Teenager drama ift tøj

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.113 visninger
14 svar
18 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. september 2018

Anonym trådstarter

Kære alle

Vi har min mands datter boende hver anden uge, og hun er 14 år. 

Hun har lige smidt 95% ud fordi det ikke hedder Levis, Calvin Klein eller lign. 

Det meste hedder Gina Tricot, only og Vila og det er simpelthen ikke godt nok. 

Hun har en trøje, 4 T-shirts og 2 par bukser og 2 par træning bukser og en idræts bluse  tilbage nu hvilket jeg ikke mener er nok.

Jeg har sagt til min mand at så må hun udelukkende få tøj i julegave fra os af da jeg synes at hun skal ha noget at skrifte imellem. Er det forkert? Hvordan havde i grebet den an? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2018

Sprit25

Jeg havde for det første tvunget hende i genbrug. For det andet. Hun er 14! Hvis hun vil have det tøj så må hun selv betale. 

Anmeld Citér

4. september 2018

Rosa-Sophia

Jeg er vist med på vognen med, at det må hedde fritidsjob og egenbetaling, hvis det eneste hun vil gå i er mærketøj. Man kan selvfølgelig aftale, at hun får x kroner i tøjpenge, men tvivler på, at det beløb vil kunne dække hendes behov, hvis hun har smidt 90 %  Af sin garderobe ud. 

Anmeld Citér

4. september 2018

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Kære alle

Vi har min mands datter boende hver anden uge, og hun er 14 år. 

Hun har lige smidt 95% ud fordi det ikke hedder Levis, Calvin Klein eller lign. 

Det meste hedder Gina Tricot, only og Vila og det er simpelthen ikke godt nok. 

Hun har en trøje, 4 T-shirts og 2 par bukser og 2 par træning bukser og en idræts bluse  tilbage nu hvilket jeg ikke mener er nok.

Jeg har sagt til min mand at så må hun udelukkende få tøj i julegave fra os af da jeg synes at hun skal ha noget at skrifte imellem. Er det forkert? Hvordan havde i grebet den an? 

Jeg tænker at hun er så gammel at hun så må ønske sig tøj nu hvor det skal være noget bestemt, og derudover må hun få tøjpenge, så hun kan lære hvor lidt man får for pengene. 

Anmeld Citér

4. september 2018

Mom

Profilbillede for Mom
Sprit25 skriver:

Jeg havde for det første tvunget hende i genbrug. For det andet. Hun er 14! Hvis hun vil have det tøj så må hun selv betale. 

Tvunget hende i genbrug, hvorfor det? For lære hende at alt tøj er godt nok??

Anmeld Citér

4. september 2018

Molka

Føler hun selv, at hun har tøj nok? Der er jo også en trend blandt visse grupper i at sortere ud i det tøj, man ikke er meget glad for og så klare sig med meget lidt i god kvalitet. Hvis hun ikke synes, hun mangler, så er hun 14 år og må efter min mening selv afgøre det.

Hvis hun har sorteret ud, fordi hun regner med at nogen vil supplere op med nye mærkevarer, ja så ville jeg lade hende lære det på den hårde måde og lade hende undvære, til hun selv kan købe det hun mangler. Kun tøj i julegave er vel ikke nødvendigvis en straf for en 14-årig, men der er jo et stykke tid til.

Anmeld Citér

4. september 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

Da jeg var i den alder, fik min bror og jeg tøjpenge 2 gangr i året (1000kr mener jeg). Jeg fik nærmest en hel ny garderobe hver gang, han fik 1 par bukser eller 2 t-shirts fordi de skulle hedde noget bestemt.

ville han have mere, måtte han selv betale.

på den måde lærer man pengenes værdi og hvorfor man “ikke bare” kan få erstattet alt sit only tøj med calvin klein. 

Anmeld Citér

4. september 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

Om hun har nok tøj, ville jeg i øvrigt okke blande mig i. Hun er 14. Og hun har selv smidt en masse brugbart tøj ud. 

Medmindre hun vitterligt havde nogen slidte laser der trængte til udskiftning, ville jeg ikke give hende noget som helst nu. Næ, vent til jul eller give hende tøjpenge til januar udsalget. Mangler hun inden da, kan hun jo ærgre sig over alt det hun bare smed væk, eller gå ud og tjene nogen penge  

Anmeld Citér

4. september 2018

Soonmom

Hvis I ikke blander jer i at hun bare smide sit tøj væk, så ville jeg også være total ligeglad om det var nok, så må hun jo selv sørge for at få vasket så hun har noget at få på.

mit barn ville så ikke få lov til at smide tøj væk , så kunne hun få lov at ligge det bagerst i skabet så hun kunne bruge det når /hvis hun ikke havde noget mærketøj 

Anmeld Citér

4. september 2018

Sprit25

Mom skriver:

Tvunget hende i genbrug, hvorfor det? For lære hende at alt tøj er godt nok??

Ja med tøjet. Det skulle gives væk. Ikke smidea væk

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.