Findes der naturlige lykkepiller?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. august 2018

Tommelise

Husk (men det har du sikkert tænkt på) at trappe langsomt ud af antidepressiverne, inden du evt. begynder på naturprodukter.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2018

Anonym

Ja denne kan købes i matas 

Må de tages hvis man ammer ? (Velzina)

Anmeld Citér

22. august 2018

Anonym trådstarter

Tommelise skriver:

Husk (men det har du sikkert tænkt på) at trappe langsomt ud af antidepressiverne, inden du evt. begynder på naturprodukter.

Det læste jeg ja. Men tak 

Anmeld Citér

22. august 2018

Anonym trådstarter

2017morigen skriver:

Det nedsætter virkningen så du kan lige så godt lade være med at tage p piller når du bruger perikon. Du skal alligevel bruge anden prævention for at undgå gravidtet 

Ej det er fandme nederen, P-piller er da det nemmeste beskyttelses-valg

Anmeld Citér

22. august 2018

Tommelise

Anonym skriver:

Det læste jeg ja. Men tak 

Hov - ja det indlæg fik jeg da sendt to gange. Beklager.

Jeg håber, du finder noget, der virker for dig.

Anmeld Citér

22. august 2018

Anonym

Anonym skriver:

Jeg er træt af at være på antidepressive piller. Har været det længe, og oplever ofte (som nu) nedgang i humøret. Og er træt af alle bivirkningerne. 

Findes der overhovedet noget naturligt produkt, som kan booste humøret? 

Jeg vil anbefale dig at snakke med din læge. Hvis du vil stoppe med dem, skal der lægges en udtrapningsplan. 

Derudover så er motion rigtig godt. Det lyder som en kliché, men det virker altså. 

Anmeld Citér

23. august 2018

Anonym

Anonym skriver:

Ej det er fandme nederen, P-piller er da det nemmeste beskyttelses-valg

Det er vi så ikke helt enige i. Spiral bliver sat op og du skal ikke huske noget hvert eneste dag. 

Desuden er der en del bivirkninger med p piller. Bl.a humørpåvirkninger. Det kan være at du har gavn af en anden præventionsform

Anmeld Citér

23. august 2018

Anonym

Ja, faktisk kan det også hjælpe at skifte væk fra p-piller. Min bedste veninde fandt ud af, at de havde gjort hende helt frygtelig deprimeret ligesom flere nye undersøgelser også viser.
Og hvis man så skifter væk fra p-piller, man kan jo prøve at give perikon en chance.

https://www.dr.dk/nyheder/indland/p-piller-oeger-risiko-depression-med-40-procent-hos-unge-kvinder

Anmeld Citér

23. august 2018

ErDuHerIkkeSnart

Anonym skriver:

Jeg vil anbefale dig at snakke med din læge. Hvis du vil stoppe med dem, skal der lægges en udtrapningsplan. 

Derudover så er motion rigtig godt. Det lyder som en kliché, men det virker altså. 

Som ovenfor: Det er en lægelig opgave, og når du længe har været i behandling og haft behov for antidepressiv medicin, vil jeg på alle måder fraråde, at du i blinde begynder selv at eksperimentere med tilfældige alternative præparater. 

Forskellen på den medicin du tager, og de forskellige alternative præparater er, at man igen effekt har kunnet dokumentere af sidstnævnte. Hvis man havde kunnet det, var der ikke længere tale om “naturmedicin”, men blot om “medicin”.

Tal med din læge og få ordentlig vejledning!

Anmeld Citér

23. august 2018

Tommelise

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Som ovenfor: Det er en lægelig opgave, og når du længe har været i behandling og haft behov for antidepressiv medicin, vil jeg på alle måder fraråde, at du i blinde begynder selv at eksperimentere med tilfældige alternative præparater. 

Forskellen på den medicin du tager, og de forskellige alternative præparater er, at man igen effekt har kunnet dokumentere af sidstnævnte. Hvis man havde kunnet det, var der ikke længere tale om “naturmedicin”, men blot om “medicin”.

Tal med din læge og få ordentlig vejledning!

Meget enig i, at naturmedicin ikke er noget, man skal tage ukritisk. At det er naturmedicin, er jo desværre ikke ensbetydende med, at det er ufarligt.

Hvis man har forhøjet blodtryk, skal man f.eks. have det målt tiere, hvis man tager perikon.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.