Anonym skriver:
Jeg har en mor som er psykisk syg. Hun er faktisk rigtig meget inde i mit (og mine søskendes liv) til trods for at hun ikke har været den bedste mor i verden. Vi havde en rigtig hård barndom, med en alkoholisk, agressiv far og en mor der vitterligt ikke var i stand til at tænke på andre end sig selv, men vi er jo siden blevet voksne og har tilgivet og accepteret at det er de mennesker der har givet os liv og til trods for at vores barndom ikke var som de fleste andres, så kom vi helskindede igennem og vi er nogle kloge, ansvarsbevidste og stærke mennesker (måske endda på grund af det).
Min pyt-knap er virkelig stor. Jeg tager ikke ekstra på mine skuldre, jeg går ikke på kompromis med mig selv eller mine overbevisninger, men jeg sørger for at mine forældre kan være en del af mit og mine børns liv.
Mine forældre får ikke lov til at passe vores børn, for de er simpelthen ikke i stand til det. Min mor brokker sig gevaldigt over det, for farmor og farfar får lov til at passe og så siger jeg bare til hende som det nu engang er; at jeg ikke stoler på at de kan passe ordenligt på børnene.
Jeg tror at ærlighed, åbenhed og at sige tingene direkte, uden at pakke tingene ind er vigtigt i sådanne situationer. Og så ALTID at holde bolden på egen banehalvdel; det må aldrig være min mor/far der er noget galt med, men min fornemmelse af situationen. Selvfølgelig siger jeg heller ikke at det er mig den er "gal med", eller tager "skylden", men siger bare ting som;
"Jeg føler ikke at du er i stand til at tage dig af Birger (fiktivt navn), fordi du er syg." i stedet for at sige "Du er ikke i stand til at tage dig af Birger, fordi du er syg."
Så det bliver ikke fakta, at sådan er det bare, men min følelse/fornemmelse.
Jeg ved ikke om det giver mening for dig, men du er velkommen til at spørge hvis du vil vide mere.
Det vild jeg gerne.
nysgerrig gøre din mor noget for at ødelægge ting for dig, som hun ved betyder meget for dig? - Hun ødelægge min søns barnedåb da hun var i pisse dårligt humør og opførte sig vildt pinligt - Jeg kom langt med at acceptere jeg ikke kunne gøre for det, men var stadig lidt flove overfor min svigerfamilie - Tænker engang at blive gift og det enorm stress faktorer er min forældre
- Det med at holde det på eget boldt bane kender jeg til punkt og prikke - De har INGEN indsigt og vilde aldrig kunne acceptere noget som helst kritik
- Er dine forældre okay bedsteforældre så? - min mor gider 15 minutter så går hun kold, og kritisere mig om et eller andet -
Hvad får du ude af dem? At ha dem i dit liv? Er der nogle postive sider?
Synes bare altid jeg ikke aner hvilken svar jeg får når jeg spørge om noget eller fortæller noget.
- Jeg synes det er virkelig fedt i har formådet at være stærke individer som voksne .... - i mine familie halter vi desværre - jeg har læste mange uddannelser men formåede aldrig at afslutte dem, kæmper med massive lavt selvværd ... - Jeg vilde ønske jeg kunne ryste min barndom af mig, men er desværre sådan en skadet - min psykolog sammenlignede det med - at jeg altid vilde ha er kæmpe hule i mit hjerte som jeg selv skal lukke, men der altid vild være en åben hule