Flytte sammen med ny kæreste

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.406 visninger
14 svar
14 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. oktober 2018

Anonym trådstarter

Hej,

Jeg fik en kæreste for tre måneder siden. Vi er begge 26 år og drømmer om børn inden for de næste par år. Min kæreste vil faktisk helst begynde PB inden for et år.

Og inden det kan ske, skal vi naturligvis bo sammen. Han er klar til at flytte sammen, og har foreslået om to-tre måneder. Jeg kan bare mærke, at det måske er for tidligt. Jeg føler ikke rigtigt, at jeg har nået at få lyst til at bo sammen.

På den anden side er vi sammen hver dag og hans husleje stiger markant til januar, så der har han muligvis ikke råd til at blive boende, og det er jo også mærkeligt, hvis han skal flytte et andet sted hen...

Er der nogen med erfaring eller gode råd?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2018

MT_2011

I skal gøre det som i begge føler er rigtigt. Om i så skal vente med at flytte sammen og få børn, så handler det om hvad i har det bedst med. Der er ingen grund til i skal flytte sammen, hvis du ikke føler det er det rigtige lige nu

Anmeld Citér

17. oktober 2018

Anonym

Anonym skriver:

Hej,

Jeg fik en kæreste for tre måneder siden. Vi er begge 26 år og drømmer om børn inden for de næste par år. Min kæreste vil faktisk helst begynde PB inden for et år.

Og inden det kan ske, skal vi naturligvis bo sammen. Han er klar til at flytte sammen, og har foreslået om to-tre måneder. Jeg kan bare mærke, at det måske er for tidligt. Jeg føler ikke rigtigt, at jeg har nået at få lyst til at bo sammen.

På den anden side er vi sammen hver dag og hans husleje stiger markant til januar, så der har han muligvis ikke råd til at blive boende, og det er jo også mærkeligt, hvis han skal flytte et andet sted hen...

Du kan starte med at se hans økonomi, komplet oversigt over indtægter og udgifter samt gæld og fradrag. Der er alt for få, der tænker praktisk, inden de går skridtet videre. 

Anmeld Citér

17. oktober 2018

Ena

Hej,

Hvis du ikke har lyst til at bo sammen med din kæreste endnu, er der ikke ret gode chancer for at det bliver et succesfyldt resultat, at gøre det alligevel. Og at din kærestes husleje stiger inden for kort tid, er slet ikke en god grund til at flytte sammen. Vent til I begge ikke kan holde ud, ikke at bo sammen. Jeg havde en tidligere kæreste, der var klar til alt det, som voksenlivet indebærer. Jeg ville rejse, på festival med veninder, tage på kunstophold og være fri som fuglen. Det endte i en katastrofe, da jeg alligevel indvilligede i at leve som han drømte om, og det var ikke kun mig, der var ulykkelig. Det var han også. 

Anmeld Citér

17. oktober 2018

Abracadabra

Jeg flyttede ligeså hurtigt sammen med min kæreste - på hans initiativ. Jeg følte mig også lidt presset. Det endte med ægteskab, fælles økonomi, børn og lykke. 

Men vi var nok endt samme sted også med en længere kæresteperiode uden fælles adresse. Og på mange måder ville vi måske have haft godt at det. Så havde vi kendt hinanden bedre og var sluppet for nogle startvanskeligheder. 

Jeg synes ikke, at du skal lade dig presse. 

Anmeld Citér

17. oktober 2018

Lililili

Da jeg var 27 mødte jeg min nuværende mand. 

Jeg mistede mit job kort efter og min lejlighed var for dyr. 

Vi tog springet og jeg flyttede ind hos min mand. Så kunne jeg søge jobs i det område, hvilket jeg hurtigt fik.

I og med det var hans lejlighed, var der ikke så meget forgjort. 

Hvis det ikke gik, var det hans lejlighed, og jeg skulle jo havde ledt efter ny alligevel. 

Men det gik og efter 2 år købte vi hus, hvor vi stadig bor her 9 år efter vi fandt sammen. Der er kommet et par børn til til, blev gift for 4 år siden og er stadig lykkelige  

Anmeld Citér

17. oktober 2018

Anonym

Jeg er enig med dig i at det virker lidt tåbeligt at han skal finde en ny adresse hvis i stadig er glade og forelskede om et par mdr. Der har i været sammen næsten et halvt år. 

Hvad tænker du der er af negative sider ved at flytte sammen rigtigt? Du siger i allerede nu er sammen hver dag. 

Da jeg mødte min kæreste boede han i udlandet. Han var ved at sige sin lejlighed op og flytte hjem igen, men havde endnu ikke et sted fordi hsn var sådan midt imellem + han arbejder meget ude så han havde ikke brug for et fast sted på samme måde som andre. Men hans plan var at finde en lille lejlighed i dk til når han endelig havde fri.

men så mødte han mig.. og det virkede ret tåbeligt at smide fuld husleje på et sted han ikke kom til at opholde sig. Nu ville hans frie perioder jo blive brugt med mig/hos mig (da jeg skulle passe mit arbejde også og vi er fra hver sin ende af landet.) Så han flyttede fast ind her. Efter vi havde kendt hinanden i knapt 6 mdr. Det er 2 år siden og der har intet været. Han ville helst have ventet, men rent praktisk og økonomisk var det hul i hovedet. 

Anmeld Citér

17. oktober 2018

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar 

Som nogle af jer er enige i, er det håbløst at han skal finde et nyt sted. Men på den anden side ville jeg ønske, at vi flyttede sammen, når vi ikke kan vente længere (der er han bare allerede). 

Jeg tror selvfølgelig at det vil gå fint, hvis vi flytter sammen, men bare lidt ærgerligt, at det skal gå så stærkt. Jeg må virkelig tænke mig om...

Og til dig, der nævner det praktiske omkring hans økonomi og gæld: Det har jeg styr på.

Anmeld Citér

17. oktober 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Tak for jeres svar 

Som nogle af jer er enige i, er det håbløst at han skal finde et nyt sted. Men på den anden side ville jeg ønske, at vi flyttede sammen, når vi ikke kan vente længere (der er han bare allerede). 

Jeg tror selvfølgelig at det vil gå fint, hvis vi flytter sammen, men bare lidt ærgerligt, at det skal gå så stærkt. Jeg må virkelig tænke mig om...

Og til dig, der nævner det praktiske omkring hans økonomi og gæld: Det har jeg styr på.

Men det er ikke ensbetydende med at alt det andet skal gå stærkt. Og det synes jeg også du skal gøre klart. At du kan gå med til det her fordi det praktisk er smartest, men alt det her med børn, der må han altså have noget tålmodighed.  

Anmeld Citér

17. oktober 2018

Dorthe1986

Jeg kendte en engang, der altid spurgte "men hvad siger maven?" Jeg tror det er vigtigt at man mærker efter, og ikke går på kompromis pga. praktiske detaljer. At hans husleje stiger skal ikke være grund nok til at sætte egen mavefornemmelse til side. Hvis du kan mærke at du vil have det bedst med at vente med at flytte sammen, så kan det være en god idé at vente.Det samme med børn. Vent til du helt ærligt kan mærke at det føles rigtigt. 

At flytte sammen og få børn er store ting og der er forholdet bedst tjent med at man venter til begge er klar.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.