Når du skriver om dig selv, lyder det som noget jeg kunne have skrevet.
Jeg valgte at uddanne mig til folkeskolelærer. Det skulle jeg aldrig have gjort set i bagklogskabens lys. Jeg giver SÅ meget af mig selv i det job og aldrig har jeg kunne trække mig, for at lave nogle andre opgaver - man skal jo undervise. For mig, var det enormt konfliktfyldt. Man kunne være heldig, at være i en klasse, hvor man fik skabt et dejligt miljø, med opbakning fra forældre osv. og derudover var i et godt team. Omvendt kunne der også være noget, som gjorde, at det gode klassefællesskab aldrig kom - ligemeget hvor meget man prøvede og hvor opbakningen fra forældre er forsvindende lille. Så er det ikke sjovt at være lærer. Så er det kritik konstant (Det er vigtigt at jeg understreger, at det er sådan JEG har det - andre elsker jobbet) Når jeg kom hjem fra arbejde var jeg fuldstændig og aldeles udmattet på det sociale plan samtidig med jeg ikke kunne stoppe tankestrømmen om arbejdet, fordi var der udfordringer, skulle jeg jo løse dem.
Men nu efter otte år som lærer, er jeg startet som kontorelev. Det er så meget det rigtige for mig. Her er kollegaer, som jeg kan være social med. Der er opgaver, som jeg kan fordybe mig i at løse. Vi har skam også travlt, men det er bare aldrig den travlhed, som jeg oplevede som lærer.
Til gengæld er jeg ikke drænet grundet menneskelig kontakt efter en arbejdsdag. Derimod er jeg fyldt op af glæde efter en arbejdsdag.
Der findes jo mange forskellige slags kontorer at arbejde på og jeg har været til en del jobsamtaler, hvor jeg bare vidste at det ville slet ikke være mig - eksempelvis i en salgsafdeling eller som kontorelev i en kommune, hvor et år af uddannelsen ville foregå i Borgerservice 
Kontorelevpladser findes der i hvert fald også i Esbjerg 
Anmeld
Citér