Studerende med børn og svigerne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

935 visninger
11 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
31. august 2018

Anonym trådstarter

Jeg er voksen og læser på nettet, ved siden af en deltidsjob. Jeg har tre børn og de driver mig til vanvid. 

Jeg har ikke noget værelse jeg kan læse i, så jeg sidder i sofaen og har en lille hylde som skrivebord. Dels er det så svært at få ro hjemme og dels har de en tendens til at lægge legetøj, reklamer og skrammel på mit skrivebord oven i mine papirer og bøger. 

Min mand er hjælpsom nok, men han har aldrig haft brug for at tage uddannelse, så han forstår det ikke. 

Hvordan gør i andre der læser, når I har børn ?

Svigerfamilien er også et problem. De er få der har uddannelse og kan ikke forstå hvis jeg melder afbud til fødselsdag fordi jeg skal lave opgaver osv.De har arbejde allesammen, så det er ikke der skoen trykker. 

Fortæl mig hvad i tænker om det hele 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2018

Ena

Anonym skriver:

Jeg er voksen og læser på nettet, ved siden af en deltidsjob. Jeg har tre børn og de driver mig til vanvid. 

Jeg har ikke noget værelse jeg kan læse i, så jeg sidder i sofaen og har en lille hylde som skrivebord. Dels er det så svært at få ro hjemme og dels har de en tendens til at lægge legetøj, reklamer og skrammel på mit skrivebord oven i mine papirer og bøger. 

Min mand er hjælpsom nok, men han har aldrig haft brug for at tage uddannelse, så han forstår det ikke. 

Svigerfamilien er også et problem. De er få der har uddannelse og kan ikke forstå hvis jeg melder afbud til fødselsdag fordi jeg skal lave opgaver osv.De har arbejde allesammen, så det er ikke der skoen trykker. 

Jeg har altid taget på biblioteket og arbejdet. Har aldrig kunnet lave noget som helst hjemme

Anmeld Citér

31. august 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

Er du ved at tage en hel uddannelse - altså fuldstids studie, ved siden af deltidsjob? 

Hvor meget arbejder du? Tænker der må være noget tid hvor familien ikke er hjemme hvor du kan fordybe dig? Ellers må du ud af huset. 

Jeg læser også igen. Jeg skal ikke kunne sige hvor meget tid jeg kommer til at bruge på opgaver når vi kommer længere hen, men jeg er nok typen der altid vil prioritere alt andet over en opgave  og så må jeg skrive om natten hvis jeg har så travlt. Men det er jo meget forskelligt. Jeg har veninder der melder fra til ting fordi de har en eksamen 14 dage senere, dét må jeg også indrømme jeg ikke forstår, men sådan er vi forskellige. Jeg bruger nok ikke så meget energi på det som andre, men har det til gengæld også helt cool med langt de fleste karakterer over bestået   

Anmeld Citér

31. august 2018

Anonym trådstarter

Ena skriver:

Jeg har altid taget på biblioteket og arbejdet. Har aldrig kunnet lave noget som helst hjemme

Tak, det vil jeg overveje. Desværre er der langt til nærmeste bibliotek. Jeg har valgt at læse fjernundervisning fordi vi bor i Udkantsdanmark hvor der er langt til alt 

Anmeld Citér

31. august 2018

Anonym trådstarter

Er du ved at tage en hel uddannelse - altså fuldstids studie, ved siden af deltidsjob? 

Hvor meget arbejder du? Tænker der må være noget tid hvor familien ikke er hjemme hvor du kan fordybe dig? Ellers må du ud af huset. 

