Mine lørdagssysler

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. oktober 2009

Lise

Helle for filans!!!

Hvor er du vild!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2009

Mira0911

Helle30 skriver:

Hér er billeder af min prøve på en høstkage. Jeg har lovet at give kage på min arbejdsplads næste fredag, og jeg vil lave én magen til denne - bare lidt større.

Kagen måler 25X25cm - bagt som chokoladekage og delt i 3 med tynd dekorationsståltråd. Lagene er creme af piskefløde, blåbær og hindbær. Kagen er smurt op med chokoladesmørcreme med appelsinpasta i og beklædt med hjemmelavede brædder lavet i indfarvet fondant. Ribs og svesker er lavet i marcipan. Græskarerne er bagt i 3D for - smurt op med chokosmørcremen og dækket med indfarvet fondant. Blomster og blade er lavet i indfarvet fondant.

Hold kæft hvor er den bare flot... det er helt vildt.. Din kreativitet er helt i top....

Anmeld

18. oktober 2009

..

VILDT!! Den er SUPER FLOT!!!

Anmeld

19. oktober 2009

3rollinger

Hold da op, og det er kun proeven!! Totalt imponerende.

Hvor arbejder du? Jeg taenker dem der der sender frugt og groentsagskasser ud

Knus

Anmeld

19. oktober 2009

Tynen

JEEEEEZ!!!!

Helle, du er fandme så sej til det der!!

Anmeld

19. oktober 2009

Kaufie

Hvis det her er en prøve, så vil jeg da virkelig gerne se den rigtige kage!!!

Er du gal den er flot - vildt detaljeret og virkelig .....flot.....

Anmeld

20. oktober 2009

Helle30

Tak skal I have allesammen. Jeg var også selv godt tilfreds med resultatet. Jeg er nu glad for, at jeg lavede denne "prøvekage" - både mht. selve kagen og også hvad angår pynten. Man finder lynhurtigt på metoder til at forbedre ting og gøre nogle arbejdsprocesser hurtigere.

Kagen på billederne har taget ca. 5 timer at lave i alt. Jeg er overbevist om, at jeg kan gøre det hurtigere med den næste. Jeg havde ikke børnefri (Susan) men Louise sov en del af tiden, og Sofie var i fantastisk humør hele lørdagen (hvor jeg lavede pynten og monterede den).

Og så har jeg opdaget, at det er rigtig god terapi at stå og lave kage - lidt ligesom jeg synes det er at nusse i drivhus og køkkenhave. Så nu har jeg terapi både til sommer og vinter.

Endnu engang tak for jeres rosende ord. Det giver lige en ekstra glæde ved "arbejdet". Min mand har jo grinet lidt af alt det hér kageri og kursus i kbh. og jaja - lad da konen. Specielt fordi vi ALDRIG spiser kage herhjemme og jeg aldrig tidligere har gjort noget ud af at bage. - Men da jeg tog min kage med til kaffe hos nogle venner lørdag aften, og resten af selskabet udbrød det samme som jer, så grinede han ikke. Jeg tror, han er kureret.

- Helle - der lige kunne bruge et par fif om aroma i fondant... Laver en ny tråd.

Anmeld

20. oktober 2009

Helle30

Orv - og 3rollinger! Jeg er ikke en del af "Årstiderne-holdet". Jeg er skolelærer. Min idé var at lave en årstidskage - altså efterår - og billedgooglede så "fall cake" og "autumn cake" til inspiration, og der er rigtig meget at se på.

I det hele taget er billedgoogle fantastisk til inspiration - bare man husker at skrive søgeordene på engelsk og i 2 ord. Som f.eks. forleden, da en anden skulle bruge inspiration til en traktorkage. Ved en googlesøgning på tractor cake fik jeg 393000 hits.

- Helle

Anmeld

20. oktober 2009

Rasmine

Om 4 dage får du spank, cornflækker.

PS: venligst nedskriv alle cornflækkerråd til mig i en tyk bog, fanks.

PPS: Fåååååååååååårk, den er m.f. SEJ!!!!!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.