Anonym skriver:
Synes i ikke det er virkelig svært at holde kontaktet til ens venner når man har børn?
- Læser hele tiden artikler om hvor vigtigt ens venner er og man ikke skal glemme dem i sin hverdag.
men med små børn kan jeg overhovedet ikke overskue at lave aftaler med venner.
og når vi laver aftaler er alle vores børn så små endnu vi næsten ikke er sammen alligevel -
jeg må ærligt indrømme med fuldtids job, familie og aktiviteter - Jeg har et enormt behov at bruge mine weekender at mærke min børn
ser ikke en skid til dem i hverdag, og savner dem så meget - føler nogle gange jeg er weekend mor 

hvor meget ses i med jeres veninder, venner om måneded ?
Én vennegruppe (3 par, 4 børn) ses vi må hver anden onsdag. Rammerne for at ses er klare: det går på omgang hvor vi mødes, mødes efter at have hentet børn, simpelt mad i gryde/rugbrødsmadder samt "spis og skrid'. Ingen dessert. Ingen kaffe. Vi slutter senest kl. 18:30.
Det er hyggeligt, ungerne leger, de voksne når lige det aller vigtigste fra job og liv og vi holder fast i hinanden. Nuvel, de dybe samtaler når vi ikke lige der.
Andre venner er brunch (igen på skift) hver 6. lørdag. 6 voksne, 6 børn. Mødes typisk 9-13-agtigt.
Derudover er min mand og jeg nok ude 1 gang om ugen uden barn/den anden. Drikker en kop morgenkaffe/øl efter arbejde/mødes efter putning.
Der hele er en prioritering, svært og en balancegang. Men de faste aftaler med de nærmeste venner er guld værd.
Vh.
Anmeld
Citér