Hvornår er man diverse venner?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. oktober 2018

Anonym

Anonym skriver:

Jamen er der ikke visse emner og meninger, som du ikke vil fortælle nogle, men som du vil fortælle andre? Min kæreste og jeg snakkede fx om, at hvis han og jeg har været oppe at skændes, så ville han ikke snakke med hvem som helst om det.. Så var det fx ikke hans veninde, han ville gå hen og snakke med, men derimod den ven, som han betegner som bedste ven .. 

Hehe altså jeg tænker jo heller ikke over det i hverdagen.. Men jeg tænker da over det i sårbare perioder - altså hvem jeg har lyst til at snakke meget intimt med.. Og så faldt snakken i går bare på definitionen af diverse betegnelser 

Nej, det tror jeg ikke. Jeg kan ikke komme i tanker om noget jeg ikke ville tale med nogen om - af dem jeg altså gider tale med til at starte med. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Nej, det tror jeg ikke. Jeg kan ikke komme i tanker om noget jeg ikke ville tale med nogen om - af dem jeg altså gider tale med til at starte med. 

Okay fedt, at du har det sådan .. Lige på det punkt er jeg lidt mere privat med visse mennesker og emner.. Men super, at du har det sådan 

Anmeld Citér

29. oktober 2018

Sprit25

Anonym skriver:

Hvis du lægger mærke til det, så skrev jeg nemlig ikke noget om at mødes ved tætte venner .. 

Og jeg er egentlig helt enig med dit nedenstående "citat".. Fx har jeg en, ja vil egentlig kalde hende bekendt nu.. Jeg har kendt hende i 10 år og hun var min tætteste veninde på et tidspunkt.. Men efter jeg flyttede ebbede venskabet mere og mere ud i sandet, og da jeg så kom sammen med min kæreste, gik det helt galt, da hun ikke kan lide ham pga. Deres fortid sammen i folkeskolen.. Men hun er der jo egentlig ikke rigtigt i dag.. Jeg hører aldrig fra hende, og hun svarer sjældent på mine beskeder.. Og kommer nok aldrig til at se hende igen.. Så selvom jeg stiller det lidt mere firkantet op end det citat, så vil jeg sige, at hun netop ikke er en del af min vennegruppe mere.. 

Og nu skriver du, at du deler ikke alt med de forskellige venner.. Altså hvordan? .. Er det faste, der får det hele af vide, eller kommer det andet på dit humør og/eller hvem du lige er i selskab med? Hvis du forstår mig hehe

Ja, det er en fast, der ved ALT! Hende kan jeg sige ALT til. Andre venner får ikke alt

Anmeld Citér

29. oktober 2018

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Ja, det er en fast, der ved ALT! Hende kan jeg sige ALT til. Andre venner får ikke alt

Ahh okay på den måde .. Sådanne venner (uanset hvad man kalder dem) er guld værd 

Anmeld Citér

29. oktober 2018

CKJ

Profilbillede for CKJ
lineog4 skriver:

Mit svar er faktisk lige til og er baseret på erfaring. Da min datter døde var der nogle der kunne sige en masse dumme ting, handler helt åndssvagt osv. Men da jeg ville dem i mit liv, så tilgav jeg dem alt - de er mine venner.

Andre kunne gøre det samme og jeg kunne ikke tilgive dem, ergo de var åbenbart ikke venner men bekendte og var ikke nogle jeg partout ville i mit liv.

Jeg skelner ikke mellem gode, tætte eller bare almindelige. Hvis jeg vil folk i mit liv, så er de venner. Hvis de ikke er vigtige i mit liv så er de bekendte. 

Jeg er nok en der ikke deler meget og samtidig deler alt. Er jeg blevet uvenner med min mand, så deler jeg det hvis jeg tilfældigvis er sammen med nogen, men er jeg ikke så deler jeg det ikke med nogen. Den eneste jeg deler alt med er min mand, men han er der jo også hele tiden 

Men tænker faktisk ikke meget over det, før livet gjorde ondt....

Det var dog frygteligt - at miste sin datter. Puh den gik lige ind - sådan med tanken omkring hvem, der er ens venner.... på godt og ondt 

Anmeld Citér

29. oktober 2018

Anonym

Synes det er en underlig måde at dele folk op i kasser på. Og ville da ærlig talt blive ked af det hvis du har en fra min kreds. For man ville aldrig vide om man var god nok som jeg hører det. 

