Ny i job og syg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. november 2018

Babilooo

Tag afsted - treo er væsentlig bedre end panodiler. 

Jeg har både været til eksamen, kursus hvor jeg underviste på treo.

og så forsøg at finde en løsning så du ikke får flere børn syge dage i starten - en nabo der kan hjælpe eller andet. 

Har du ondt i halsen bør du blive podet.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2018

Tip!

Anonym skriver:

Det er ikke det, det handler om. Det handler om, at du opfører dig som om, at du ikke har læst mit første indlæg. Jeg skriver jo netop, at jeg er nødt til at møde op, forklarer hvorfor det godt kan lade sig gøre ift ingen patientkontakt de næste dage, men efterspørger hvordan jeg bedst kommer gennem dagen, og at jeg i øvrigt ikke ser anden løsning end at komme (jf den sidste bemærkning 'hvad fanden skal jeg ellers gøre').

Derfor er jeg noget uforstående over for, at du får det til at lyde som om, at jeg vil benytte enhver lille snue til at tage mig en Bette fridag. Jeg skriver netop, at jeg er virkelig glad for mit job. Jeg skriver netop, at jeg er nødt til at møde op.

De fraværsdage jeg har haft har ikke været pjat. Med hold i ryggen kunne jeg kun stå foroverbøjet. Jeg kunne ikke sidde på en stol, jeg var nødt til at ligge ned og havde akut brug for kiropraktor. Barn syg er jo hvad det er - dejligt at have en arbejdsplads, hvor det er ok.

Så jeg ville i den grad værdsætte, hvis du ikke antydede, at jeg forsøger at slippe for arbejde. Og så kunne det sgu være lidt rart med lidt almindelig medmenneskelig empati ift. En højfebril ansat, som faktisk virkelig gerne vil udføre sit arbejde og forlænges. 

Godnat. 

Wow slap da af en smører! 

Du har jo selv svaret på dine problemer, hvad debattere du så for? 

Anmeld Citér

5. november 2018

Tip!

Mullemee skriver:

Jeg tror du læser det her indlæg helt forkert. Som jeg læser det, så fortæller den her debattør jo bare, at hun ville have taget afsted, præcis som alle de andre gør.

Ja, der er forskel på en snotnæse og 39+ i feber, men jeg læser det bestemt ikke som om hun peger fingre af dig og hentyder til, at du hurtigt lægger dig syg, tværtimod.

God bedring.

Tak. Jeg skal nok opfører mig ordentligt 

tror bare liiiige jeg var skarp nok i replikken, og for mig er det ikke verdens undergang at man er syg, og har behov for at spørge til råds, om hvorvidt man skal tage på arbejde eller ej. 

For mig er det en selvfølge, at man passer på sig selv, hvis man virkelig er syg, skal man ikke på job, men en bitte feber, herregud, der findes værre ting i verden. 

Måske jeg negligere det, men der er sgu andet her i verden der er mere farligt end feber og snot! - arbejdet skadet, af at arbejde med terminal erklæret mennesker i mange år, der nok hellere vil have haft en snot næse og feber, end en sygdom der er så invaliderende, man dør af! 

Og ts (ved godt jeg ikke citere ts) du behøver ikke svare mig 

Dejlig dag til hele banden ☺️

Anmeld Citér

5. november 2018

Tommelise

Anonym skriver:

Jeg.bliver lige nødt til at kommentere på det her. Jeg synes du får det til at lyde som om, at der intet skal til for at jeg vil blive hjemme. Punkt et skriver jeg netop at jeg jo er nødt til at tage af sted. Punkt to er der i mine øjne ret stor forskel på en lille hovedpine, en smule snot og som i dette tilfælde nu 39+ i feber. 

Til lykke med drømmejobbet.

Hvor er det dog træls for dig, at du er løbet ind i både det ene og det andet lige efter opstart på nyt job.

Kan godt forstå, at du ikke lige har lyst til at tage en sygedag mere.

Jeg går også på arbejde med forkølelse, men feber - det kommer godt nok an på, hvordan jeg har det. Ved høj feber kan man jo nærmest ikke stå på benene. Kan du ikke lige se, hvordan det går i morgen. Måske holde dig oppe på panodil eller lign. (selv om jeg normalt ikke synes, det er anbefalelsesværdigt).

Og så vil jeg lige sige - at jeg sætter pris på, at en febersyg kollega bliver hjemme i stedet for at komme på arbejde og udsætte kollegerne for smitte. Er man syg, så er man syg.

Mht dit barn - kunne det være en mulighed for dig at finde en rigtig sød og rar reservebedste, som ikke længere er på arbejdsmarkedet og som kan hjælpe jer, hvis jeres barn er syg.

Rigtig god bedring. 

Anmeld Citér

5. november 2018

100%anonym

Hvordan gik dagen?  

forstår godt du ikke ville tage endnu en sygedag. 

Tager hatten af for jer der bare kan tage et par Panodil også er i afsted. 

Det kan jeg ikke selv. Bare jeg rammer 38 så kan jeg dårligt stå oprejst og får altid feber der stiger i rekord fart og rammer altid 39,9 - 40.0. Det kan Panodil og ipren slet ikke klarer her 

Anmeld Citér

5. november 2018

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres svar, det var dejligt. Det var en ganske rædderlig dag sygdomsmæssigt, men kom igennem den og en ny venter i morgen. Ærligt lidt uoverskueligt, for jeg er virkelig bombet, mat og kognitivt påvirket, men ja.. Det er der jo ikke noget at gøre ved 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.