Arbejde, hvor længe er du væk i hverdagen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. november 2018

Carina:-)

En typisk dag her er. 

Op kl 06 - børn op 6.30

Køre 1 barn i special bh kl 07

Hjem sætte bil gå med 4 børn kl 07.45 

aflevere 3 i skole kl 8 vider med den sidste i bh 

Hjemme igen 09 

Arbejde til kl 14 hvor jeg så henter 

Hjemme 15.30 

Hvis får er hjemme arbejder vi på skift imens den anden er sammen med børnene 

Efter mad osv er det godnat kl 20 for børn og så arbejder vi begge til min kl 24 tit længere.... Og arbejder alle 7 dage .

Til gengæld er vores børn ikke så længe i inst så vi bytter arbejdstid om dagen ud med børn hjemme og så skal der jo arbejdes på andre tider.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg er ansat på 30 timer pr uge, men har skiftende arbejdstider og arbejder også hver anden weekend. 

Min dag ka feks hedde 7-15.15 eller 7.30-15.30. Har jeg aftenvagt møder jeg kl 15 og har fri mellem kl 21.30-22-22.30-23. Har jeg mødedag hedder det 9-15 eller 13-18.

Min kæreste har 37 timer pr, og retter hans mødetider ind, så når jeg har morgenvagt, møder han lidt sener, da jeg så henter. Har jeg aftenvagt, møder han tideliger, så han ka gå hjem tideliger, og hente unger. 

Han har så mulighed for, at arbejde hjemmefra, hvis det er nødvendig. 

Kæresten står op 5.45. Jeg står op lidt sener. Ungerne blir vækket kl 6.15. Ungerne møder i skole kl 8, så vi er ude af døren senest 7.40. Vh Stine 

Anmeld Citér

7. november 2018

lineog4

Mine uger kan være meget forskellige. 

Jeg er ansat på fuldtid som lærer betyder det 40,5 timer om ugen på min skole, men jeg er frikøbt 500 timer om året og skal derfor kun placere lidt over 30 timer om ugen på skolen i gennemsnit, nogle uger betyder det en del mere end 30 og andre jo så mindre. 

De 500 timer er i år blandt andet gået til, at jeg var op en form for lejrskole i 3 uger i Grønland, til planlægning, infomøder mm. 

Men en helt normal uge uden for mange møder hedder:

Alle hverdagsmorgener vækker vækkeuret 5.30 men jeg er dårlig til at komme op før 6 må jeg erkende. Børnene vækker vi 6.30 og de skal gå cirka 7.30

Mandag skemaer - jeg har så et studie jeg enten går til eller læser, men kan altid sige farvel til børnene der enten går før.mig eller som jeg kan følge.

Tirsdag 8.00 til 14.00, og da jeg ikke har undervisning fra morgenstunden skal jeg ikke være der før 8. Så jeg er nok nede på cyklen 7.30-40 stykker. Klokken 14 henter jeg en pige jeg har i aflastning lige begyndt og som går på samme skole som jeg underviser, med bus er vi vel hjemme ved 15 tiden. 

Onsdag 7.40-17. Der starter dagen klokken 7.15 på cyklen og er hjemme cirka 17.30. Min mor henter børnene den dag.

Torsdag 7.40-15, hjemme cirka 15.30 hvis ikke jeg skal hente 

Fredag 7.40-15, samme som torsdag 

Og så er der alle de uger hvor der er flere dage til 17 eller forældrearrangement til 20 eller ekstra personalemøde til 20 og er tr så der er overnatningskurser, at jeg skal komme til møde en mandag osv. 

Men alt i alt en hverdag som giver tid hjemme også selvom jeg føler jeg aldrig er hjemme 

Anmeld Citér

7. november 2018

Birthdaybaby

(Når jeg ikke er på barsel arbejder både min mand og jeg fuld tid. Vi har begge delvise muligheder for flex og hjemmearbejde)

Min mand står op kl. 6 og laver kaffe + bliver færdig på badeværelset inden han vækker mig ca. 6.15. Så kommer jeg i tøjet inden en af os vækker datter på 2 år. Den ene får hende i tøjet mens den anden laver morgenmad.

