Jeg er startet i mit første job som nyuddannet. Det er drømmejpbbet, selvom det kun er et vikariat på et halvt år, og jeg knokler med håbet om de skulle have lyst til og mulighed for at forlænge mig.
Desværre har jeg været uheldig i den måned jeg har været ansat. Først fik jeg akut lændehold og måtte tage en sygedag, fordi jeg vitterligt ikke kunne rette mig op og skulle akut til kiro. I fredags måtte jeg tage barn syg, da en af mine unger var blevet smittet af en af de andre, og min kæreste skulle noget uhyre vigtigt og familien kunne ikke hjælpe (forældre arbejder stadig).
Og tror i så ikke at jeg her til eftermiddag har fået feber? Jeg ligger pt og ryster under dynen med en temp på 38.5, der er stigende.
Men jeg kan bare ikke tage en sygedag mere! Hvordan vil det ikke se ud! Tre fraværsdage den første måned plus jeg på onsdag har fået fri fra midt på dagen pga vigtigt møde fastlagt inden jeg startede på jobbet.
Jeg er stadig i oplæring og er ikke som sådan uundværlig. Men jeg har haft min første patient som jeg har spillet en stor rolle i diagnosticering af, og der er diagnosticeringskonference på tirsdag, hvor jeg skal fremlægge mine meget væsentlige fund og observationer for vores overlæge. Jeg har brug for hjælp af min mentor i morgen til lige at få styr på det sidste.
Så helt praktisk synes jeg heller ikke, jeg kan melde mig syg. Men hvordan ville i klare jer gennem sådan en dag? Jeg har ingen patientkontakter i morgen og her eget kontor, så jeg kan godt isolere mig fra mine kollegaer og spritte godt. Jeg hoster, nyser eller snotter ikke, det er kun feber.
Det er psykisk sygdom jeg arbejder med, ikke fysisk.
Jeg ved godt nogen af jer vil sige jeg er egoistisk at møde op, og tro mig, jeg føler mig som en meget ked af det og sløj lus mellem to negle, men hvad f.. Skal jeg ellers gøre??
Anmeld
Citér