Jeg læser også igen. Jeg skal ikke kunne sige hvor meget tid jeg kommer til at bruge på opgaver når vi kommer længere hen, men jeg er nok typen der altid vil prioritere alt andet over en opgave  og så må jeg skrive om natten hvis jeg har så travlt. Men det er jo meget forskelligt. Jeg har veninder der melder fra til ting fordi de har en eksamen 14 dage senere, dét må jeg også indrømme jeg ikke forstår, men sådan er vi forskellige. Jeg bruger nok ikke så meget energi på det som andre, men har det til gengæld også helt cool med langt de fleste karakterer over bestået   

Fuldtidsstudie. Desværre er arbejdstider for mig og skoletiden for børnene sådan at vi er hjemme samtidig. Min mand har lang transport til job, så jeg står som regel med at hente og bringe børn.

Jeg har allerede indset at jeg nok ikke kommer til at score de højeste karakterer. Men det gør ondt på mit perfektionistiske selv

Anmeld Citér

31. august 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Vent til de sover
Når de er i skole/Bh/VS. 
Gå på biblioteket
Far kan tage dem med ud i haven
Gå op i soveværelset

Det er da virkelig usmart at sidde i stuen, for der er familien jo hele tiden(altså sådan ca.) 

Hvor ofte melder du fra? 
Har du overvejet måske at stoppe med at arbejde lidt, hvis du er nød til at afmelde ofte? 
Du har også tre børn, hvornår har de mortid(Jeg dømmer ikke, jeg undre mig bare) ?  

Anmeld Citér

31. august 2018

Ena

Anonym skriver:

Tak, det vil jeg overveje. Desværre er der langt til nærmeste bibliotek. Jeg har valgt at læse fjernundervisning fordi vi bor i Udkantsdanmark hvor der er langt til alt 

Om ikke andet, kan du tage af sted, når der skal arbejdes igennem. Jeg får aldrig ret meget ud af en time her og der, men samler istedet sammen til et tidspunkt, hvor jeg har ro til at koncentrere mig og tid til at fordybe mig. 

Anmeld Citér

31. august 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Fuldtidsstudie. Desværre er arbejdstider for mig og skoletiden for børnene sådan at vi er hjemme samtidig. Min mand har lang transport til job, så jeg står som regel med at hente og bringe børn.

Jeg har allerede indset at jeg nok ikke kommer til at score de højeste karakterer. Men det gør ondt på mit perfektionistiske selv

Er i meget afhængige af at du abejder samtidig? Ellers ville jeg nok sløjfe det, eller skærer ned. 

Som en anden skriver, der skal jo også være tid til familien. Ellers bliver livet sgu for surt ❤️

Anmeld Citér

1. september 2018

Anonym

Min datter er i dagpleje når jeg har undervisning. Jeg henter hende altid tidligt, når det er muligt. Min kæreste er også studerende, så vi er 2x forældre der skal nå at læse en masse.

Hvis en af os har meget travlt med en opgave, må man gå i soveværelset, mens den anden tager sig at datteren. Er det en større eksamen, kan man gå på biblioteket i weekenden eller om aftenen.

Jeg sørger altid for at være forud, for man ved jo ikke hvornår man har barn syg. Jeg læser mest om aftenen. Jeg læser aldrig når min datter er i nærheden, det får jeg intet ud af. 

Det handler om at prioritere. For dit vedkommende, er det måske når børnene sover om aftenen, at du skal læse Og så tage et stort slæb i weekenden.

Og så lukker du ørerne for svigerfamiliens ord.

Anmeld Citér

1. september 2018

Ciss

For mig fungerer det kun, hvis jeg har en fast rutine. Lidt her og der bliver bare frustrerende.

Jeg kunne forestille mig, at det også vil gøre det enklere for børnene, at de ved, hvad de har at holde sig til.

Lav et studierum for dig selv på soveværelset og lav aftaler og rutiner. Skolebørn kan godt forstå den slags. Kl X til kl Y studerer mor og skal kun forstyrres ved krise. Og læg så meget af studeringen du kan til efter sengetid/efter sengetid for de yngste. Til gengæld må du jo så prioritere dem utenom studietiden. Når man både arbejder og studerer og har børn er der meget lidt plads til andet. Jeg håber, du får din mand til at indse det. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.