Har en syg søn... :0( Med spørgsmål?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. oktober 2009

LouiseNielsen

Kan jeg ikke, for min madras kan ik blive pillet op... Men Har luftet ud så det er godt kølig i soveværelset, og hvis han ligger bare med et lagen over sig og ikke for tæt på mig så sker der ik ved det... Har det bare bedst med at han er sammen med mig!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2009

N&J

Min datter har lige været syg og der fik jeg af vide af "vagtlægen" som også er hendes egen læge at jeg først skulle blive nervøs når den var over 41,5, men selvfølgelig hvis hun var sløv og ikke ville drikke.. men det er altså lidt svært at se om et barn er sløvt når det sover.. syntes man skal ringe og insistere.. heller en gang for meget end en for lidt..

Knuz fra Jane, der håber din dreng snart bliver rask igen..

Anmeld

17. oktober 2009

Betina88

Det er bare ikk' rart at han er gået hen og bli' mega syg .. Men nu ha' jeg ingen erfarring , når det angår med feber og det hele .. Men som de andre skriver , ring til vagtlægen .. Men se på det i morgen , hvis det bli'r værre ..

Men jeg krydser fingre for dig og ønsker dig al held med din skønne prins ..

Anmeld

17. oktober 2009

linemus

Børn kan få rigtig høj feber. Min pige på 2 år får altid vildt høj feber, når hun er syg. Det er ikke længe siden, hun lå syg med feber på 41. Jeg ringede til vagtlægen for at være på den sikre side, men så længe jeg kunne komme i kontakt med hende og få hende til at drikke, og hun ikke var helt sløv, så var der ikke noget, han kunne gøre.

Jeg synes, det er en god idé, at du tager ham med i seng. Det ville jeg også gøre. Han ligger jo heller ikke tæt sammen med dig under din dyne. Måske kan du få lidt vand i ham, hvis han vågner lidt op.

Hvis du er utryg, så ring til vagtlægen. Evt. også for at høre om det er en idé at give panodil for at få feberen ned.

God bedring med ham.

Anmeld

17. oktober 2009

Mor24

min dreng fik også meget høj feber efter en middagslur for nogle uger siden.. den blev ved med at stige og ved aftenstid (41.2 i feber) ringede jeg til vagtlægen og fortalte om hvornår feberen var opstået og han ikke rigtig ville spise,drikke og var slap. Vi var derude en tur men ingen tegn på noget.. den høje feber forsatte natten over selvom han fik panodil for at slå den lidt ned. Om morgenen var den 41.6 og jeg ringede til egen læge og var dernede en tur og fik afvide at det nok var 3 dagsfeber da der ikke var andet at se.... så prøv da og ring til vagtlægen og fortælle hvordan han har det og om han vil se ham, så du kan få lidt ro i sindet og muligvis få afklaring på hvad der er galt. god bedring med ham  

Anmeld

18. oktober 2009

LouiseNielsen

Var ved vagtlægen igår aftes og fik afvide så længe han ikke kastede op sku jeg ik være nervøs, og 5 minutter efter han havde sagt det så brækkede Nicklas sig ud over det hele. Men så skulle han kigges i halsen og fordi han havde lidt hævede mandler så gav vagtlægen det skylden for at fremprovokere opkast, Hmmm... Fik derefter afvide at hvis hans feber fortsatte i dag ligeså høj skulle jeg ringe igen, og det gør den... Han har nu 41.3 i feber, så vi er lige kommet hjem fra endnu et besøg hos vagtlægen, og fik nu afvide at jeg bare skal holde øje med ham og at hans feber ik må komme op på 42 og derover selvfølgelig.....

Anmeld

18. oktober 2009

Janep

hannah har os feber li nu. hun har 40,2

jeg har været ved vagtlægen før da hun havde 41,9 i feber men da sagde de os at hvis bare hun drak og man ku få kontakt til hende var det ok.

det er svært men tror man ska se lidt bort fra feberen og så bare se på hvordan barnet har det. håber det ku hjælpe lidt

Anmeld

18. oktober 2009

LouiseNielsen

- skriver:

Der er meget fremme med feber lige for tiden.

Min dreng har lige haft i 3 dage og så blev han rask og nu tager min datter lige en tur...

Og det er også meget fremme i ungernes institution, så ville ikke være nervøs, giv evt noget panodil til natten, det er febernedsættende...

Det kom gså ud i den blå luft ved dem...

Og har ikke fejlet andet ellers...

Jamen han fejler jo i den forstand heller ik andet. Han er bare så frygtelig slap, han har ik lavet andet end at ligge med lukkede øjne, dog uden at sove på sofaen idag.... Han er så langt fra sig selv!  

Vil ikke give noget febernedsættende når hans feber er så høj, for når det så holder op med at virke vil hans feber jo stige hurtig igen, også er det der kan forekomme feberkrampe..... Og vil jeg på ingen måde risikere! Havde den nu "bare" lagt på 38.7 eller sådan noget havde jeg godt turde give ham det, men når den er så høj løber jeg ingen risiko.....

Det jeg syntes er bare at den ene vagtlæge siger noget, når man så gør det så siger den anden vagtlæge noget andet.... Stiger hans feber ydeliger her til aften ringer jeg til børne afd på Herning sygehus og snakeer med dem i stedet for. Ik sikkert de siger så meget andet, men føler bare ik altid man bliver taget seriøs ved en vagtlæge....

Anmeld

18. oktober 2009

LouiseNielsen

Han har ik haft feber krampe før, men hans krop sitre og læste lige på nettet at det er grundet høj feber..... Så tør ik ta chancen!

Anmeld

18. oktober 2009

oo

Nu skal man huske på, at vagtlægerne er lønnet efter om konsultationen udføres over telefonen eller ansigt til ansigt. dvs. de får 200 kr hvis en konsultation klares over telefonen, men kun 100 kr hvis det kræver at tilse patienten i virkeligheden. De har derfor en økonomisk interesse i at afvise folk og holde telefonkonsultation.

Jeg syntes det er så uhyggeligt at din søn er SÅ syg uden at I får hjælp, men det skyldes højst sandsynligt dette vanvittige system. Jeg håber du kan få ham indlagt eller i hvert fald komme til din egen læge imorgen (som jo får løn efter hvor mange konsultationer de holder, så det er omvendt af vagtlægens system). Hvis han sitrer og kaster op og feberen er over fyrre, så ville jeg ringe efter en ambulance. Jeg talte lige med Søren om den her tråd, og som han siger, så står der på vores termometer fra apoteket, at ved feber på 41,5 må man påberegne at dø!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.