Flytte sammen med ny kæreste

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. oktober 2018

Hck

Profilbillede for Hck

Tak for jeres svar 

Som nogle af jer er enige i, er det håbløst at han skal finde et nyt sted. Men på den anden side ville jeg ønske, at vi flyttede sammen, når vi ikke kan vente længere (der er han bare allerede). 

Jeg tror selvfølgelig at det vil gå fint, hvis vi flytter sammen, men bare lidt ærgerligt, at det skal gå så stærkt. Jeg må virkelig tænke mig om...

Og til dig, der nævner det praktiske omkring hans økonomi og gæld: Det har jeg styr på.

Jeg kan faktisk godt forstå, hvis du føler dig ret presset lige nu. I har “ kun” været kærester i 3 måneder og du skal allerede tage stilling til om i skal være sammenboende fra om nogle måneder. Ærligt, så ved sku ikke rigtigt hvad jeg havde gjort i din situation , andet end at hvis han flytter ind i din lejlighed , så havde jeg helt klart gjort meget opmærksom på at det er din lejlighed og hvis det ikke gik imellem jer, så var det ham der skulle ud af vagten og finde et andet sted. På den måde hænger ingen af jer “ på hinanden bagefter”. 

Men det lyder også til at han har ret travlt på andre vigtige punkter, og det gør det jo bestemt ikke nemmere, det hele taget i betragtning 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2018

KASS

Vi var lidt i samme situation. Kort inde i vores forhold fik jeg tilbudt en virkelig lækker lejlighed. Vi talte om, at det var fjollet at flytte for måske at flytte sammen kort efter, men det var også fjollet at takke nej til en drømmelejlighed. Jeg endte med at flytte ind den lækre lejlighed. Et par måneder efter sagde jeg den op og flyttede ind hos ham. Det var virkeligt dyrt at flytte to gange på så kort tid, men alle pengene værd at vide, at vi flyttede sammen af pure love og ikke nødvendighed eller for at spare penge.

Hvis I er sammen hver dag, så forstår jeg godt behovet for at have sit eget. Måske I skal forventningsafstemme, så du ved, hvad det vil sige for ham at bo sammen. 

Anmeld Citér

17. oktober 2018

CarinaSB

Vi havde kun været sammen i 4 mdr da vi flyttede sammen :) Vi har aldrig fortrudt det og har været sammen i 11 år :) Hvis du føler dig klar så gør det :) hvis ikke så ville jeg lade vær :) Det er jo træls at flytte sammen med en hvis man ikke er klar :)

Anmeld Citér

17. oktober 2018

Tommelise

Jeg synes ikke, du skal flytte sammen med ham, hvis du føler dig presset.

Det skal helst føles helt rigtigt. Min kæreste og jeg bor ikke sammen. Jeg synes ikke, man skal flytte sammen med nogen, før man nærmest "ikke kan lade være".

Anmeld Citér

18. oktober 2018

anonym12

Hvis du ikke føler dig klar, så vent. Det kan godt være det er praktisk, men det er vigtigt at lytte til mavefornemmelsen. 

Min mand og jeg flyttede sammen stortset fra dag 1 (efter 3 mdr opsagde han sit værelse), men vi have det begge godt med den beslutning. Jeg har lært at jeg skal lytte til min mavefornemmelse. Det er enormt svært, men den har bare næsten altid ret.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.