Har en syg søn... :0( Med spørgsmål?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.981 visninger
23 svar
0 synes godt om
17. oktober 2009

LouiseNielsen

Ja min lille gut er syg....

Startede elelrs dagen rigtig godt, vi var i svømmehal og har rigtig hygget os.. Så sov han til middag og vågnede kl 14.30 og havde det stadig godt. Kl ca 16.00 ku jeg så mærke han var varm, og hans feber var så 38.9... Tog den igen kl 19.00 der var den 39.8 og her kl 20.30 var den 41.1.

Han har intet spist siden middag, hvilket jo ikke gør så meget. Men tænkte jeg ku få lidt sukker i ham ved at give han lidt snolder her til aften og lidt cola, men han ville ikke have noget af delene (Også er han skidt) Får heldigvis lidt sagtevand i ham.... Han er slap og gider ikke rigtig noget, andet end at ligge hos mig.

Lige nu sover han, og holder selvfølgelig øje med ham.... Han har før haft 42 i feber og der fik jeg afvide af vagtlægen at så længe han bare ville drikke noget så skulle jeg ik være nervøs, men hvornår skal man så blive nervøs???  Holder selvfølgelig øje med feber krampe, men tænker også om feber ikke kan blive for høj (uden at de går i kramper)

Kram fra Louise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2009

SAL

LouiseLarsen skriver:

Startede elelrs dagen rigtig godt, vi var i svømmehal og har rigtig hygget os.. Så sov han til middag og vågnede kl 14.30 og havde det stadig godt. Kl ca 16.00 ku jeg så mærke han var varm, og hans feber var så 38.9... Tog den igen kl 19.00 der var den 39.8 og her kl 20.30 var den 41.1.

Han har intet spist siden middag, hvilket jo ikke gør så meget. Men tænkte jeg ku få lidt sukker i ham ved at give han lidt snolder her til aften og lidt cola, men han ville ikke have noget af delene (Også er han skidt) Får heldigvis lidt sagtevand i ham.... Han er slap og gider ikke rigtig noget, andet end at ligge hos mig.

Lige nu sover han, og holder selvfølgelig øje med ham.... Han har før haft 42 i feber og der fik jeg afvide af vagtlægen at så længe han bare ville drikke noget så skulle jeg ik være nervøs, men hvornår skal man så blive nervøs???  Holder selvfølgelig øje med feber krampe, men tænker også om feber ikke kan blive for høj (uden at de går i kramper)

Kram fra Louise

Hold da op! det lyder godt nok som ALT for høj feber!!!! Hvis det var mit barn der havde så høj feber ville jeg forlange at komme på hospitalet eller få en lægevagt til at undersøge ham PÅ STEDET!!!!!!

Go´bedring med ham

Anmeld

17. oktober 2009

Sjl-msl-Mkl

LouiseLarsen skriver:

Kram fra Louise

Altså jeg ville have taget til vagtlæge om han så drak vand eller ej.. Hvis min datters feber var røget så højt op, synes det er meget..

God bedring med ham..

Anmeld

17. oktober 2009

LouiseNielsen

Tænker jeg jo også.... Men du ved vel selv hvordan vagtlæger kan være, de er jo ikke ligefrem dem der tager folk allermest seriøst.... Sidst fik jeg bare afvide, ja hvis jeg følte det nødvendig måtte jeg da gerne komme med ham..... Og at børn sagtens kunne få så høj feber uden det gjiorde noget, bare han fik nok at drikke.

Anmeld

17. oktober 2009

mortil(nichlasogmathias)

LouiseLarsen skriver:

Kram fra Louise

jeg ville helt sikkert ringe til vagt lægen... sørg for at han SLET ikke har noget tøj på, han skal gøres kold for at dæmpe feberen..

god bedring med ham, håber han får det bedre...

kan det mon være en bakterie fra svømmehallen?

