Emaljefejl

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. november 2018

Anonym trådstarter

Jeg har emaljefejl mine børn ikke. Mine tandlæger har sagt forskelligt gennem årene.  En sagde det skyldes et chok på tænderne ved fødsel (hård stjernekiggerfødsel, kunne være en mulighed) En anden sagde det skyldes manglende kalk under graviditet ( min mor tog ekstra kalk så passer vist ikke). Min nuværende tandlæge siger at det kan skyldes flytninger i de første leveår, som derved afstedkommer forskelligt kalkindhold i vandet.  (Min familie flyttede en del, så kunne passe)

Jeg har generelt problemer med huller, men ikke i tænderne med emaljefejlene. Dette kunne skyldes, at jeg var hos nogle rædselsfulde skoletandlæger der borede efter forgodtbefindende.

Vi har boet samme by fra 3 år før jeg blev gravid med min søn, da jeg blev gravid boede vi det samme sted til han blev 2 år og herefter er vi flyttet til et andet sted i byen, men vandet er fra samme vandværk begge steder, så jeg tror ikke det har noget med det at gøre 

vi skal også bare børste dem ekstra godt men jeg bare ked af det kosmetiske i det. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2018

Catrine88

Min datter har det på alle hendes blivende tænder. Hun bliver 6 her om en uge. Selvom vi børster morgen og aften med to forskellige tandbørster og ligger tandpasta på tænderne så er de bare mega skrøbelige. Hun har allerede fået lavet tre huller.

Tandlægen siger man ikke kan gøre så meget ved det. Der er bare nogle der har den fejl.

Anmeld Citér

4. november 2018

Septemberbarn2018

Profilbillede for Septemberbarn2018
Mor til 2 dejlige piger på 6 og 15 år

Min datter har emaljefejl på sine 6 års-tænder, så hun har fået lak på dem alle for at forebygge huller.

Anmeld Citér

4. november 2018

Anonym trådstarter

Septemberbarn2018 skriver:

Min datter har emaljefejl på sine 6 års-tænder, så hun har fået lak på dem alle for at forebygge huller.

Hvordan foregår det at få lak på dem? Min søn skal nemlig have lak på hans seks års tænder om to uger

Anmeld Citér

4. november 2018

Septemberbarn2018

Profilbillede for Septemberbarn2018
Mor til 2 dejlige piger på 6 og 15 år
Anonym skriver:

Hvordan foregår det at få lak på dem? Min søn skal nemlig have lak på hans seks års tænder om to uger

Du kan læse om behandlingen her 

https://tandpleje.randers.dk/tandlaegebesoeg/tandbehandlinger/lakering-af-taender/

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.