Venner når man har børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. august 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

Det svinger enormt meget. I perioder ser jeg en bestemt veninde 1-2 gange i ugen. Andre gange ser jeg hende ikke i 2 mdr. Oftest med hendes børn, men uden mine. Jeg har svært ved at koncentrere mig om en samtale når jeg skal have øjne og øre på ungerne samtidig, og ofte har den her veninde meget presserende ting hun gerne vil have læsset af og vendt.

Andre venner, som jeg har kendt i mange mange år, ses jeg med mellem 1-4 gange i året.. det er på ingen måde problematisk. Vi ved vi er der, men det er svært at finde tid når vi bor spredt, har jobs, studier og børn. Vi elsker når vi endelig ses, og ingen er sure over det ikke er oftere. 

En anden veninde ses jeg med enten med børn eller uden hvor vi så ofte tager ud og spiser. Det sker vel 3-4 gange i året. 

Jeg er ikke typen der behøver at se venner hver uge, eller hver måned. Bare jeg ved de er der og er der hvis jeg har brug for dem. Det er det vigtigste. Og så hygger vi max når vi endelig ses og så holder vi ellers kontakt ved at skrive sammen i ny og næ eller sende lidt opdateringer på Snapchat. 

Jeg har børn i 7/7 ordning, så jeg har ret meget tid hvor jeg bare er mig. Jeg nyder at have tid pg ro for mig selv, og jeg nyder at kunne bruge tid med min kæreste uforstyrret og mærke kærligheden 100% når vi bare er os. Og så er der pludselig ikke så meget tid at udfylde alligevel. men det er vel det jeg har fundet ud af at jeg trives med - når jeg ikke har børn 24/7  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2018

Anonym trådstarter

Smølfine123 skriver:

Hvis du føler dig som weeekendmor og ikke ser venner så skal nu nok omprioritere din tid. Fylder arbejdet så meget...?

jeg ringer tit til veninder... det hjælper når man ikke lige får set hinanden. 

Øh, ja.... 

Far aflevere, og jeg henter med transport tid er vi hjemme kl. 16.30 - så skal vi lige falde på jorden, så skal der laves mad, vupti så skal de i seng kl. 19.00 

Synes overhovdet ikke det er i orden - skal gå ned i tid snart heldigvis

Men vores familie og venner har det samme skema.

- Nej, jeg har ikki lyst til at omprioritere, mere intressert at se hvordan andre får hverdagen at gå op med venner - nej du jeg må og VIL PRIOROTERE min børn, om et split sekund er de voksne 

Anmeld Citér

2. august 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Øh, ja.... 

Far aflevere, og jeg henter med transport tid er vi hjemme kl. 16.30 - så skal vi lige falde på jorden, så skal der laves mad, vupti så skal de i seng kl. 19.00 

- Nej, jeg har ikki lyst til at omprioritere, mere intressert at se hvordan andre får hverdagen at gå op med venner - nej du jeg må og VIL PRIOROTERE min børn, om et split sekund er de voksne 

Men.. hvis du har taget et aktivt valg om at al din tid efter og udover job skal bruges på samvær kun med børnene, så har du vel også valgt at prioritere venner fra? Eller hvad? Og så er det jo egentlig ikke noget du behøver finde tid til. Men tror du ikke det bliver ensomt at være dig når ungerne er voksne om et splitsekund.? 

Hvad med samvær med unger og venner på samme tid? inviter til aftensmad en onsdag, det kan man faktisk godt. Jeg er også først hjemme 16.30 normalt, og hvis jeg har inviteret en veninde eller et par, så kommer de lidt i 18 før vi spiser, får snakket lidt med ungerne mens vi laver mad færdigt osv. Så spiser vi sammen og så putter jeg ungerne mens min kæreste snakker med gæsterne i stuen - eller også venter de bare mens jeg putter hvis kæresten ikke er hjemme. Og så kan vi tale videre med mere ro på resten af aftenen til ved 22 tiden typisk. 

Anmeld Citér

2. august 2018

ErDuHerIkkeSnart

Øh, ja.... 

Men andre får nok netophverdag og socialliv til at hænge fint sammen, netop ved at prioritere lidt anderledes - så ønsker man ikke det, så kan man næppe få det hele 

Dit skema lyder meget normalt - og skønt at du oveni også kan gå lidt ned i tid. Det regner jeg selv med at gøre, når næste bebs kommer - ikke fordi det ikke hænger fint sammen nu, mest bare fordi det er privilligeret at kunne og det frigiver endnu mere energi til familie, sociale aktiviteter og mig selv

Som mange skriver - så fungerer det super her at prioritere venner og anden familie ind i hverdagens små huller, hvis man ønsker. Mine venskaber er vigtige for mig, så de skal plejes og have opmærksomhed, ligesom min familie. Så det får de, også selvom det nu og da kræver, at jeg lige hanker op i mig selv og ikke gør så stort et nummer udbad alting, men springer over hvor gærdet er lavest og tænker lidt fleksibelt...

Anmeld Citér

3. august 2018

Lje

Øh, ja.... 

Sikke et semi-aggressivt svar på en masse forslag, vi har budt ind med. Men du kan jo ikke både blæse og have mel i munden!

Hvis du vil se dine venner mere, så gør noget ved det! SMS, ring eller Snapchat (helt seriøst. Det er nemt, hurtigt og sjovt at komme i gang med). Eller inddrag børnene og accepter, det er en anden form for tid at dyrke venskabet i. Hvis dine venner også har børn, så får børnene jo også noget ud af at ses. Hvis du vil ses uden børn, så er kl. 19-22 måske dine bedste muligheder. 

Mere tid i hverdagen kan jo fixes ved fx at lave aftensmaden klar dagen før, få varer bragt til døren, måltidskasser, rengøringshjælp mv. Så er der flere sjove timer på en dag. 

Vh.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.