Anmeld

17. oktober 2009

Sjl-msl-Mkl

LouiseLarsen skriver:

Tænker jeg jo også.... Men du ved vel selv hvordan vagtlæger kan være, de er jo ikke ligefrem dem der tager folk allermest seriøst.... Sidst fik jeg bare afvide, ja hvis jeg følte det nødvendig måtte jeg da gerne komme med ham..... Og at børn sagtens kunne få så høj feber uden det gjiorde noget, bare han fik nok at drikke.

Jamen stadig, så må du jo sige til dem at det ikke kan være rigtigt.. Du vil have undersøgt ham rigtigt..

Anmeld

17. oktober 2009

LouiseNielsen

Han har lagt kun i ble og en undertrøje her til aften, også med en meget tynd dyne over sig. Men han ryster af kulde og siger han fryser alligevel....

Åhh hvor jeg dog bare hader at se ham sådan.... Lige nu sover han, og holder et meget vågen øje med ham!

Anmeld

17. oktober 2009

Vingummien

LouiseLarsen skriver:

Han har lagt kun i ble og en undertrøje her til aften, også med en meget tynd dyne over sig. Men han ryster af kulde og siger han fryser alligevel....

Åhh hvor jeg dog bare hader at se ham sådan.... Lige nu sover han, og holder et meget vågen øje med ham!

Er nok ikke det helt samme. Men da jeg havde født Emil var der jo en masse bagefter. Og jeg lå med over 41 i feber.

Lægen pakkede mig virkelig godt ind, dyne og tæppe og så åbnede hun vinduet så der kom frisk luft ind til mig og så fik jeg vand som jeg skulle drikke alt jeg kunne af.

Og det hjalp virkelig meget, syntes du skal prøve det, for hvis han ryster pga af det så får han rigtig ondt i ryggen af det, kan huske jeg fik store smerter pga det da jeg ikke kunne stoppe rystelserne igen før jeg blev pakket ind.

Men jeg syntes du skal ringe  til lægen sige du vil have de skal kigge på ham da han ryster og har så høj feber, og du er meget nervøs og vil betyde en del for dig at de vil kigge for at alle parter er sikker på at  det "bare"er en virus eller infektion.

Vores har lige haft luft vejs infektion og den var også højt oppe, 39.8 og hvis den kom højere oppe end det skulle vi komme. Så underligt du ikke skal. 42 er jo det kritiske

Anmeld

17. oktober 2009

LouiseNielsen

Har lige været inde og læse på netdokter, og der står der at det der med man skal "svede" det ud ved at pakke sig godt ind ikke er rigtig, at det er vigtig man kun lader dem ligge i fx ble....

Lige nu ligger han og sover, men tager ham med ind i min seng når jeg går i seng (så får manden sofaen, så det ik bliver for varmt i soveværelset) Også tjekker jeg lige hans temp igen når vi går ind i min seng, og er den ik faldet, hvilket jeg ik tror den er, så ringer jeg til vagtlægen....

Anmeld

17. oktober 2009

Vingummien

LouiseLarsen skriver:

Har lige været inde og læse på netdokter, og der står der at det der med man skal "svede" det ud ved at pakke sig godt ind ikke er rigtig, at det er vigtig man kun lader dem ligge i fx ble....

Lige nu ligger han og sover, men tager ham med ind i min seng når jeg går i seng (så får manden sofaen, så det ik bliver for varmt i soveværelset) Også tjekker jeg lige hans temp igen når vi går ind i min seng, og er den ik faldet, hvilket jeg ik tror den er, så ringer jeg til vagtlægen....

Oki, kan godt være det er anderledes fra voksen til baby. Ved bare det hjalp meget på mig. Men hvis der står det om små børn så skal du enelig ikke lave det om.

Håber han snart har det bedre.

Og ang varme så tror jeg det er en dum ide at tage ham med i seng, så hellere smide din madras ved siden af hans seng.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.