ErDuHerIkkeSnart skriver:
Jeg bliver nysgerrig på, hvad det vil sige at hun “går i byen”?
Altså som 14-årig bliver du jo ikke lukket ind nogen steder i nattelivet - så betyder det, at hun er sammen med sine venner hjemme hos dem, hvor du kender forældrene og der er fornuftige aftaler om fx indtag af alkohol?
Eller betyder det at de hænger ud rundt omkring i byen på må og få, uden at du helt ved hvor de er og hvad de laver?
For mig ville der være en meget stor forskel på de to måder at være “i byen på” for en 14-årig ...
Bare lige et input ift aftaler med forældre om alkohol..
Jeg var “tilsyns voksen”, til en fødselsdag for en flok teenagere i foråret. Der var aftaler om hvem der måtte drikke osv. Der var 1 der ikke måtte, og han var helt cool med det og det var på ingen måde et problem.
men. Der var 3-4 andre hvor forældrene kom med den unge og fortalte at det var første gang de fik lov at drikke alkohol til en fest, så vi måtte endelig sige til hvis det stak af.
Ingen af de unge der kom og drak “for første gang”, havde ikke drukket før! Så snart forældrene var gået gik de direkte i shotsene og gik ret meget til den. De fik også alle betroet til fødselarens mor at de da havde været fulde maaaaangr gange før - mor vidste det bare ikke. Og det så bestemt også sådan ud.
så. De tidligere fester med aftaler om alkohol, hvor de her unge endnu ikke har fået lov hjemmefra. Der har de altså drukket alligevel.
Anmeld
Citér