PCO - nogen der har det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. oktober 2009

Maise

Jane84 skriver:

I øvrigt... hvad har I så fået at vide, at I skal gøre for at "behandle" jeres PCO og øge chancen for graviditet? Motion, kost, medicin? Har hørt noget om metformin?

JEg fik konstateret pco. Fertillitetsklinikken sagde at jeg skulle tabe mig via motion og spise pco - kost, dertil fik jeg metformin. Jeg powerwalkede 10 km hver dag og efter 2 måneder havde jeg tabt næsten 10 kilo og blev gravid. Skal føde en pige om 11 uger. Så det kan lade sig gøre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2009

Jordbærpigen

Maise skriver:

JEg fik konstateret pco. Fertillitetsklinikken sagde at jeg skulle tabe mig via motion og spise pco - kost, dertil fik jeg metformin. Jeg powerwalkede 10 km hver dag og efter 2 måneder havde jeg tabt næsten 10 kilo og blev gravid. Skal føde en pige om 11 uger. Så det kan lade sig gøre

Hvor er det dejligt for dig - tillykke med det

Jeg vejer ikke for meget, så vægttab kommer nok ikke på tale hér PCO venlig kost?

Anmeld

22. oktober 2009

hc=k

Ja i min familie er vi 3 der har fået det konstateret og jeg er selv en af dem. Jeg har de symptomer der hedder : Formeget mandlig homon i kroppen, ureglmæssig menses, overvægt og meget svært ved at tabe mig. Grunden til at PCO'ere tit har så svært ved at tabe sig er fordi fedet oplagderes helt anderledes og sukker og salt optages meget mere voldsomt. Jeg har på trods af min PCO fået Kristopher som i dag er næsten 7 måneder og kæmpede heldigvis kun i kort tid for at få ham. Min søster som har PCO også kæmpede 2 år med den første, men kun 10 måneder med nr 2 som kommer til verden midt i marts 2010

Anmeld

22. oktober 2009

Maise

Hvor er det dejligt for dig - tillykke med det

Jeg vejer ikke for meget, så vægttab kommer nok ikke på tale hér PCO venlig kost?

JA jeg fik anbefalet en bog på fertillitetsklinikken som de sagde jeg skulle leve efter der hedder Fra barnløs til frugtbar - spis dig ud af din pcos, skrevet af Tine grandjean. den handler om hvad kost man skal spise for at holde sin insulinproduktion nede, og holde et stabilt blodsukker hele dagen. Og det er lækker mad fordi man skal have meget sundt fedt som nødder og avocado, fed fisk og den dur.

Selv om man er normalvægtig er det ligeså vigtigt at dyrke meget motion for at holde insulinproduktionen nede, og derved sænkes de mandlige kønshormoner i kroppen. Så man slipper ikke for motionen

Anmeld

23. oktober 2009

Trolde_mor

Jane84 skriver:

Ja jeg vil også snakke med lægen om at blive undersøgt for PCO, hvis ikke min cyklus snart bliver normal. Jeg er igen gået nu 36 dage siden sidste mens og der er ikke tegn på, at den er på vej. Jeg har her de sidste par dage også haft svært ved at føle mæthed, som du også skriver, men eller ingen særlige symptomer.. Skal til læge næste uge, dog med noget andet, men vil så lige hurtigt spørge hende, hvornår jeg skal begynde at blive urolig for min cyklus.. det er nu 5½ måned siden jeg stoppede med p-pillerne.

Lyder som en god ide, hun kan evt. sende dig til en gynækolog der kan konstatere det.

Men du må da lige fortælle hvordan det går... 

Lad os dog håbe det blot er p-pillerne der fortsat spiller ind eller lign.

Anmeld

23. oktober 2009

Jordbærpigen

Maise skriver:

JA jeg fik anbefalet en bog på fertillitetsklinikken som de sagde jeg skulle leve efter der hedder Fra barnløs til frugtbar - spis dig ud af din pcos, skrevet af Tine grandjean. den handler om hvad kost man skal spise for at holde sin insulinproduktion nede, og holde et stabilt blodsukker hele dagen. Og det er lækker mad fordi man skal have meget sundt fedt som nødder og avocado, fed fisk og den dur.

Selv om man er normalvægtig er det ligeså vigtigt at dyrke meget motion for at holde insulinproduktionen nede, og derved sænkes de mandlige kønshormoner i kroppen. Så man slipper ikke for motionen

Jeg spiser generelt meget sundt med en masse af det gode fedt, fisk, frugt osv. og dyrker forholdsvis meget motion med spinning, yoga osv. Mit fasteblodsukker er tip top og ligger en del under det minimum krav der er, og det er super godt, siger de kloge

Anmeld

23. oktober 2009

Jordbærpigen

Senia skriver:

Lyder som en god ide, hun kan evt. sende dig til en gynækolog der kan konstatere det.

Men du må da lige fortælle hvordan det går... 

Lad os dog håbe det blot er p-pillerne der fortsat spiller ind eller lign.

Håber blot er stadig er p-pillernes skyld

Anmeld

23. oktober 2009

Trolde_mor

Jane84 skriver:

Håber blot er stadig er p-pillernes skyld

Håber jeg også for dig...

Krydser fingre

Anmeld

24. oktober 2009

Jordbærpigen

Senia skriver:

Håber jeg også for dig...

Krydser fingre

Tak

Anmeld

24. oktober 2009

Kruse90

hej piger

Er nødt til at spørge hvad PCO er?
Vi har prøvet at blive gravide i et halvt år nu?

Er lidt nysgerrig om hvad det er.

Carina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.