Jeg aner ikke hvad jeg skal uddannes til.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juli 2018

libramarie12

Profilbillede for libramarie12

tror også vi bliver nødtil at vide i hvor stor en omfang du ikke vil med andre mennesker at gør. ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2018

Anonym trådstarter

libramarie12 skriver:

tror også vi bliver nødtil at vide i hvor stor en omfang du ikke vil med andre mennesker at gør. ? 

Jeg er personlig en meget glad og positiv menneske. Jeg elsker at være social, næsten ligeså meget elsker jeg at kunne trække mig tilbage. 

Jeg har svært ved personlig hygiejne/pleje general. 

Jeg vil ikke arbejde i dagtilbud, føler at jeg har taget min tørn af bleskift med mine egne 

Anmeld Citér

28. juli 2018

Baby.mamma

Anonym skriver:

Jeg er personlig en meget glad og positiv menneske. Jeg elsker at være social, næsten ligeså meget elsker jeg at kunne trække mig tilbage. 

Jeg har svært ved personlig hygiejne/pleje general. 

Jeg vil ikke arbejde i dagtilbud, føler at jeg har taget min tørn af bleskift med mine egne 

Arkæolog? 

Anmeld Citér

29. juli 2018

Anonym

Jeg har et nært familiemedlem der læste religion og historie på uni, han er museumsinspektør nu. Det er en god blandning af at sidde på sit kontor og ordne sager for sig selv, og planlægge arrangementer sammen med resten af "holdet". Og så er der masser af viden i det og altid nye fund de skal analysere og skrive om osv. han er også typen der er god socialt, men også har brug for at kunne trække stikket. Han har også mulighed for at arbejde hjemmefra af og til hvis han mest har opgaver foran pc'en en dag  

men man har selfølgelig travlt i perioder som sommerferie og jul sådan et sted, men ikke sådan at han ikke kan holde ferie overhovedet eller jul. Der er bare julearrangementer alle weekender i december op til jul fx hvor han skal være der mest muligt. Men, Det virker faktisk ret fleksibelt. 

Anmeld Citér

29. juli 2018

Rosa-Sophia

Hvad med korrekturlæsning og oversætter eller noget i den stil. Det forestiller jeg mig både er intellektuelt udfordrende og samtidig et job, der kan udføres hjemmefra. Min kærestes ven er oversætter som selvstændig og det er selvfølgelig hårdt arbejde, men man kan måske være ansat et sted. 

Anmeld Citér

29. juli 2018

Nomnom

Når du skriver om dig selv, lyder det som noget jeg kunne have skrevet.

Jeg valgte at uddanne mig til folkeskolelærer. Det skulle jeg aldrig have gjort set i bagklogskabens lys. Jeg giver SÅ meget af mig selv i det job og aldrig har jeg kunne trække mig, for at lave nogle andre opgaver - man skal jo undervise. For mig, var det enormt konfliktfyldt. Man kunne være heldig, at være i en klasse, hvor man fik skabt et dejligt miljø, med opbakning fra forældre osv. og derudover var i et godt team. Omvendt kunne der også være noget, som gjorde, at det gode klassefællesskab aldrig kom - ligemeget hvor meget man prøvede og hvor opbakningen fra forældre er forsvindende lille. Så er det ikke sjovt at være lærer. Så er det kritik konstant (Det er vigtigt at jeg understreger, at det er sådan JEG har det - andre elsker jobbet) Når jeg kom hjem fra arbejde var jeg fuldstændig og aldeles udmattet på det sociale plan samtidig med jeg ikke kunne stoppe tankestrømmen om arbejdet, fordi var der udfordringer, skulle jeg jo løse dem.

Men nu efter otte år som lærer, er jeg startet som kontorelev. Det er så meget det rigtige for mig. Her er kollegaer, som jeg kan være social med. Der er opgaver, som jeg kan fordybe mig i at løse. Vi har skam også travlt, men det er bare aldrig den travlhed, som jeg oplevede som lærer.  

Til gengæld er jeg ikke drænet grundet menneskelig kontakt efter en arbejdsdag. Derimod er jeg fyldt op af glæde efter en arbejdsdag.

Der findes jo mange forskellige slags kontorer at arbejde på og jeg har været til en del jobsamtaler, hvor jeg bare vidste at det ville slet ikke være mig - eksempelvis i en salgsafdeling eller som kontorelev i en kommune, hvor et år af uddannelsen ville foregå i Borgerservice 

Kontorelevpladser findes der i hvert fald også i Esbjerg 

Anmeld Citér

29. juli 2018

Celine89

Det vigtigste for mig, da jeg skulle vælge uddannelse/job var netop, at det skulle være selvstændigt arbejde, og at jeg ikke ville arbejde med mennesker.

Jeg er softwareudvikler og ELSKER det. Jeg sidder foran min egen computer og løser mine egne opgaver. Og jeg synes at kodning er virkelig sjovt, så det er næsten lige så meget hobby som arbejde.

Man skal være god til matematik og logisk tænkning, og have lyst til at fordybe sig og tænke meget. Jeg er ofte ret træt i hovedet, når jeg kommer hjem.

