Modtaget feriepenge på uddannelseshjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. september 2018

Anonym

Anonym skriver:

Hvad er det du tror? 

at du skal betale pengene tilbage. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2018

Anonym trådstarter

Tommelise skriver:

Det er dit eget ansvar at opdage, hvad der går ind og at sætte dig ind i reglerne om udbetaling af ferie fra tidligere arbejdsgiver. 

Men om det ligefrem fører til en politianmeldelse - det er jo ikke sikkert.

Måske slipper du med at tilbagebetale beløbet. 

Ja det ved jeg godt men har simpelthen ikke opdaget det.

Havde født den 16 april og de penge kom ind på min konto 30 april og jeg havde en ret hård fødsel og periode så jeg har ærlig talt ikke opdaget det. 

Det er selvfølgelig en øjenåbner for mig at jeg fremover skal være opmærksom på min indkomst 

Anmeld Citér

25. september 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

at du skal betale pengene tilbage. 

Okay blev bare i tvivl om du mente politianmeldelse 

Anmeld Citér

25. september 2018

Tommelise

Anonym skriver:

Ja det ved jeg godt men har simpelthen ikke opdaget det.

Havde født den 16 april og de penge kom ind på min konto 30 april og jeg havde en ret hård fødsel og periode så jeg har ærlig talt ikke opdaget det. 

Det er selvfølgelig en øjenåbner for mig at jeg fremover skal være opmærksom på min indkomst 

Jeg tror altså ikke, du behøver at frygte det værste.

Måske vil de tro, at du har snydt - det er der jo mange, der gør - og prøver at lade, som om det ikke er bevidst, men jeg tvivler på, at der sker andet, end at du skal betale de 1100 tilbage. Du er ikke den eneste, der har overset et beløb. 

Jeg tror, der skal noget større sager til, før det går videre til politiet. Ellers ville både kommune og politi drukne i administration. 

Til lykke med babyen. 

Anmeld Citér

25. september 2018

Anonym

Anonym skriver:

Okay blev bare i tvivl om du mente politianmeldelse 

Altså ring eller gå ned på kommunen(Det er nok regnskabsafdelingen) og forklar dem det. Så får du nok en faktura, og så skal den betales, det kan dele op. (Kunne jeg i hvert fald )

Tror ikke de politianmelder dig, tror nærmere det ville blive sendt til inkasso. 

Anmeld Citér

25. september 2018

Anonym trådstarter

Tommelise skriver:

Jeg tror altså ikke, du behøver at frygte det værste.

Måske vil de tro, at du har snydt - det er der jo mange, der gør - og prøver at lade, som om det ikke er bevidst, men jeg tvivler på, at der sker andet, end at du skal betale de 1100 tilbage. Du er ikke den eneste, der har overset et beløb. 

Jeg tror, der skal noget større sager til, før det går videre til politiet. Ellers ville både kommune og politi drukne i administration. 

Til lykke med babyen. 

Ja ville aldrig snyde og hvis jeg egentlig snød havded jeg nok os hævet de 11000 kr jeg har i feriepenge.   Vil aldrig turde gøre det.

Og mange tak 

Anmeld Citér

25. september 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Altså ring eller gå ned på kommunen(Det er nok regnskabsafdelingen) og forklar dem det. Så får du nok en faktura, og så skal den betales, det kan dele op. (Kunne jeg i hvert fald )

Tror ikke de politianmelder dig, tror nærmere det ville blive sendt til inkasso. 

Tænker de nok bare sanktionere det i min uddannelse hjælp men jeg ringer og snakker med dem imorgen hvis jeg når det. Min søn på 2 år skal have dræn i ørene så ved ikke lige om der bliver tid

Anmeld Citér

25. september 2018

Tommelise

Anonym skriver:

Ja ville aldrig snyde og hvis jeg egentlig snød havded jeg nok os hævet de 11000 kr jeg har i feriepenge.   Vil aldrig turde gøre det.

Og mange tak 

Jeg er fuldt ud klar over, at du ikke ville snyde 

Anmeld Citér

25. september 2018

Anonym trådstarter

Tommelise skriver:

Jeg er fuldt ud klar over, at du ikke ville snyde 

Tak jeg må se om jeg når at ringe ind imorgen min søn skal have dræn i ørene så ved ikke om der lige bliver tid til ringe men det tænker jeg der nok skal blive 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.