Abracadabra skriver:
Hvor er det dog forfærdelig synd både for din datter og for TS’s søn!! Og hvor er det ærgerligt, at de to hold pædagoger ikke har været skarpere i deres vurdering. Hvis det hos begge børn allerede efter SÅ kort tid er SÅ tydeligt, at de ikke er skoleparate, burde børnehaven have sagt stop.
Heldigvis er det jo relativt uproblematisk at gå en 0. klasse om, det sker hvert år på stort set alle skoler (tror jeg).
Heldigvis elsker vores datter at gå i skole og har ikke selv opdaget, at hun skulle have nogle problemer. Hun fungerer godt både fagligt og socialt, men er lidt utilfreds med, at de voksne vil bestemme, hvad de skal, men dog ikke mere end, at hun hver fredag spørger, om hun snart skal i skole igen
.
Indtil videre har vi kun fået den begrundelse, at hun ikke er så god til at modtage kollektive beskeder, men det var hun i børnehaven. Det var et af flere punkter, der var oppe, da vi havde møde med børnehaven om skolestart. Jeg går ud fra, at der er mere i det end blot det, da læreren ikke nåede at sige ret meget, da min datter kom og hun selvfølgelig ikke ville diskutere det foran hende. Derfor har vi også bedt om et møde, så vi kan se, hvor vi skal støtte hende og håber, at vi kan holde det selv om læreren nu har sagt op.
Anmeld
Citér