Jeg havde en snak med min kæreste i dag om, hvornår man var de forskellige betegnelser inden for venskaber..
Altså bekendte, venner, gode venner og tætte venner..
Jeg synes, at man er bekendte, hvis man kun ses meget sjældent (altså fx hvert 3. År)..
Venner når man ses med jævne mellemrum, men holder det på et rimelig overfladisk samtaleniveau.. Fx snakker om interesser, job, og almindelige hverdagsting.. Altså meget sjældent giver noget personligt af sig selv..
Gode venner, når man ses med jævne mellemrum, og også godt kan fortælle om personlige ting, men at det i princippet kun sker, når man alligevel snakker sammen..
Tætte venner, når man vil dele både op- og nedture med hinanden.. Man deler mange personlige ting omkring sig selv, og det sker ofte og ikke kun "i forbifarten"..
Fx har jeg en veninde, som jeg aldrig har mødt, men jeg ser hende som min tætte veninde, fordi hun støtter mig, når jeg har brug for det, og det er hende, som jeg kommer til, når jeg har noget at fortælle.. Fx var hun den første af mine venner, der fik min graviditet af vide, fordi jeg så gerne ville dele den nyhed med hende..
Min kæreste mener så også, at han er tætte venner med sin vennegruppe, hvor jeg tænker, at de kun er almindelige venner (de fleste altså), da de aldrig mødes til andet end druk eller brætspil, og når de mødes, så snakker de kun om job eller interesser - intet personligt.. Han vidste ikke, at hans veninde fx skulle starte projekt baby op her i september.. Det vidste ingen fra vennegruppe bortset fra mig..
Men hvornår synes I, at man er det forskellige med folk?