er med til at tilberede maden. Derudover købe lidt krudt de kan fyrer af, og så kan I lave nogle farverige børnedrinks og drikke børnechampange og spille nogle brætspil Til sidst en god familiefilm og med alt jeres yndlingsslik. Det tænker jeg er en rigtig skøn aften for børn

Anmeld Citér

12. november 2018

Anonym trådstarter

Tak alle sammen der var mange rigtig gode ideer nu skal jeg bare finde på mad de kan hjælpe med at lave  

Anmeld Citér

12. november 2018

Mom of Two

Vi havde Raclette sidste år.

vores datter på 4 elskede det, og samtidig gjorde det at aftensmaden tog lidt længere tid end ellers.

vi brugte dagen på at pynte op, forberede maden og lave flere desserter til hele aftenen. Inden middagen gjorde vi os fine og drak farverige drinks (Faxe kondi med frugtfarve ).

efter maden hyggede vi med fjernsyn og vores desserter. Datteren tog en lur inden vi skulle se fyrværkeri og så var det det.

hun elskede det.

Anmeld Citér

13. november 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Rigtig mange gode forslag du allerede har fået

I kan også lege Stopdans og spille brætspil. Og når nu det er en lang dag så ville jeg tage en tur forbi en legeplads og også give begge børn middagslur 

Og noget mine børn elsker er pakkeleg. Vi havde 6'eren så må man tag en gave, og 4'eren så må man tage en gave som man giver til en anden (på den måde kan du hjælpe med at der ikke bliver en alt for ulig fordeling. 

Jeg vil også tilslutte mig de andre - vi har holdt mange børnevenlige nytår. Vi tænker det med voksenfest kommer igen når børnene bliver større. De plejer ikke være oppe til kl 12 men til kl 21/22 så var de dødtrætte alligevel. Så hyggede far og jeg med lidt vin og gode snakke. Andre gabge har min søster og hendes mand og datter været med - så det var også stille og roligt 

i år skal den 7 årige måske være oppe til kl 00. Det må tiden vise 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.