FruStolpe skriver:
Jeg stiller mig undrende over prisen på en "uren" hund. Hvad er det der får prisen til at skyde op i et niveau af 7-8-9000 ??
Hvis man ikke vil bruge pengene på at få en renracet og gennem tjekket hund og dertilhørende genetisk historie. Hvorfor redder man så ikke blot en af de 1000 vis af uønskede hunde der er rundt omkring. De koster langt mindre.
Nå men som min undren nok giver udtryk for, så mener jeg til forskel for alle de andre at 7500 er alt alt alt for meget for en man ikke kender generne på. Altså andet end hvad der bliver fortalt.
Held og lykke med vovsen 
Men folk vil som regel ikke have hvilken som helst hund
det skal jo også være en type der passer i temperemant til familien..
og dyr uden stamtavle kan nemt koste mange penge, hvis bare de har udseende som en populær race eller har overvægt af gener fra den pågældende race.. bare se på katte. Da jeg søgte en kat i foråret boomede det med blandingskatte med lang pels til 2000+.. de langhårede er åbenbart bare eftertragtede.
Og ift at komme af med blandings avl. Altså. Hundene forsvinder jo ikke af at man tager en fra internat i stedet for ude fra ejeren. Hvis ikke den hund som ts kigger på bliver solgt, kan det jo være at det bare er den der så får pladsen på internatet. 
noget helt andet er så. For nu kan jeg se der bliver skrevet om sygdom der bliver udryddet ved stamtavle avl.. altså.. måske er det et mega tilfælde.. men alle - uden undtagelse - jeg kender der har eller har haft hund med stamtavle, har haft hunde med rigtig man skavanker. Helt fra hvalpealderen faktisk. Hvor imod de blandede altid har været friske og frejdige lige til det sidste.. mine forældre har lige nu faktisk en af hver og det er den racerene der er syg. Og det har han været i årevis. Lige nu afventer vi at min mor tager en dyb indånding og siger ja til aflivning for han er simpelthen for dårlig nu den anden, hun har aldrig i sit liv været syg med andet end lidt dårlig mave en sjælden gang. Men ja, det var bare et enkelt eksempel, men jeg synes der er riiiiiigtig mange af dem i min nære omgangskreds.
nok til at jeg aldrig selv ville vælge en stamtavle hund i hvert fald
Anmeld
Citér