Vovse.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. september 2018

Janet1989

Og husk at søge info omkring racen  

min egen hund’s race har feks tendens til knæproblemer og dårlige tænder - lige præcis sådanne problemer dækker min forsikring ikke , hvis den skulle få problemer  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2018

FruStolpe

Jeg stiller mig undrende over prisen på en "uren" hund.  Hvad er det der får prisen til at skyde op i et niveau af 7-8-9000 ?? 

Hvis man ikke vil bruge pengene på at få en renracet og gennem tjekket hund og dertilhørende genetisk historie. Hvorfor redder man så ikke blot en af de 1000 vis af uønskede hunde der er rundt omkring. De koster langt mindre. 

Nå men som min undren nok giver udtryk for, så mener jeg til forskel for alle de andre at 7500 er alt alt alt for meget for en man ikke kender generne på. Altså andet end hvad der bliver fortalt. 

Held og lykke med vovsen 

Anmeld Citér

19. september 2018

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
FruStolpe skriver:

Jeg stiller mig undrende over prisen på en "uren" hund.  Hvad er det der får prisen til at skyde op i et niveau af 7-8-9000 ?? 

Hvis man ikke vil bruge pengene på at få en renracet og gennem tjekket hund og dertilhørende genetisk historie. Hvorfor redder man så ikke blot en af de 1000 vis af uønskede hunde der er rundt omkring. De koster langt mindre. 

Nå men som min undren nok giver udtryk for, så mener jeg til forskel for alle de andre at 7500 er alt alt alt for meget for en man ikke kender generne på. Altså andet end hvad der bliver fortalt. 

Held og lykke med vovsen 

Hvad mener du med at redde uønsket hunde? Altså græske hunde eller?
For der er bestemt også uønsket danske hunde, som trænger til at blive "reddet"..

Og så har det ikke altid noget med prisen at gøre - om at man ikke vil ofre penge nok på en raceren hund - det er en lidt mærkelig konklusion at komme med, at man ikke vil bruge penge på det, bare fordi man køber en uægte hund..
Mine forældre ville gerne have en blandingshund, fordi det var det, de gerne ville.. Og hun kunne have kostet det samme som en ægte, og de ville stadig betale prisen.. Samt de faktisk reddede hende fra at blive aflivet som hvalp, fordi den tidligere ejer fik uønsket hvalpe og var bange for, at han ikke kunne komme af med dem, når nu der var rottweiler i (og før folk dømmer ham og siger, at han bare kunne få neutraliseret sin hund, så tænk over, at I ikke kender hans historie, og ikke ved, hvorfor han ikke har tænkt på at få den neutraliseret)

Anmeld Citér

19. september 2018

FruStolpe

Unicorn1 skriver:

Hvad mener du med at redde uønsket hunde? Altså græske hunde eller?
For der er bestemt også uønsket danske hunde, som trænger til at blive "reddet"..

Og så har det ikke altid noget med prisen at gøre - om at man ikke vil ofre penge nok på en raceren hund - det er en lidt mærkelig konklusion at komme med, at man ikke vil bruge penge på det, bare fordi man køber en uægte hund..
Mine forældre ville gerne have en blandingshund, fordi det var det, de gerne ville.. Og hun kunne have kostet det samme som en ægte, og de ville stadig betale prisen.. Samt de faktisk reddede hende fra at blive aflivet som hvalp, fordi den tidligere ejer fik uønsket hvalpe og var bange for, at han ikke kunne komme af med dem, når nu der var rottweiler i (og før folk dømmer ham og siger, at han bare kunne få neutraliseret sin hund, så tænk over, at I ikke kender hans historie, og ikke ved, hvorfor han ikke har tænkt på at få den neutraliseret)

Det er udelukkende danske hunde jeg har vi tankerne her. Det bugner af omplaceringshunde og hunde der er reddet fra elendige hjem og hvalpefabrikker.

Så jeg mener helt 100 at hvis ikke en stamtavle er nødvendig for en, så burde man ikke støtte den tavleløse avl. Men gå på internat eller til ens lokale dyrlæge og se om ikke der var en hund, der havde brug for en familie. 

Så længe der er købere til blandings hunde, så længe vil der blive avlet. Og det er i min optik slet ikke nødvendigt. 

Men igen, det er bare min holdning. 

Anmeld Citér

19. september 2018

Vaya

Jeg ved ikke hvad prisen ligger på for en fransk bulldog, men har selv givet 10.000 for to forskellige racer med stamtavle, så tænker at jeg hellere ville give det for en med tavle, end 7500 for en uden med sygdomme som begrundelse.

Ved i hvert fald at cavalier som også har kort snude kan fejle alverdens ting. Det prøver man med stamtavle at avle sig ud af, men fordi racen er mega populær, bliver der solgt mange uden tavle og uden hensyntagen til sygdomme og skavanker. Og de der sygdomme er altså ikke småting. Hjernen kan f.eks. vokse sig for stor til kraniet. 

Anmeld Citér

19. september 2018

Anonym

FruStolpe skriver:

Held og lykke med vovsen 

Men folk vil som regel ikke have hvilken som helst hund det skal jo også være en type der passer i temperemant til familien.. 

og dyr uden stamtavle kan nemt koste mange penge, hvis bare de har udseende som en populær race eller har overvægt af gener fra den pågældende race.. bare se på katte. Da jeg søgte en kat i foråret boomede det med blandingskatte med lang pels til 2000+.. de langhårede er åbenbart bare eftertragtede. 

Og ift at komme af med blandings avl. Altså. Hundene forsvinder jo ikke af at man tager en fra internat i stedet for ude fra ejeren. Hvis ikke den hund som ts kigger på bliver solgt, kan det jo være at det bare er den der så får pladsen på internatet.

noget helt andet er så. For nu kan jeg se der bliver skrevet om sygdom der bliver udryddet ved stamtavle avl.. altså.. måske er det et mega tilfælde.. men alle - uden undtagelse - jeg kender der har eller har haft hund med stamtavle, har haft hunde med rigtig man skavanker. Helt fra hvalpealderen faktisk. Hvor imod de blandede altid har været friske og frejdige lige til det sidste.. mine forældre har lige nu faktisk en af hver og det er den racerene der er syg. Og det har han været i årevis. Lige nu afventer vi at min mor tager en dyb indånding og siger ja til aflivning for han er simpelthen for dårlig nu �� den anden, hun har aldrig i sit liv været syg med andet end lidt dårlig mave en sjælden gang. Men ja, det var bare et enkelt eksempel, men jeg synes der er riiiiiigtig mange af dem i min nære omgangskreds. nok til at jeg aldrig selv ville vælge en stamtavle hund i hvert fald  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.