Jeg ved ikke præcis, hvor meget min datter bliver passet - det er mere “samværd” med hendes familie, som en anden skriver - det er noget hun også selv efterspørger temmelig ofte og elsker meget højt. Det har vi gjort fra hun var helt lille.
Hun er tæt på både farmor, mormor og morfar og de har været nære omsorgspersoner nærmest fra fødslen. De henter i vuggestue, holder fri med hende, er der ved sygdom, inviterer på overnatning nu og da, osv.
Så min mand og jeg har vel egentlig “kærestetid” næsten hver/anden uge og føler os meget heldige. Vi kan såmænd også godt finde på at aflevere vores datter i vuggestue og møde en time senere, for så at spise hurtig morgenmad sammen på en café... eller tage en hjemmearbejdsdag samtidig og knokle igennem, for så at hente tidlig og hygge hele familien...
I jeres sted ville jeg da klart spørge farmor om ikke hun ville give et nap med, så I kunne komme lidt ud/afsted sammen - og havde vi ikke bedsteforældre ville jeg arbejde på at finde en sød reservebedste/barnepige som var én der havde lyst til at være sammen med ungerne i mange år og opbygge et nært forhold, så det ikke var en fremmed for dem, men endnu en tryg voksen ud over forældrene ...
Anmeld
Citér