Hvor meget bliver jeres børn passet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.312 visninger
19 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. august 2018

Anonym trådstarter

Hold den gode tone! Om du har tænkte dig st skrive grimt så går forbi denne tråd.

vi har ikke så meget familie, min familie bor i et andet land - så vi overlever på svigerfamiliens hjælp.

- Det er “desværre” sjældent vi får vores børn passet  ( de går i dagpleje og BH, men da arbejder vi) 

da vi bruger svigerfamilie i tilfælde af sygdom, og jeg vil ikke udnytte dem 

Synes bare en weekend uden børn, hvor manden og jeg kunne nyde hinanden uden at skulle dyrke lydløs sex ( barnet har værelse ved siden af os, og væggen er lavet er papir ) Vilde gøre os rigtigt Godt.

- Det er så sinddsyg vigtigt at pleje parforhold og det ved jeg men hvad skal man gøre?

Barnepige er udelukket - det kan jeg simpelthen ikke få mig til. 

Hvor ofte har i alene tid sammen som par?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2018

Anonym

Anonym skriver:

Hold den gode tone! Om du har tænkte dig st skrive grimt så går forbi denne tråd.

vi har ikke så meget familie, min familie bor i et andet land - så vi overlever på svigerfamiliens hjælp.

- Det er “desværre” sjældent vi får vores børn passet  ( de går i dagpleje og BH, men da arbejder vi) 

Synes bare en weekend uden børn, hvor manden og jeg kunne nyde hinanden uden at skulle dyrke lydløs sex ( barnet har værelse ved siden af os, og væggen er lavet er papir ) Vilde gøre os rigtigt Godt.

- Det er så sinddsyg vigtigt at pleje parforhold og det ved jeg men hvad skal man gøre?

Altså vi får vores datter passet en aften ca hver 2-3 måned hjemme hos os selv. Så tager vi til venner og hygger eller tager en tur i biffen og ud og spise . Hun har endnu ikke overnattet ude endnu. Men om 14 dage skal hun for første gang sove hos farmor da vi skal holde noget fødselsdag med venner hos os. Vi har kun farmor da min familie bor langt væk. Hun passer også ved barns sygdom så vi vil heller ikke spørge for meget. Ellers så hygger vi når vores datter sover. Ser film, snakker, massage,spiller spil, drikker et glad rødvin,  sex ( i stuen, køkken, badeværelse , haven osv) så ikke nødvendigvis i soveværelset 

Anmeld Citér

12. august 2018

mortilnoahogmelina

Jeg er pt så priviligeret vil nogen mene at jeg har børn med en anden så vi er bærnefri hver anden weekend . Men venter sig fælles barn , jeg er dårlig til at få passet mine børn så der sker måske en gang hver 4 måned max . 

Jeg nyder min tid med børnene og ved de en dag flytter hjemmefra . 

Tilgengæld går jeg meget op i sendetider og derved lidt voksen tid uden børn . 

Men man skal få passer sine børn som det passer ind i ens liv . 

Anmeld Citér

12. august 2018

Soonmom

Altså tid sammen som par?

måske gennemsnitlig 1 gang hver tredje månede tror jeg.

vores børn er små, (1,5 år og 2,5 år) så kunne aldrig drømme om at de skulle passes en hel weekend

de har sovet ude en gang og ellers så plejer vi at komme hjem i løbet af aftenen/ natten afhængig af hvad vi skal, så der plejer en bedsteforældre at sidde her og lytte.

hvorfor mener du at du udnytter din svigerfamilie? - de vil vel gerne være sammen med deres børnebørn?

- mine svigerforældre passer vores børn hver anden mandag, så de slipper for dagpleje og bare har en hjemmehyggedag med farmor og farfar

Anmeld Citér

12. august 2018

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

Da vi kun havde den store, blev han passet af mine svigerforældre engang imellem, men kun en eftermiddag eller formiddag ca hver eller hveranden måned. Første gang var han 16 mdr. Efter  lillesøsters ankomst har vi ikke fået dem passet (på nær da hun blev født, da blev den store passe). Hun er nu 17 mdr. men er ikke særligt tryg ved andre end far og mig. 

Vi savner virkelig også voksentid! 

Kan ikke helt følge din tanke ift. at du ikke vil bruge barnepige. Hvis du giver dine børn tid til at blive tryg ved hende/ham, så er vedkommende jo ikke fremmed for dem.

Anmeld Citér

12. august 2018

FruStolpe

Vores er knapt 8 og 4år. 

Vi får ikke passet børn, hvis ikke vi skal noget. Det har vi aldrig gjort. 

Det hænder dog ofte at de på skift sover ude. Enten hos farmor og farfar,  anden familie eller nogle venner. Det gør de hvis de selv spørger. 

Og det er da faktisk også kun en måned siden de blev passet. Da var vi ude og spise og i bio med venner. 

Men det kan tælles på 1 hånd tror jeg

Anmeld Citér

12. august 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

Ork du skal da ikke være nervøs for at udnytte dem når alt i bruger dem til er pasning ved sygdom  

jeg tror da helt sikkert også dine svigerforældre vil sætte pris på at have "frisk" tid med deres børnebørn så de kan lave noget sammen, fremfor Kun at nusse om feberramte børn  

Anmeld Citér

12. august 2018

lineog4

Vi har som i meget lidt familie, jeg er enebarn, min far er død og min mands familie bor i Italien og ydermere er begge hans forældre døde. 

Vorsa børn er 15, 10 og 8 og sidste forår tog vi for første gang væk en weekend, hvor mormor boede her hjemme med dem.

Mormor henter de to yngste hver onsdag og følger den mellemste til garden (far henter den yngste og kører til fodbold), hun hjælper hvis muligt ved sygdom. Hun kommer gerne, hvis vi skal ud (og det sker så utrolig sjældent, alt for sjældent), og kommer også gerne en dag som i dag hvor logistikken brændte sammen. Derudover flytter hun stort set ind under Roskilde festivalen, så vi kan arbejde og feste. Og de dage børnene har ferie hvor vi ikke har, har de altid valget: sammen med mormor eller i institution.

Anmeld Citér

12. august 2018

Babilooo

Mor11 skriver:

Ork du skal da ikke være nervøs for at udnytte dem når alt i bruger dem til er pasning ved sygdom  

jeg tror da helt sikkert også dine svigerforældre vil sætte pris på at have "frisk" tid med deres børnebørn så de kan lave noget sammen, fremfor Kun at nusse om feberramte børn  

Helt enig.

min mor sagde faktisk på et tidspunkt st hun snart gerne ville se raske børn. 

Det er ikke meget ved syge børn man ikke kan tage på ture.

hvad med en weekend fra lørdag til søndag hvor hun tager til stranden eller noget anset hyggeligt. 

Det kam I sagtens. Min svigermor passer kun ved sygdom. Min mor og far derimod har dem til overnatning ca 1-2 gange om måneden

Anmeld Citér

12. august 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Kan I begge to tage en fridag fra arbejdet  og sende børnene afsted i institution? 

Det går jo nok en enkel gang 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.