Modtaget feriepenge på uddannelseshjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

573 visninger
18 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. september 2018

Anonym trådstarter

Jeg har lige fået brev i min eboks at jeg åbenbart har modtaget ferie penge fra min gamle arbejdsgiver tilbage i maj måned som jeg ikke engang har opdaget , nu vil kommunen partshører mig og skriver jeg kan blive anmeldt for social bedrageri beløbet vi taler om er omkring de 1100 kr hvordan skal jeg forholde mig har jo ikke engang opdaget eller bedt om de feriepenge.... Og hvis jeg egentlig ville havde bedraget havde jeg nok tager de 11000 jeg har til gode  mon ikke bare de sanktionere mig beløbet  bliver vel ikke anmeldt på sådan  et tyndt grundlag vel? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Jeg har lige fået brev i min eboks at jeg åbenbart har modtaget ferie penge fra min gamle arbejdsgiver tilbage i maj måned som jeg ikke engang har opdaget , nu vil kommunen partshører mig og skriver jeg kan blive anmeldt for social bedrageri beløbet vi taler om er omkring de 1100 kr hvordan skal jeg forholde mig har jo ikke engang opdaget eller bedt om de feriepenge.... Og hvis jeg egentlig ville havde bedraget havde jeg nok tager de 11000 jeg har til gode  mon ikke bare de sanktionere mig beløbet  bliver vel ikke anmeldt på sådan  et tyndt grundlag vel? 

Tag fat i kommunen med det samme. 
Du skal nok betale de 1100 tilbage(Det skulle jeg fordi de sagde jeg prøvede at snyde) 
Tag fat i din gamle arbejdsplads og spørg hvorfor de har udbetalt det. 

Hvis man får andet end deres hjælp, ser de det som snyd, fordi det skal modregnes. Og da det skete i Maj, ser de helt sikkert som snyd. Derfor altid tjek hvad der går ind hver måned. 

Anmeld Citér

25. september 2018

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Tag fat i kommunen med det samme. 
Du skal nok betale de 1100 tilbage(Det skulle jeg fordi de sagde jeg prøvede at snyde) 
Tag fat i din gamle arbejdsplads og spørg hvorfor de har udbetalt det. 

Hvis man får andet end deres hjælp, ser de det som snyd, fordi det skal modregnes. Og da det skete i Maj, ser de helt sikkert som snyd. Derfor altid tjek hvad der går ind hver måned. 

Så jeg kan regne med de politi anmelder mig for det? 

Anmeld Citér

25. september 2018

Anonym

Anonym skriver:

Så jeg kan regne med de politi anmelder mig for det? 

ved jeg ikke, men måske for du skylder dem 1100

Anmeld Citér

25. september 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

ved jeg ikke, men måske for du skylder dem 1100

Er ligeglad med skal betale dem tilbage der jo sådab reglerne er..... 

Anmeld Citér

25. september 2018

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Uden at være helt sikker, så er jeg ret sikker på, at du ikke bliver politianmeldt.. Jeg har også fået sådan en "trussel", da jeg skulle betale noget boligstøtte tilbage.. Det er vist bare en ganske almindelig måde at gøre opmærksom på, at der kan komme en sag ud af det, HVIS du har bedraget dem (og nej det tror de ikke om dig pga. et enkelt lille beløb)

Anmeld Citér

25. september 2018

Tommelise

Det er dit eget ansvar at opdage, hvad der går ind og at sætte dig ind i reglerne om udbetaling af ferie fra tidligere arbejdsgiver. 

Men om det ligefrem fører til en politianmeldelse - det er jo ikke sikkert.

Måske slipper du med at tilbagebetale beløbet. 

Anmeld Citér

25. september 2018

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Er ligeglad med skal betale dem tilbage der jo sådab reglerne er..... 

Rolig nu, du bliver ikke politi anmeldt. Mange arbejdsgivere udbetaler automatisk en feriegodtgørelse i maj/juni måned, også selvom man ikke har bedt om det.( det er noget overenskomst mæssigt) Du skal bare vedkende dig, at du har fået det udbetalt og betale det tilbage til kommunen, så sker der ikke mere i den sag

Anmeld Citér

25. september 2018

Anonym

Unicorn1 skriver:

Uden at være helt sikker, så er jeg ret sikker på, at du ikke bliver politianmeldt.. Jeg har også fået sådan en "trussel", da jeg skulle betale noget boligstøtte tilbage.. Det er vist bare en ganske almindelig måde at gøre opmærksom på, at der kan komme en sag ud af det, HVIS du har bedraget dem (og nej det tror de ikke om dig pga. et enkelt lille beløb)

de troede jeg havde snydt dem, selvom at de havde kvajet mig, så jo de tror det

Anmeld Citér

25. september 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

de troede jeg havde snydt dem, selvom at de havde kvajet mig, så jo de tror det

Hvad er det du tror? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.