Syge samtale

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.309 visninger
17 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. august 2018

Anonym trådstarter

Jeg bliver indkaldt til en sygesamtale på mit arbejde da jeg åbenbart har været for meget syg. Jeg har rent bord men er alligevel lidt nervøs. Er der nogen der har prøvet det og hvad spørger de om, skulle I underskrive noget og havde I tillidsrepræsentanten med?? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2018

BabyMama2016

Jeg bliver indkaldt til en sygesamtale på mit arbejde da jeg åbenbart har været for meget syg. Jeg har rent bord men er alligevel lidt nervøs. Er der nogen der har prøvet det og hvad spørger de om, skulle I underskrive noget og havde I tillidsrepræsentanten med?? 

Lige været var såååå nervøse! 

Du kan få en at komme med dig - Veninde eller hvem du vil ha også tillidsrepræsentanten.

hold det professionelt! Ikke min kæreste og dig skændes meget det tidspunkt det notere de og kan spørge om det bagefter om du skal til sådan et møde igen - virkelig træls

Om det er en grund du har været meget syge, så sig det - du har virkelig travlt og du er stresset og mere modtagelig for sygdom 

Husk at barns syge dage tæller IKKE med ha styr på hvornår du var syg og hvor det var dit barn 

læse hvad de har noteret igennem for dig selv be dem være stille og skrive under når du er enig og ikke før!

Jeg synes det er fint - Jeg var meget syg på et tidspunkt smittet med a-influenza på arbejde men det er lige meget hvor den kommer fra - så derfor blev jeg indkaldt 

Anmeld Citér

28. august 2018

Anonym trådstarter

BabyMama2016 skriver:

Lige været var såååå nervøse! 

Du kan få en at komme med dig - Veninde eller hvem du vil ha.

hold det professionelt! Ikke min kæreste og dig skændes meget det tidspunkt det notere de og kan spørge om det bagefter om du skal til sådan et møde igen - virkelig træls

Om det er en grund du har været meget syge, så sig det - du har virkelig travlt og du er stresset og mere modtagelig for sygdom 

Husk at barns syge dage tæller IKKE med ha styr på hvornår du var syg og hvor det var dit barn 

læse hvad de har noteret igennem for dig selv be dem være stille og skrive under når du er enig og ikke før!

Må jeg spørge hvor meget syg du har været??

Anmeld Citér

28. august 2018

BabyMama2016

Anonym skriver:

Må jeg spørge hvor meget syg du har været??

12 dage på et år, men det var med barnet syg dage

jeg har nok været 8’dage syge

Anmeld Citér

28. august 2018

Anonym trådstarter

BabyMama2016 skriver:

12 dage på et år, men det var med barnet syg dage

jeg har nok været 8’dage syge

Ok. Her var det fordi jeg har haft 3 sygedage eller sygeperioder i 1/2 år. 

Anmeld Citér

28. august 2018

BabyMama2016

Anonym skriver:

Ja det er blevet lavere - fordi arbejdsplader er så extremt presset at en sygmelding slår det hele ud af system - er sosu jeg synes vinter tiden er  forfærdelig at komme igennem fordi alle meldte sig syge :/ 

Anmeld Citér

28. august 2018

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Der er noget forskel på om du har haft 3 sygedage, eller 3 sygeperioder af flere dages varighed/ længerevarende perioder på 6 måneder. Man kan jo sagtens være uheldig og blive ramt hårdt sygdomsmæssigt uden af det er ens egen skyld, men tænker ikke at du er blevet kaldt til samtale pga af 3 dage.

Hvis du er mest tryg ved det, så tag en med til samtalen ( det kan være en ganske god ting)

Anmeld Citér

28. august 2018

Babilooo

At blive indkaldt for 3 sygedage tror jeg nu ikke man bliver på nogen arbejdsplads. Det svarer til en almindelig halsbetændelse eller forkølelse. 

Måske sygeperiode...

til ts:

jeg ville ikke tage en repræsentant med - med mindre du tænker de gerne vil af med dig. Det er lidt at optrappe. Det behøver ikke at være en alvorlig samtale, men kan også handlende at arbejdspladsen tager disse samtale som omsorg. For at sikre, at der ikke er noget der kan gøres.

Anmeld Citér

28. august 2018

1977

Profilbillede for 1977
Smølfine123 skriver:

At blive indkaldt for 3 sygedage tror jeg nu ikke man bliver på nogen arbejdsplads. Det svarer til en almindelig halsbetændelse eller forkølelse. 

Måske sygeperiode...

til ts:

jeg ville ikke tage en repræsentant med - med mindre du tænker de gerne vil af med dig. Det er lidt at optrappe. Det behøver ikke at være en alvorlig samtale, men kan også handlende at arbejdspladsen tager disse samtale som omsorg. For at sikre, at der ikke er noget der kan gøres.

Som TR er jeg helt uenig i den antagelse. Hvis man har en ganske normal chef, så det at tage TR med til sygesamtale det samme sem en bisidder. Og det er ganske enkelt for at være ekstra ører og sikre at de ikke spørger om noget de ikke er berettiget til at vide 

til ts: normalt er en sygesamtale en omsorgssamtale. Og hvis det er din første, så slå koldt vand i blodet. Tag din TR eller en kollega med til samtalen som ekstra hørelse og læs referatet inden du skriver under.  

Anmeld Citér

28. august 2018

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Der er noget forskel på om du har haft 3 sygedage, eller 3 sygeperioder af flere dages varighed/ længerevarende perioder på 6 måneder. Man kan jo sagtens være uheldig og blive ramt hårdt sygdomsmæssigt uden af det er ens egen skyld, men tænker ikke at du er blevet kaldt til samtale pga af 3 dage.

Hvis du er mest tryg ved det, så tag en med til samtalen ( det kan være en ganske god ting)

Altså det har været korte sygeperioder. Vi snakker om 1-2 dage hvor jeg ikke har været på arbejde pga sygdom hver gang jeg har været syg. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.