En meget klassisk 7 års krise.
4 år med små børn og de er stadig små og krævende, men de begynder at være den alder, hvor I kan have lidt tid til hinanden og det er dét der er svært og det I skal finde ud af igen, efter så mange år med bleer, mad, logistik osv.
At du er konfliktsky er en kæmpe hæmsko for at få italesat problemerne. Der må du oppe dig og vise dig fra din voksne side. Og helt ærligt, så har din mand da seriøst også holdt dig ud i mange år, hvis han har følelsen af at du har været sur på ham siden den første blev født.
Hvordan kan det være du har været sur/irriteret/bitter på ham siden du fødte jeres første forhåbentligt kærlighedsbarn?
Hvilke ting er det du kritiserer og hvad er det han gør forkert?
Hvad vil han kunne gøre for at ændre på jeres situation, udover at finde en anden kvinde?
Jeg synes virkelig I skal få talt sammen, evt. få noget hjælp af en parterapeut. Det er simpelthen ikke ok at give op på dit grundlag, synes jeg.
Hvad kan du selv gøre? Hvad kan du gøre for at ændre på jeres dårlige mønster?
Du bliver nødt til at kigge indad. Det er ingen dans på roser at stikke halen mellem benene. Og hvis I tager skridtet og bliver skilt, vil der helt klart komme nogle konflikter du bliver nødt til at forholde dig til og få italesat. Det er ikke den lette løsning.
Mit tidligere forhold var ikke særlig intenst og lidenskabeligt som jeg egentlig ønskede det. Min eks var ikke så godt til at vise sine følelser og kærlighed til mig. Vi var godt nok intime, men det var nok mere et behov end det var af kærlighed. Jeg var ikke forberedt på at det skulle slutte, da min eks meddelte det, selvom jeg altid havde vidst at det ikke ville vare forevigt.
Men det gjorde virkelig ondt da han meddelte at han ikke ønskede os sammen længere og at han havde mødt en anden.
Jeg håber du vil kæmpe for jeres forhold, men det skal heller ikke være for enhver pris