Anonym skriver:
min kæreste og jeg har været sammen i snart 6 år og har et barn sammen. Lige fra første dag har han haft en større sexlyst end mig, og efter vi blev forældre var forskellen en smule større.
Jeg har nu i et par måneder ikke haft lyst og jeg kan mærke at jo mere han presser på, jo mere falder lysten.
Den sidste måneds tid har vi enten sovet i hvert vores rum eller også har jeg følt mig "tvunget" til at blive oppe til han sov for at være sikker på han ikke begyndte at tage mig på bryster og i skridtet (når jeg går i seng er det for at sove).
Jeg kan ikke lade være med at tænke på om der er en chance for at få forholdet "rettet op".
Et par måneder lyder længe i mine ører.
Har du talt med ham om din manglende lyst? Hvad gør du/I for at kunne ændre din lyst? Hvad er årsagen til at I sover i hver sit rum? Hvor mange børn har I?
Jeg tænker helt klart at I skal have noget mere intimitet i jeres forhold. Kys, kram og put. Det behøver ikke vær sex. Men vær tætte. Husk hinanden på hvad der gjorde I blev kærester, hvad der gjorde I fik lyst til at få børn osv.
Og så det vigtigste!!! Tal sammen. Fortæl hvad I hver især har brug for. Din mand kan ikke læse dine tanker og prøver nok ihærdigt at få dig tættere på, men det mislykkedes fordi det irriterer dig, det han gør. Måske føler han sig afvist gang på gang?
Og du føler dig “presset” til noget du ikke har lyst til. Men det virker som om du har sat dig fast, at det vil du ikke. Du vælger at gå i seng senere, for at undgå fysisk berøring fra din mand.
Jeg tænker sagtens forholdet kan reddes, der skal bare gøres en indsats fra begge parter.
Anmeld
Citér