Evt lystløgner har kræft

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.074 visninger
13 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. november 2018

Anonym trådstarter

Hvad er chancen for, at man tager til lægen med en knude i brystet og lægen siger, at man skal direkte ind på sygehuset efter lægebesøget for at blive scannet?

Det er i forvejen en, jeg har mistanke om er lystløgner, og jeg synes godt nok det virker underligt, når man normalt skal vente på henvisning i e-boks osv, og sygehuse ikke ligefrem er kendt for at have tid bare sådan. Hun kom til med det samme - siger hun.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2018

Babilooo

Ja - det skal du godt nok passe på med at antyde.

jeg kender kun til tilfælde hvor folk er røget direkte videre med større knuder. Jeg har aldrig hørt folk har ventet i lang tid. Det er i den grad liv eller død at vente en måned.

Anmeld Citér

4. november 2018

Anonym trådstarter

Tjullehej skriver:

Ja - det skal du godt nok passe på med at antyde.

jeg kender kun til tilfælde hvor folk er røget direkte videre med større knuder. Jeg har aldrig hørt folk har ventet i lang tid. Det er i den grad liv eller død at vente en måned.

Jeg ved godt det er et meget følsomt emne, og især fordi jeg har haft det meget tæt inde på selv, synes jeg bestemt heller ikke det er noget man tager pis på!

Hun har angiveligt fundet den her knude en aften og dagen efter været til lægen, som sendte direkte på sygehuset. Er godt klar over at man ikke skal vente flere uger, men synes bare det lyder vildt, at man kan køre direkte fra lægen og på sygehuset, hvor man kommer til det samme, og derimod kan man sidde halve døgn nærmest på skadestuen. Min tanke er bare om man ikke får en henvisning og så kommer til måske efter 2-5 dage.

synes du det lyder sandsynligt?

Anmeld Citér

4. november 2018

Ena

Anonym skriver:

Hvad er chancen for, at man tager til lægen med en knude i brystet og lægen siger, at man skal direkte ind på sygehuset efter lægebesøget for at blive scannet?

Det er i forvejen en, jeg har mistanke om er lystløgner, og jeg synes godt nok det virker underligt, når man normalt skal vente på henvisning i e-boks osv, og sygehuse ikke ligefrem er kendt for at have tid bare sådan. Hun kom til med det samme - siger hun.

Det kan sagtens gå rigtig, rigtig hurtigt, når det er alvorligt nok. Det har jeg oplevet både med min datter og mig selv. 

Anmeld Citér

4. november 2018

Anonym trådstarter

Ena skriver:

Det kan sagtens gå rigtig, rigtig hurtigt, når det er alvorligt nok. Det har jeg oplevet både med min datter og mig selv. 

Tak for svar! Det med ventetiden derude undrer mig også egentlig mest, men kan være de ikke er så pressede på den afdeling.

Anmeld Citér

4. november 2018

Anonym

Tja. Da min mor fandt en knude i halsen i ægge størrelse, bar hun til lægen mandag eftermiddag. Tirsdag morgen videre og blive udredt. Hun ventede ikke på indkaldelser. Men blev ringet op.  Tror der gik 5 dage, så var hun i kemo behandling.

Det går rigtig rigtig stærkt, heldigvis da. 

Anmeld Citér

4. november 2018

Mom

Profilbillede for Mom

Nu ved jeg godt at det ikke er det samme.. Men da jeg skulle have lavet et celleskrab, syntes min læge at min livmoder åbning så underlig ud, så hun satte mig i en kræftpakke over telefonen med sygehuset - og dagen efter var jeg til scanning og keglesnit, og først derefter kom ventetiden på svar..  Så ja, det kan gå ufattelig hurtigt, heldigvis.

Anmeld Citér

4. november 2018

koeapabshicar

Jeg har en gammel veninde der var til lægen og blev sendt direkte med på sygehuset. Det var kræft dog et andet sted, tænker ikke det gør en forskel. 

Har faktisk 2 mere eksempler som dem hvor de er kommet direkte på sygehuset eller lige morgenen efter. 

Anmeld Citér

4. november 2018

Anonym trådstarter

Tak for svar alle sammen, så kan det jo faktisk være at lige den her er sand og hun heldigvis ikke joker med kræft! Tro mig jeg har også dårlig samvittighed over at tænke sådan, men i kender dem, hvor man tænker “det er da utroligt så mange vilde ting sker for dig!”

Anmeld Citér

4. november 2018

Anonym

Anonym skriver:

Tak for svar alle sammen, så kan det jo faktisk være at lige den her er sand og hun heldigvis ikke joker med kræft! Tro mig jeg har også dårlig samvittighed over at tænke sådan, men i kender dem, hvor man tænker “det er da utroligt så mange vilde ting sker for dig!”

Mht. at kunne komme til med det samme, så kan det sagtens være reelt nok.. Min moster fandt en kræftknude i brystet den ene dag, og jeg tror faktisk, at hun var til scanning enten samme dag eller dagen efter.. Der gik heller ikke engang en uge, før hun var i kemo..
Lige med sådan noget, så tager systemet ikke let på det, men gør tingene rigtig hurtigt..
Det her er godt nok lige noget andet, men da jeg mistede første baby, var jeg til scanning hos lægen om tirsdagen, og da hun ikke kunne se hjerteslag, prøvede hun at få en direkte og akut tid på hospitalet til os samme dag.. Det blev dog først dagen efter, men her var der "kun" tale om en MA og derfor ikke noget akut ligesom en knude, og alligevel kom jeg hurtigt til..

Og mht. det andet, hvor man tænker den der tanke om, at der sker meget for en person, så kan jeg igen henvise til mig selv.. Jeg har ofte også følt mig lidt som en hypokonder, selvom der så har været hold i det, eller måske hold i det..
Den ene gang gik jeg til lægen med et modermærke, som heldigvis så fint ud.. Mens jeg var deroppe sagde jeg, at min mens opførte sig mærkeligt, fordi den var meget forsinket, og da den så endelig kom, var der næsten intet blod.. Min læge tog celleskrab og blodprøve, og det viste sig, at jeg var i akut mangel for B12-vitamin.. Som i virkelig akut, og hvis jeg havde gået med det en måneds tid mere, så var jeg nok død eller i hver fald hasteindlagt på hospitalet..

Og under den her graviditet har jeg virkelig følt, at jeg var hypokonder.. Først blev jeg sygemeldt med plukveer i uge 12.. Derefter var jeg på fødegangen til tjek pga. smerter, og fik af vide, at jeg nok havde noget begyndende bækkenløsning.. For nogle uger siden blev mit blodtryk målt til at være for højt, og de kan ikke helt finde ud af, om jeg har noget begyndende svangerskabsforgiftning..
Føler virkelig, at folk må tro, at jeg lyver omkring alle de ting, for jeg synes hele tiden, at der er noget..

Så jeg vil sige, at det altså sagtens kan være, at din veninde rent faktisk fejler alle de her ting.. At hun bare er pisse uheldig..
Men jeg kan godt forstå din tankegang..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.