Unicorn1 skriver:
I kan da sagtens holde det her i december
..
Min farbrors kone var lige død, da vi skulle have holdt sommerfest.. Det ville min mor så ikke, så jeg spurgte børnene (hvoraf den ældste er 28 og den yngste 21), hvad de ville, og de var da helt indstillet på sommerfesten.. Og vi hyggede os alle sammen..
Bare fordi der sker noget tragisk, så behøver livet jo ikke at gå i stå
.. Og altså børnene er da trods alt voksne mennesker med egne familier osv., så mon dog de er helt så påvirket af det, som man tænker?
Og desuden er jeg sikker på, at din faster også ville sætte pris på det.. Hvis hun har overskud, så kan hun jo komme med og have en hyggelig dag.. Og ellers siger hun jo bare nej tak 
Jeg tror, man skal passe lidt på med den der "børnene er da trods alt voksne mennesker med egne familier osv., må mon dog de er helt så påvirket af det, som man tænker"
Jeg har i hvert fald læst artikler om voksne børn, som har følt, at deres sorg ikke var legal - men hvis de f.eks. har været meget tæt knyttet til deres forældre,så kan det være en stor sorg. Det er et kapitel i ens liv, der er slut. Jeg mistede min far for mange år siden, og ja - jeg var voksen - men det var stadig min far, der var væk.
Man skal ikke bagatellisere voksne børns sorg.
Når det så er sagt, så betyder det ikke nødvendigvis, at man synes, det er forkert at fejre en festlig anledning, og det kan være rigtig rart at samles med familien og også få lov til at hygge sig med dem og holde en pause fra sorgen.