F.eks har jeg en. Jeg snakker med hende 3-4 gange om året i tlf. Max og vi ses hver andet år ca. Når vi snakker så for åbner hun op for alt og fortæller om fertalitetsbehandlinger osv som er ret personligt. Jeg fortæller ikke særlig personligt for der gør jeg generelt ikke til nogen. Så ifølge din teori så er jeg tæt ven med hende men jeg har kun bekendte for jeg snakker ikk med folk om mine personlige ting

Anmeld Citér

29. oktober 2018

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

I mit liv har jeg venner og bekendte.  Jeg har ikke brug for flere kasser end det.

Jeg har f.eks en rigtig god veninde, som du så ville komme i bekendte-kassen, men som for mig er veninde. Vi snakker sammen over messenger 3-5 gange om året, og vi har ikke set hinanden i snart 10 år, da vi bor meget langt fra hinanden. Det gør hende dog ikke til en mindre god veninde.

Jeg har også bekendte, jeg taler med ugenligt - men det gør dem ikke til veninder på den måde. 

Mine bedste veninder kan der gå flere måneder mellem, vi taler sammen, da livet har det med at tage tid. Men når vi ses og taler sammen i telefonen, er det som ingen tid er gået. Vi ses et par gange om året.

Jeg har også gode veninder, som jeg aldrig taler i telefon med og meget sjældent kommunikerer med udover at like og skrive på Facebook posts - men når vi ses, så er vi sammen 100% - også selvom det måske kun er et par timer et par gange om året. 

Anmeld Citér

29. oktober 2018

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Det har jeg ikke rigtigt tænkt over...

Jeg har en tæt veninde, som jeg ikke ser særlig tit, men vi skriver sammen hver dag om vores liv og alt mulige skøre ting.

Hun har altid været ved min side, så derfor er hun min tætte veninde. 

Jeg er ret hurtig til at vælge folk fra, hvis jeg ikke vil dem, så har faktisk ikke så mange bekendte..

Jeg mener ikke, at det afhænger af, hvor ofte man ses, men nok nærmere hvordan man har det med hinanden 

Anmeld Citér

29. oktober 2018

Anonym trådstarter

PT skriver:

I mit liv har jeg venner og bekendte.  Jeg har ikke brug for flere kasser end det.

Jeg har f.eks en rigtig god veninde, som du så ville komme i bekendte-kassen, men som for mig er veninde. Vi snakker sammen over messenger 3-5 gange om året, og vi har ikke set hinanden i snart 10 år, da vi bor meget langt fra hinanden. Det gør hende dog ikke til en mindre god veninde.

Jeg har også bekendte, jeg taler med ugenligt - men det gør dem ikke til veninder på den måde. 

Mine bedste veninder kan der gå flere måneder mellem, vi taler sammen, da livet har det med at tage tid. Men når vi ses og taler sammen i telefonen, er det som ingen tid er gået. Vi ses et par gange om året.

Jeg har også gode veninder, som jeg aldrig taler i telefon med og meget sjældent kommunikerer med udover at like og skrive på Facebook posts - men når vi ses, så er vi sammen 100% - også selvom det måske kun er et par timer et par gange om året. 

Ja heldigvis er vi alle da ikke ens, og derfor kan man jo lære fra hinanden eller få nye tanker og meninger .. 

Men tak for svaret .. Der er jo ikke noget galt i, at man ser tingene på forskellige måder, og det lyder som om, at du har nogle dejlige venner, som du vil holde fast i 

Anmeld Citér

29. oktober 2018

Anonym trådstarter

Tullemoar skriver:

Det har jeg ikke rigtigt tænkt over...

Jeg har en tæt veninde, som jeg ikke ser særlig tit, men vi skriver sammen hver dag om vores liv og alt mulige skøre ting.

Hun har altid været ved min side, så derfor er hun min tætte veninde. 

Jeg er ret hurtig til at vælge folk fra, hvis jeg ikke vil dem, så har faktisk ikke så mange bekendte..

Jeg mener ikke, at det afhænger af, hvor ofte man ses, men nok nærmere hvordan man har det med hinanden 

Ej hvor er det dejligt, at I kan skrive sammen hver dag .. Hvordan får I tid til det? Jeg har ikke engang født endnu, og jeg føler ikke altid, at der er så meget tid og overskud til at svare ..

Og er nok meget sundt at vælge folk hurtigt fra, hvis man ikke gider dem..

Altså selvfølgelig kan det heller ikke stilles helt sort/hvidt op.. For der kan jo fx være årsager til, at man ikke kan mødes/mødes tit.. Så selvfølgelig har det mest med følelserne for hinanden at gøre.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.