Info-gymnasiet-første dag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.210 visninger
13 svar
34 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. august 2018

Anonym trådstarter

Hhmmm min søn har første dag på gymnasiet på onsdag. Han afsluttede folkeskolen inden sommerferien. Mit spørgsmål er så nu. Info omkring start osv . Får man som forældre ikke længere noget info når de unge kommer i gymnasiet ? Er jo vant til at have forældreintra til info i folkeskolen. Min søn har modtaget brev på e-boks om at han er optaget, og dato og tid for første skoledag. Undrede mig bare over at jeg som forældre ingen info har fået ( andet end fra min søn selfølgelig )  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2018

tossen93

Han er nu så gammel at han har ansvar for egen læring. Hvad er der brug for at du skal vide? 

Anmeld Citér

7. august 2018

solskinsliv

Profilbillede for solskinsliv

Min datter skal også starte på gym i næste uge, og nej, her får forældrene ikke noget info mere, de unge mennesker har nået en alder hvor de skal til at stå på egne ben og tage ansvar for dem selv 

Anmeld Citér

7. august 2018

Kay

Nej det fik mine forældre heller ikke for 15 år siden da jeg startede på gymnasiet der er heller ikke skole hjem samtaler eller andet for forældre... Så store "børn" skulle gerne kunne klare sig selv

Anmeld Citér

7. august 2018

Sprit25

Kay skriver:

Nej det fik mine forældre heller ikke for 15 år siden da jeg startede på gymnasiet der er heller ikke skole hjem samtaler eller andet for forældre... Så store "børn" skulle gerne kunne klare sig selv

Vi havde skole hjem samtale. 

Anmeld Citér

7. august 2018

Anonym trådstarter

Okay. Tak for svar   

Anmeld Citér

7. august 2018

Anonym

Nej som forældre bliver man slet ikke involveret,heller ikke selv om barnet er under 18.

Fuldstændig tåbeligt,hvis du spørg mig.

Anmeld Citér

7. august 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Nej som forældre bliver man slet ikke involveret,heller ikke selv om barnet er under 18.

Fuldstændig tåbeligt,hvis du spørg mig.

Det er netop det der undre mig. Når barnet stadig er under 18 år så ville heg da forvente at jeg som forældre får info omkring mit barn. 

Anmeld Citér

7. august 2018

Astoria

Profilbillede for Astoria
Anonym skriver:

Det er netop det der undre mig. Når barnet stadig er under 18 år så ville heg da forvente at jeg som forældre får info omkring mit barn. 

Hvis der er noget galt skal du også nok få besked, men ellers så forventes det at de langt hen ad vejen kan selv. 

Anmeld Citér

7. august 2018

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Det gør man ikke, heller ikke hvis dit barn har en stor fraværsprocent. Jeg synes også at det var lidt underligt i starten, men man vender sig hurtigt til det. Synes egentlig også at det er fint nok  at de unge selv skal tage ansvar for deres skolegang og i de aller fleste tilfælde går det jo godt . 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.