Mine uger kan være meget forskellige.
Jeg er ansat på fuldtid som lærer betyder det 40,5 timer om ugen på min skole, men jeg er frikøbt 500 timer om året og skal derfor kun placere lidt over 30 timer om ugen på skolen i gennemsnit, nogle uger betyder det en del mere end 30 og andre jo så mindre.
De 500 timer er i år blandt andet gået til, at jeg var op en form for lejrskole i 3 uger i Grønland, til planlægning, infomøder mm.
Men en helt normal uge uden for mange møder hedder:
Alle hverdagsmorgener vækker vækkeuret 5.30 men jeg er dårlig til at komme op før 6 må jeg erkende. Børnene vækker vi 6.30 og de skal gå cirka 7.30
Mandag skemaer - jeg har så et studie jeg enten går til eller læser, men kan altid sige farvel til børnene der enten går før.mig eller som jeg kan følge.
Tirsdag 8.00 til 14.00, og da jeg ikke har undervisning fra morgenstunden skal jeg ikke være der før 8. Så jeg er nok nede på cyklen 7.30-40 stykker. Klokken 14 henter jeg en pige jeg har i aflastning lige begyndt og som går på samme skole som jeg underviser, med bus er vi vel hjemme ved 15 tiden.
Onsdag 7.40-17. Der starter dagen klokken 7.15 på cyklen og er hjemme cirka 17.30. Min mor henter børnene den dag.
Torsdag 7.40-15, hjemme cirka 15.30 hvis ikke jeg skal hente
Fredag 7.40-15, samme som torsdag
Og så er der alle de uger hvor der er flere dage til 17 eller forældrearrangement til 20 eller ekstra personalemøde til 20 og er tr så der er overnatningskurser, at jeg skal komme til møde en mandag osv.
Men alt i alt en hverdag som giver tid hjemme også selvom jeg føler jeg aldrig er hjemme