6.40 sidder vi alle og spiser morgenmad sammen 

7.10 kører mand og datter (han afleverer og henter i dp) 

7.30 går jeg til toget, efter at have ryddet morgenmad op og ordnet hår og makeup 

15.15-15.45 henter manden vores datter i dagplejen og de leger hjemme, indtil jeg er hjemme fra job ca. 16.30  

Anmeld Citér

8. november 2018

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Jeg synes det er meget spændende at se hvordan andre familie har deres hverdag 

Anmeld Citér

8. november 2018

Anonym

Her er min kæreste studerende og jeg arbejder nat med 7 dages arbejde, 7 dages fri. En uge hvor jeg arbejder afleveres barn mellem 7 og 9, alt efter kærestens skole, og de uger jeg har fri holder vi en masse fri sammen, så der er meget lidt dagpleje.

Anmeld Citér

8. november 2018

Cvbn

Jeg står op ca. 5.45 og vækker pigerne 6.30 (har 3 børn).

Jeg kører hjemmefra ca. 7.30; smider de store piger af ved skolen og afleverer den lille i børnehave. 

Er på arbejde kl. 8.00 og har fri 15.30 de fleste dage. Jeg henter den lille på vej hjem og er hjemme kl 16.

De store piger (9 og 11) tager selv bussen hjem, når de har fri.

Onsdag har jeg først fri kl 17, så der henter min mand kl 16.

Fredag har jeg fri kl 14, så der kan jeg hente alle børnene og er hjemme kl 14.30.

Min mand kører kl 6.45 og er hjemme 17 - 17.30.

Herudover har jeg heldigvis mulighed for at flexe, hvis jeg ikke har møder, så indimellem henter jeg tidligere....

Jeg har prioriteret at finde et job med kort afstand til hjemmet, så jeg kan være mest muligt hjemme - vi prioriterer også at have 2 biler (min mand har lang transport), og sparer så på andre ting i stedet.

Anmeld Citér

8. november 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
Mor11 skriver:

Jeg læser pt, og er i skole fra 8.15-15 sådan gennemsnitligt, nogen dage er lidt kortere andre længere. 

Jeg står op med ungerne kl 6.15, vi kører 7.10, aflevere den store i SFO, aflevere den lille i bhv, parkere på skolen kl 8.05.

Fri kl 15, hente børn og så er vi hjemme ca 16.15.

Når ja. Min kæreste abejder i øvrigt 14 dage i udlandet af gangen og har så 3 uger fri. Men vi har kun en bil, og derfor er rutinen om morgenen den samme om han et hjemme eller ej. Til gengæld skal jeg intet sørge for når vi kommer hjem. Maden er forberedt og tøjet vasket osv. Det er skønt

Anmeld Citér

8. november 2018

nemisis

Profilbillede for nemisis

Jeg arbejder 37 timer, men har heldigvis kun 10 minutters transport til job.

Min mand arbejder 30 timer ugentligt, men fordeæt skævt, så han har fri hver fredag.

Jeg står op kl.7.00 og gør mig selv klar. Så vækker jeg datteren ig giver hende tøj på før jeg kører på arbejde så jeg er der kl.8.00. Manden kører så datteren i børnehave så hun.er der mellem 8 og 10 aæt efter hans mødetid.

Jeg har fri kl.15.00 og kan så hente 15.15.

Fredag har manden fri og bruger dagen på at få vasket tøj og gjprt lidt rent, så vi ikke skal bruge tiden i weekenden på det.

Anmeld Citér

8. november 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Mandag 9-17

tirsdag 9-16.30

onsdag 6.30-13

torsdag 8.30-15.30

fredag 8.30-15.30

det tager mig 7 min. på cykel at komme til mit arbejde. Og institution/skole er tæt på bopæl og arbejde. Ligger lige midt imellem. Mandag, tirsdag, torsdag og fredag afleverer jeg. Onsdag afleverer far. Jeg henter onsdag. Og nogle gange torsdag hvis jeg afspadserer en halv time. 

Fars tider er ret fleksible og han kan også ofte arbejde hjemmefra enten hele eller halve dage. Vi henter lige så snart den første har fri.

Så synes egentlig det er okay

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.