Arbejdstiderne er gode, med flekstid langt de fleste steder og mulighed for hjemmearbejdsdage. Lønnen er også god, når man har fået foden indenfor og har fået noget erfaring.

Der er kæmpe efterspørgsel på dygtige udviklere, men kan virkelig vælge og vrage som det er lige nu. Jeg får henvendelser fra recruitere hver eneste uge.

Jeg er selv uddannet multimediedesigner, og var dygtig/heldig nok til at få job efter endt uddannelse. Ellers kunne jeg have taget en overbygning i webudvikling. Det kan være svært at lande sit første job indenfor branchen, da man generelt kun lærer en brøkdel af det man har brug for på uddannelsen - resten tilegner man sig, når man er kommet i job. 

Anmeld Citér

29. juli 2018

Nomnom

Når du skriver om dig selv, lyder det som noget jeg kunne have skrevet.

Jeg valgte at uddanne mig til folkeskolelærer. Det skulle jeg aldrig have gjort set i bagklogskabens lys. Jeg giver SÅ meget af mig selv i det job og aldrig har jeg kunne trække mig, for at lave nogle andre opgaver - man skal jo undervise. For mig, var det enormt konfliktfyldt. Man kunne være heldig, at være i en klasse, hvor man fik skabt et dejligt miljø, med opbakning fra forældre osv. og derudover var i et godt team. Omvendt kunne der også være noget, som gjorde, at det gode klassefællesskab aldrig kom - ligemeget hvor meget man prøvede og hvor opbakningen fra forældre er forsvindende lille. Så er det ikke sjovt at være lærer. Så er det kritik konstant (Det er vigtigt at jeg understreger, at det er sådan JEG har det - andre elsker jobbet) Når jeg kom hjem fra arbejde var jeg fuldstændig og aldeles udmattet på det sociale plan samtidig med jeg ikke kunne stoppe tankestrømmen om arbejdet, fordi var der udfordringer, skulle jeg jo løse dem.

Men nu efter otte år som lærer, er jeg startet som kontorelev. Det er så meget det rigtige for mig. Her er kollegaer, som jeg kan være social med. Der er opgaver, som jeg kan fordybe mig i at løse. Vi har skam også travlt, men det er bare aldrig den travlhed, som jeg oplevede som lærer.  

Til gengæld er jeg ikke drænet grundet menneskelig kontakt efter en arbejdsdag. Derimod er jeg fyldt op af glæde efter en arbejdsdag.

Der findes jo mange forskellige slags kontorer at arbejde på og jeg har været til en del jobsamtaler, hvor jeg bare vidste at det ville slet ikke være mig - eksempelvis i en salgsafdeling eller som kontorelev i en kommune, hvor et år af uddannelsen ville foregå i Borgerservice 

Kontorelevpladser findes der i hvert fald også i Esbjerg 

Og lige for at gøre det mere præcist, så er jeg kontorelev i administration. 

Man kan hvis man vil, tage en professionsbachelor i administration. Den giver flere muligheder efterfølgende og en bedre løn tror jeg. Den tages på en professionshøjskole - tror der ligger en UCSyd i Esbjerg eller omegn?

Havde jeg ikke en læreruddannelse og ikke brugt det meste af min SU, havde jeg taget den. Alternativt havde jeg gjort som vedkommende skriver før mig - søgt efter at kunne arbejde som systemudvikler. Det arbejder min mand som og selve arbejdsforholdende og det selvstændige i det er lige mig. Til gengæld er jeg ikke særlig matematisk anlagt  Derfor har jeg vist bedst af at gå en anden vej

Anmeld Citér

29. juli 2018

årgang84

Profilbillede for årgang84
Anonym skriver:

Jeg er 23 år, og mor til 3. 

Jeg har selv folkeskolelærer i tankerne. 

Når jeg mener ikke er så vild med at arbejde med mennesker, er det fordi jeg har været i praktik på et plejehjem hvor en ældre dement kvinde gik amok på mig verbalt. Desuden finder jeg det grænseoverskridende at varetage pleje opgaver.. 

Hverken telefonsælger, eller bibliotekar er lige mig. 

Jeg vil gerne læse historie, men det kan desværre ikke gøres i Esbjerg 

Man skal ikke være dement for at give en helt ude i hampen verbal skideballe  ;-) 

Skolelærer tænker jeg bestemt er lige så meget skydeskive som SSH ssa sygeplejerske netto post budet m.v ;-) 

Anmeld Citér

29. juli 2018

KKLA

Profilbillede for KKLA

Jeg tænker umiddelbart at en professionsbachelor i offentlig administration kunne være noget for dig? 

Et godt råd jeg lige vil påpege, er at sætte sig ned og undersøge om jobmulighederne er gode efter endt uddannelse. Det er meget vigtigere end man lige tænker over når man vælger. Det er ikke sjovt at stå efter endt uddannelse og ikke kunne få job. 

Selv er jeg uddannet serviceøkonom og brugte næsten et år på at finde noget fast. Det var hårdt! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.