Anonym skriver:
Vil gerne kun ha svare fra dem der er opvokset hos en familie hvor mor eller far var psykisk syge eller en der arbejder med det.
( Da jeg synes virkelig mennesker der ikke har oplevet det på egen kroppe, kan virkelig sige de dummeste ting, og lege kloge på noget de intet har forstand på)
- Jeg har to forældre der”nok”er borderline ( har en søster som er det) jeg er blevet testet men har ikke en diagnose men har nogle usunde forsvarmekanismer der minder om borderline.
Jeg er blevet manipulere og trådt på hele mit liv og kæmper med følgerne.
- Jeg er kommet i et dilemma nu
hvad jeg skal gøre , hvordan jeg skal ha kontakt til dem? Hvor tæt på jeg skal ha dem?
- Min mor leger glad for mine børn, så i fredags ringer jeg og siger vi skal ha en pige, vi har en dreng i forvejen. Hun svarer: Og hvad skal jeg gøre med det?
- Jeg blev selvfølge skuffet da jeg aldrig kan regne med hendes reaktion, hun kunne sagtens ha “leget?” Glad for mig, og nej hvor fedt og sådan.
Jeg er virkelig nysgerrig Hvordan lever i med jeres familie hvor en eller flere er psykisk syg og herfra er meget utilregnelig? Og skiftende humør osv.?
Siges skal jeg har nok opgivet 90 % at jeg aldrig får en normal mor, men det er lige det sidste 10% jeg ligesom skal acceptere, at en normale kærlig mor har jeg ikke og jeg skal ikke blive ved med at søge efter det
- Har selv været i terapi i 2 år, da min barndom Efterlod mig dybt forvirret - Jeg har siden fundet ud af problem ikke var mig, men jeg “nok” havde to meget syge borderline forældre
Begge mine forældre er psykisk syge og førtidspensionister. Mit dilemma er, at mine børn elsker deres bedsteforældre mere end noget andet, men at jeg har svært ved at takle deres problematikker.
Jeg arbejder med det gennem terapi og lærer hele tiden nye ting og strategier.
Jeg tror at det handler rigtig meget om accept. Og så naturligvis konfrontationen på den konstruktive måde. Fortæl din mor i situationen, at hendes kommentarer gør dig ked af det. Forklar dine forældre, at du ikke vil finde dig i at de behandler dig sådan, men diskuter ikke med dem. Lad dem mærke dine følelser, men hold hele tiden bolden på din side. Det er nok et af de bedste redskaber jeg har fået.
I forhold til hvor tæt du skal have dem i dit liv, er det noget du må mærke efter. Hvor meget kan du magte!? Jeg tager i perioder lidt afstand fra mine forældre fordi det simpelthen bliver for overvældende. Men det fungerer langt bedre end at de kommer ind under huden på mig og at vi diskutere.