stort set væk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.512 visninger
18 svar
12 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. oktober 2018

Anonym trådstarter

min kæreste og jeg har været sammen i snart 6 år og har et barn sammen. Lige fra første dag har han haft en større sexlyst end mig, og efter vi blev forældre var forskellen en smule større.

Jeg har nu i et par måneder ikke haft lyst og jeg kan mærke at jo mere han presser på, jo mere falder lysten.

Den sidste måneds tid har vi enten sovet i hvert vores rum eller også har jeg følt mig "tvunget" til at blive oppe til han sov for at være sikker på han ikke begyndte at tage mig på bryster og i skridtet (når jeg går i seng er det for at sove).

Jeg kan ikke lade være med at tænke på om der er en chance for at få forholdet "rettet op".

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

Selvfølgelig er der det  

første skridt er at tale om det.. sådan rigtigt.. og det er vigtigt at du ikke bare siger definitivt nej til sex fordi du ikke har lyst, men at du er villig til at komme med forslag til hvordan du måske kan få lysten tilbage. Jeg er sikker på at din kæreste vil gøre alt i verden for at få en kæreste med sexlyst igen men han er nødt til at have at vide hvad du tænker  

Anmeld Citér

15. oktober 2018

Anonym

Min mand og jeg har været sammen i 10 år og har to små børn. Jeg har taget en del på under graviditeten og føler mig bestemt ikke attraktiv hvilket påvirker min lyst. Jeg valgte for nogle uger siden at invitere min mand på "date". Den lille er alt for lille til at blive passet så dagen betød at vi ikke spiste med ungerne men ventede til de var puttet. Så trak vi pænt tøj og nød en voksen middag med masser at voksen snak, lidt vin og stearinlys. Jeg havde sat mig selv op til det over hele dagen og sendt min mand blikke. Det var lidt ligesom: smil så bliver du glad. Jeg bestemte mig for at have lyst og det var mig der tog initiativ. Det blev en skøn aften og min lyst og evne til at glemme dellerne blev bedre også i den efterfølgende tid Det kan anbefales. 

Anmeld Citér

15. oktober 2018

Anonym

Anonym skriver:

min kæreste og jeg har været sammen i snart 6 år og har et barn sammen. Lige fra første dag har han haft en større sexlyst end mig, og efter vi blev forældre var forskellen en smule større.

Jeg har nu i et par måneder ikke haft lyst og jeg kan mærke at jo mere han presser på, jo mere falder lysten.

Den sidste måneds tid har vi enten sovet i hvert vores rum eller også har jeg følt mig "tvunget" til at blive oppe til han sov for at være sikker på han ikke begyndte at tage mig på bryster og i skridtet (når jeg går i seng er det for at sove).

Jeg kan ikke lade være med at tænke på om der er en chance for at få forholdet "rettet op".

Et par måneder lyder længe i mine ører.

Har du talt med ham om din manglende lyst? Hvad gør du/I for at kunne ændre din lyst? Hvad er årsagen til at I sover i hver sit rum? Hvor mange børn har I? 

Jeg tænker helt klart at I skal have noget mere intimitet i jeres forhold. Kys, kram og put. Det behøver ikke vær sex. Men vær tætte. Husk hinanden på hvad der gjorde I blev kærester, hvad der gjorde I fik lyst til at få børn osv. 

Og så det vigtigste!!! Tal sammen. Fortæl hvad I hver især har brug for. Din mand kan ikke læse dine tanker og prøver nok ihærdigt at få dig tættere på, men det mislykkedes fordi det irriterer dig, det han gør. Måske føler han sig afvist gang på gang? 

Og du føler dig “presset” til noget du ikke har lyst til. Men det virker som om du har sat dig fast, at det vil du ikke. Du vælger at gå i seng senere, for at undgå fysisk berøring fra din mand. 

Jeg tænker sagtens forholdet kan reddes, der skal bare gøres en indsats fra begge parter. 

Anmeld Citér

15. oktober 2018

Anonym

Jeg har ikke haft lyst de sidste 3 år ��

Jeg finder ærlig talt ikke min mand tiltrækkende længere og har derfor heller ikke lyst til at prøve... vi har to børn. 

Det er ikke nogen hjælp for dig- men du er i hvert fald ikke alene. 

Anmeld Citér

16. oktober 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Et par måneder lyder længe i mine ører.

Har du talt med ham om din manglende lyst? Hvad gør du/I for at kunne ændre din lyst? Hvad er årsagen til at I sover i hver sit rum? Hvor mange børn har I? 

Jeg tænker helt klart at I skal have noget mere intimitet i jeres forhold. Kys, kram og put. Det behøver ikke vær sex. Men vær tætte. Husk hinanden på hvad der gjorde I blev kærester, hvad der gjorde I fik lyst til at få børn osv. 

