sandramor skriver:
Som datter til to afdøde forældre som begge måtte lade livet til kræft så vil jeg sige at de syge nok selv plejer at sige til og fra.... Båfe min mor og far prøvede for så vidt lige til det sidste at leve livet så "normalt" som muligt og meldte selv fra til ting de ikke kunne overskue osv.... Det var også vigtigt for dem at vi, min bror og jeg ikke satte vores liv på standby 
Så indtil de begge blev senge liggende førte de og vi et så normalt liv som muligt

Jeg har selv haft en far, der var nyresyg og ind imellem røg ud og ind af hospitalet. Han var syg i 10 år.
Vi har i det hele taget haft rigtig meget sygdom i min familie. Min lillesøster har været igennem et brystkræftforløb, som heldigvis er gået godt. Og jeg har selv været igennem et forløb med voldsom depression. Det kan ikke undgås, at det påvirker hverdagen.
Selvfølgelig prøver man at leve livet så normalt som muligt, og selvfølgelig siger den syge selv fra eller til.
TS skriver, at hendes fasters børn tager det meget hårdt. Så det er nok lige så meget hensynet til dem TS spørger til som hensynet til den syge faster.
Vi har en lidt underlig sørgekultur her i Danmark. Det er som om mange mener, at når først begravelsen er overstået, så må de pårørende være kommet videre.
Det er så individuelt, hvordan folk har det.
Anmeld
Citér