Jeg er SÅ bekymret for min veninde :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. august 2018

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Jeg ville nu også være bekymret, hvis en veninde førte sådan et liv i stort set alle weekender. Der skal ikke meget hovedregning til for at kunne se, at hendes alkoholforbrug er langt, langt over det anbefalede og ovre i misbrugskategorien. Samtidig er det da lidt trist, at hun ikke har andet at “fylde i” sit liv i weekenderne end at drikke sig stangstiv og gå med fremmede mænd hjem. Og så som 32-årig. 

Det er ikke engang fordi hun går hjem med de her fremmede mænd. Hun tager videre til nye barer med dem og drikker videre. Nogle gange kan hun så tage en med hjem. Og frem være med det. Det kan jeg da også når jeg har været i byen. Problemet er bare at hun flere gange har oplevet at vågne uden tøj på og ikke kunne huske om hun har været sammen med en (som så er gået hjem) eller om hun har været hjemme alene. En enkelt gang har hun fortalt hun vågnede med sæd i trusserne men kunne ikke huske at hun havde haft en med hjem. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2018

Tommelise

Anonym skriver:

Der er da intet unormalt i at en person,der ingen børn har,og ingen forpligtelser,går i byen en hel weekend.

Jeg må indrømme jeg synes du ser spøgelser,eller ønsker at hun har en livsstil som dig selv.

Så længe hun ikke drikker sig i hegnet hver dag,ser jeg ikke et problem i,hun går i byen.

Jeg synes altså ikke, det lyder normalt for en 32-årig.

Hendes alkoholforbrug er voldsomt stort. Det er usundt. 

Jeg har også været single og barnløs som nogen-og-tredive-årig, men hverken jeg - eller andre jeg kender i den situation - har rendt i byen hver eneste weekend.

Jeg synes bestemt ikke, at TS ser spøgelser.

TS - du lyder som en god veninde. Det er rigtig svært at råde dig, når hun under ingen omstændigheder vil tage imod professionel hjælp.

Anmeld Citér

20. august 2018

Anonym trådstarter

Tommelise skriver:

Jeg synes altså ikke, det lyder normalt for en 32-årig.

Hendes alkoholforbrug er voldsomt stort. Det er usundt. 

Jeg har også været single og barnløs som nogen-og-tredive-årig, men hverken jeg - eller andre jeg kender i den situation - har rendt i byen hver eneste weekend.

Jeg synes bestemt ikke, at TS ser spøgelser.

TS - du lyder som en god veninde. Det er rigtig svært at råde dig, når hun under ingen omstændigheder vil tage imod professionel hjælp.

Tak skal du ha’. 

Det er meget svært ja. Ved godt hun har været igennem en del ring i de tidlige 20’ere. Men det er bare ikke den rette måde at takle på jo. 

Er så bange for at hendes lever en dag står af eller der skulle ske noget med hende. 

Anmeld Citér

20. august 2018

Tommelise

Anonym skriver:

Tak skal du ha’. 

Det er meget svært ja. Ved godt hun har været igennem en del ring i de tidlige 20’ere. Men det er bare ikke den rette måde at takle på jo. 

Er så bange for at hendes lever en dag står af eller der skulle ske noget med hende. 

Ja, man kan jo få skader i netop leveren. Alkohol øger også risikoen for brystkræft.

Nej, det er bestemt ikke den rigtige måde at takle traumerne på

Hun må selvfølgelig selv om, hvor mange mænd hun dyrker sex med, men har du prøvet at tale med hende om, at hun både risikerer graviditet og kønssygdomme - og hun kan jo en dag komme til at tage f.eks. en voldelig mand med  hjem. Hendes dømmekraft er jo sat ud af spil, når hun ikke engang kan huske, at hun har haft en med hjemme.

Anmeld Citér

20. august 2018

Anonym trådstarter

Tommelise skriver:

Ja, man kan jo få skader i netop leveren. Alkohol øger også risikoen for brystkræft.

Nej, det er bestemt ikke den rigtige måde at takle traumerne på

Hun må selvfølgelig selv om, hvor mange mænd hun dyrker sex med, men har du prøvet at tale med hende om, at hun både risikerer graviditet og kønssygdomme - og hun kan jo en dag komme til at tage f.eks. en voldelig mand med  hjem. Hendes dømmekraft er jo sat ud af spil, når hun ikke engang kan huske, at hun har haft en med hjemme.

Det er jeg sikker på hun er klar over mht graviditet og kønssygdomme. Så det er ikke noget jeg vil sige til hende. Men ja det er netop også en bekymring mht en forkert fyr der kan komme med hjem. Og er hun så fuld at hun ikke engang kan huske dagen efter. Så kan hun vel næppe heller forsvare sig :/ 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.