Vovse.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

844 visninger
15 svar
18 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. september 2018

Anonym trådstarter

Kære alle, 

Vi går med tanken om at få et ekstra familie medlem. En hvalp. 

Vi har fundet en fransk bulldog som er 3 måneder og alt er styr på mht det sundhedsmæssige.  

Prisen for hvalpen er 7500, jeg vil lige høre jer om det er en normalt pris eller til den høje side ? 

Man skal jo også ud og investere i alt det praktiske ved siden af  

Til sidst.  Kan man tillade sig at byde? Tænker her at det jo er et levende væsen og ikke bare et pynte genstand 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2018

Baby17

7500 for en hund er en helt normal og rimelig pris, synes jeg i hvert fald.

Og jeg har aldrig hørt om nogen der bød på en hund før, og mine forældre har opdrættet en del kuld jagthunde. 

Anmeld Citér

19. september 2018

Baby17

Og ja, man skal også købe ting til hunden. Men hvis det er 1000 kr fra eller til, der gør om i har råd til at købe en hund, så lad vær.

Hvis den pludselig bliver syg og skal til dyrlæge, bliver det hurtigt meget dyrt.. Og det skal man altså have råd til som hundeejer!

Anmeld Citér

19. september 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart
Baby17 skriver:

Og ja, man skal også købe ting til hunden. Men hvis det er 1000 kr fra eller til, der gør om i har råd til at købe en hund, så lad vær.

Hvis den pludselig bliver syg og skal til dyrlæge, bliver det hurtigt meget dyrt.. Og det skal man altså have råd til som hundeejer!

Ét ord: forsikring 

Lad for alt i verden være med at fravælge det. 

Anmeld Citér

19. september 2018

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Kære alle, 

Vi har fundet en fransk bulldog som er 3 måneder og alt er styr på mht det sundhedsmæssige.  

Prisen for hvalpen er 7500, jeg vil lige høre jer om det er en normalt pris eller til den høje side ? 

Til sidst.  Kan man tillade sig at byde? Tænker her at det jo er et levende væsen og ikke bare et pynte genstand 

Nej man kan ikke tillade sig at byde.

Prisen er hvis du spørger mig i den lave ende, hvis det er en opdrætter du køber fra, der kan man nemt komme til at betale mere. Vi har betalt 10.000 kr for vores race rene hund.

Hvis det er prisen som er afgørende for jer, så lad være, det er dyrt at have hund.

Anmeld Citér

19. september 2018

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Jeg vil faktisk sige, at hvis den er raceren, så er det en ret billig pris.. Mine forældre gav 7500 kr. for en blandingshund..
Så det er bestemt ikke til den høje side.. Og derfor vil jeg heller ikke mene, at I skal byde på den..

Og giver ovenstående ret i, at husk at man hurtigt kan risikere at skulle til dyrlægen, og det er dyrt! En operation kan hurtigt koste 20.000 kr...
Hvis I ikke har særlig mange penge, så tjek lige priserne hos dyrlægen, før I får hunden..
Jeg har lige bestilt loppemidler til vores to katte - 366 kr. hos det billigste på nettet..
Ormekur koster vist omkring 365 kr. mener jeg..
Rabiesvaccine måtte jeg give til min tidligere kat: 637 kr.
Da min gamle kat skulle undersøges måtte jeg af med 8000 kr. inden for 2 uger, og da de fandt ud af, at hun havde dårligt hjerte, fik jeg hende ikke engang med hjem, men måtte aflive hende (var dog med i de 8000 kr.)..
Og alt det her er kun for kat(te).. For en hund er det væsentlig dyrere

Anmeld Citér

19. september 2018

Anonym trådstarter

Rolig, rolig, rolig 

Vi har selvfølgelig lagt budget, og vi sætter penge af hver måned både til forsikring men også foder samt til evt dyrlæge regning. 

Vi har bare ikke sparet mere op end 5500, men resten tager vi selvfølgelig bare fra lønnen næste uge  

Jeg er ikke 100% inde i priser og tænkte bare at den var ret meget når det var uden stamtavle �� 

Vi har styr på det økonomiske ��

Anmeld Citér

19. september 2018

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Rolig, rolig, rolig 

Vi har selvfølgelig lagt budget, og vi sætter penge af hver måned både til forsikring men også foder samt til evt dyrlæge regning. 

Vi har bare ikke sparet mere op end 5500, men resten tager vi selvfølgelig bare fra lønnen næste uge  

Jeg er ikke 100% inde i priser og tænkte bare at den var ret meget når det var uden stamtavle �� 

Vi har styr på det økonomiske ��

Selvom der ikke er stamtavle på, så er det i den lave ende for mange hunde .. Hunde er mega dyre, og det er også helt fint, for så ender de jo ikke hos folk, der netop ikke har råd til dem.. Eller der er mindre risiko ved det..
Men godt, at I har styr på økonomien - for det bliver pludselig ret dyrt hehe..
Mine forældre har givet over 100.000 kr. i dyrlægeregninger for deres gamle hund, SELVOM de havde forsikring

Anmeld Citér

19. september 2018

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Kære alle, 

Nej, jeg synes egentlig ikke man kan tillade sig at byde. Men det kan man jo. Det eneste der kal ske ved det er at man for afslag. 

Vi købte selv vores hund for 10.000 som 6 mdr gammel. Det var inkl. “Rabat” fordi hun jo var ældre end de 8 uger. Ellers havde hun kostet 15.000. 

Du kan nok godt regne med at “rabatten” også i dette tilfælde er slået af prisen i forvejen. 

God fornøjelse det er fantastisk med hund.

Anmeld Citér

19. september 2018

Lililili

Der kan være stor forskel på pris af hunde. Der er også en prisforskel, hvor i landet det er. 

Men prisen lyder fin. 

Personligt syntes jeg ikke man kan byde på en hund, eller andet levende væsen. 

Held og lykke med projektet. 

Vi har selv en hund på 9 år og en hvalp på 8 måneder. Samt børn på 3 og 4 år. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.