Og så det vigtigste!!! Tal sammen. Fortæl hvad I hver især har brug for. Din mand kan ikke læse dine tanker og prøver nok ihærdigt at få dig tættere på, men det mislykkedes fordi det irriterer dig, det han gør. Måske føler han sig afvist gang på gang? 

Og du føler dig “presset” til noget du ikke har lyst til. Men det virker som om du har sat dig fast, at det vil du ikke. Du vælger at gå i seng senere, for at undgå fysisk berøring fra din mand. 

Jeg tænker sagtens forholdet kan reddes, der skal bare gøres en indsats fra begge parter. 

Vi har et barn sammen. Vi havde en periode hvor vi boede hver for sig i hverdagene pga. arbejde, og i den periode sov h*n i dobbeltsengen. Nu bor vi endelig "rigtigt" sammen igen og h*n er så småt blevet vænnet til at skulle sove i egen seng, men ender ofte med at falde i søvn i vores, og den er ikke stor nok til alle tre.

Jeg har over det sidste år forsøgt at få intimitet i hverdagen. Som du skriver "det behøver ikke at være sex", men det er der problemet opstår, for når vi ligger og putter så ender hans hånd meget hurtigt mellem mine ben for at tænde mig, eller hvis jeg vil give ham et kys/kram, så ender hånden i bukserne/under blusen - og så mister man lysten til at prøve. 

Anmeld Citér

16. oktober 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg finder ærlig talt ikke min mand tiltrækkende længere og har derfor heller ikke lyst til at prøve... vi har to børn. 

Det er rart at vide.

Jeg kan bare mærke at han bliver mere og mere påtrængende, og jeg har svært ved at få det sagt, for hvordan får man sagt at man ikke finder dem tiltrækkende på samme måde længere?

Anmeld Citér

16. oktober 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart
Anonym skriver:

Det er rart at vide.

Jeg kan bare mærke at han bliver mere og mere påtrængende, og jeg har svært ved at få det sagt, for hvordan får man sagt at man ikke finder dem tiltrækkende på samme måde længere?

Ja, du skal i hvert fald ikke formulere det på den der måde. Det er den direkte vej til at aflive intimiteten permanent. 

Når han gør sine tilnærmelser så må du jo sige hvad du godt kunne tænke dig at der skal ske og hvad du godt kunne tænke dig han gør ved dig. Hans meget direkte vej er selvfølgelig irriterende hvis det ikke lige er der du er men hvis du ikke siger noget så bliver det næppe bedre. 

Anmeld Citér

16. oktober 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Vi har et barn sammen. Vi havde en periode hvor vi boede hver for sig i hverdagene pga. arbejde, og i den periode sov h*n i dobbeltsengen. Nu bor vi endelig "rigtigt" sammen igen og h*n er så småt blevet vænnet til at skulle sove i egen seng, men ender ofte med at falde i søvn i vores, og den er ikke stor nok til alle tre.

Jeg har over det sidste år forsøgt at få intimitet i hverdagen. Som du skriver "det behøver ikke at være sex", men det er der problemet opstår, for når vi ligger og putter så ender hans hånd meget hurtigt mellem mine ben for at tænde mig, eller hvis jeg vil give ham et kys/kram, så ender hånden i bukserne/under blusen - og så mister man lysten til at prøve. 

Har du fortalt ham at det ikke hjælper, men gør det værre? Har du fortalt ham hvad han skal gøre i stedet for? I er nødt til at få sat ord på det.. 

mænd føler sig ofte elsket via sex, hvor kvinder føler sig elskede via komplimenter, hjælp eller andet. Det kan self også være omvendt - men generelt set. Så derfor er din mand måske også en smule desperat efter at mærke at du elsker h, og derfor bliver det et kikset og ja, desperat forsøg på at få dig til at få lyst til ham.. så han kan få bekræftet at du elsker ham. 

han er ikke en skurk. Han elsker dig bare med hud og hår (og hurra for det i øvrigt) men prøv at tale med ham om hvad du har brug for, for at kunne være intim med ham igen. Jeg går udfra du gerne vil have lysten tilbage. Hvis ikke (jeg læste lige at du ikke fandt ham tiltrækkende længere), så synes jeg måske du skulle lufte for ham at åbne jeres forhold op. Det er sgu synd hvis han bare skal undvære sex for evigt fordi du ikke gider arbejde på det. Jeg ville ikke kunne leve i et totalt sexløst forhold, det er mit behov simpelthen for stort til. 

Anmeld Citér

16. oktober 2018

Anonym

Anonym skriver:

Jeg må grine jeg er i samme situation.

Finder hellere ikke min mand tiltrækkende længere, og før andre får ondt af ham er han selv ude om det, han tænker kun på sig selv under sex.

hans motto: Du må gerne komme skat, om du kan nå det. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.