Brugte sko

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Køber og sælger i brugte sko?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.421 visninger
12 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. september 2018

Anonym trådstarter

Hej damer og herre. Nu er det jo gummistøvle og snart vinterstøvler vejr. Jeg ser rigtig meget ofte folk der sælger deres børns brugte sko. Og det er ikke bare sko der lige har været brugt et par gange. Nej det er sko og støvler med meget tydeligt slid både i sål og på snuden og ofte til høje priser hvis det feks er Ecco . Jeg undre mig over hvorfor . 

Jeg er opdraget med at sko køber man nye da de ellers bliver gået skævt og kan ødelægge fødderne. Hvad tænker i? 

Køber og sælger i brugte børnesko?  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2018

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Hej damer og herre. Nu er det jo gummistøvle og snart vinterstøvler vejr. Jeg ser rigtig meget ofte folk der sælger deres børns brugte sko. Og det er ikke bare sko der lige har været brugt et par gange. Nej det er sko og støvler med meget tydeligt slid både i sål og på snuden og ofte til høje priser hvis det feks er Ecco . Jeg undre mig over hvorfor . 

Jeg er opdraget med at sko køber man nye da de ellers bliver gået skævt og kan ødelægge fødderne. Hvad tænker i? 

Børnesko der er ikke er brugt ret meget (f.eks. de gummistøvler min datter fik i april og nu er vokset ud af) kan jeg godt finde på at give til genbrug, eller sælge hvis de har været meget dyre. -Sælger dog maks til halv pris og ofte mindre. Men for det meste smider jeg brugte sko ud. Og jeg kunne ikke finde på at købe brugte sko til min datter. 

Anmeld Citér

4. september 2018

Anonym

http://sundhedsplejersken.dk/Familie/Artikler-om-familie2/Sund-familie/Dit-barn-kan-godt-arve-fodtoj/

jeg køber brugte sko til min søn fordi jeg ikke hsr penge til nye. Men jeg dølger sundhedsplejerskens råd. 

Sælger også det brugte. Men igen kun hvis de følger rådende 

Anmeld Citér

4. september 2018

Mortilah

Sælger dem ikke. Det bryder jeg mig ikke om.. Men de går i arv hvis de ellers er i fin stand:-) 

Anmeld Citér

4. september 2018

heaven

Nej og nej..... ej heller madrasser��

Anmeld Citér

4. september 2018

FruStolpe

Bestemt ikke. 

Men jeg giver gerne høre aflagte til børnehaven hvis de er i god stand. Og så sorterer de selv 

Anmeld Citér

4. september 2018

Molka

Ja, eller dvs. jeg lader mine egne børn genbruge hinandens, og har også arvet fra veninders børn. Vi har fint råd til nye sko, men jeg synes ærlig talt det er noget pjat, at et par fine, brugbare sko skulle gå til spilde, fordi folk har lyttet lidt for meget til skosælgeres advarsler.

Dem er har forstand på det siger, at det er helt fint med genbrugssko, så længe sålen ikke er slidt skæv og hælkappen er intakt. Særligt sådan noget som gummistøvler kan næsten ikke slides nok til at de ikke kan genbruges (hvis der ikke lige er huller i). 

Anmeld Citér

4. september 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Gummistøvler kan jeg godt finde på at købe brugt hvis de er i god stand. 

Ellers prioriteres fodtøj højt og købes fra ny - nærmest også det eneste i vores loppemarked-genbrugs-den blå avis hjem

Anmeld Citér

4. september 2018

migxher

Den yngste på knap 2, hans brugte fodtøj har jeg indtil videre doneret til genbrug. Det har været pænt og velholdt fodtøj. 

Den ældste på 3,5, hans sko ryger ud når han vokser ud af dem. Han er stadig platfodet og går indad på fødderne så alt hans fodtøj er for skævt til at jeg vil være bekendt at sælge eller give væk. 

Jeg køber ikke selv brugt medmindre de er næsten ny og meget lidt brugt. 

Anmeld Citér

4. september 2018

HvidSne

Vi køber brugt indtil videre. Vi går efter velholdte velholdte Ecco-sko, som ikke er brugt ret meget. Vores datter har gået i 4 måneder og er gået fire størrelser op i den tid, så vi har simpelthen ikke haft råd til andet. 

Fordi datteren kun bruger dem så kort tid, regner jeg med at give dem videre til genbrug.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.