Jeg har PCO og jeg blev gravid ved en svipser, så det kan altså lade sig gøre...
"Spis dig gravid" er af Charlotte Hartvig (diætist) og Bjarne Stigsby (gynækolog) og er helt klart værd at læse hvis man har PCO og gerne vil være gravid. Jeg købte den for at få mere kontrol over min PCO i hverdagen og til det formål er den - ihvertfald for mig - totalt nytteløs. Jeg ville ikke kunne leve efter de kostråd i længere tid, og bogen anbefaler da også kun den kost i 3 måneder.
Hej, Ja, jeg har netop fået konstateret PCO af gynækolog Bjarne Stigsby og derfor også købt hans bog.
Men jeg må indrømme at det for mig har været meget svært at finde rundt i. Jeg har læst at der er medicin som skulle hjælpe til vægttab og graviditet hvis man har PCO. Så det håber jeg at kunne komme på når jeg skal forbi ham igen om 14 dage.
Men ja, PCO kan fører det barnløshed, hvis man f.eks. ikke får ægløsning.
Jeg er tidligere blevet enorm let gravid, og prøver nu med min kæreste. Men vi ved ikke om PCO'en vil forhindre det.
Men køb evt. bogen og ellers er der PCO/PCOS foreningen og PCOforum, der er super gode at tage et kig på.
Jeg er ved at gå igang med KISS-kuren der bliver anbefalet i bogen, som er en insulinsænkende kost
Anmeld