Fie85 skriver:
Jeg har i kommunalt regi adgang til 3 programmer hvori jeg kan se mange oplysninger omkring borgere. Jeg har dog kun skriveadgang til et program. Jeg har også kontakt til hjemløseenheden og de hjælper med at skaffe kontakt til de borgere jeg ikke kan se hvor opholder sig. Dette betyder at de har adgang til nogle systemer jeg ikke har adgang til. Jeg kan da kun forestille mig at de har flere og andre systemer med adgang.
Da min bror skulle sikkerhedsgodkendes af PET til at arbejde som elektriker i udenrigsministeriet havde han skrevet forkert nr. på min adresse. Det var lige før han ikke blev godkendt. De var inde og tjekke op på hvad hele familien havde set på internettet indenfor en given periode.
Så jeg kan ikke give dig oplysninger om hvilke systemer de evt. bruger, da jeg ikke ved det. Men politiet har da adgang til nogle ting som vi alm. borgere ikke har adgang til.
Jeg ved nøjagtigt, hvilke oplysninger Politiet har adgang til, og de har ingen tryllestav, beklager.
Jeg tvivler på, at Hjemløseenheden har systemer, der trumfer de udøvende enheder i dette land (og så skal jeg understrege, at Danmark IKKE er København, hvad med alle de borgere, der ikke er dækket af Hjemløseenheden??!). Der er nok nærmere tale om "word on the street", hvor én kender én, der kan bringe besked videre, eller en gammel gademedarbejder, der ved, hvor en given hjemløs plejer at holde til.
Forstår ikke lige, hvorfor din bror bringes på bane, ministeriernes medarbejdere sikkerhedsgodkendes af PET, det har ikke noget at gøre med almindeligt politimæssigt arbejde.
Undskyld trådstarter, det var ikke lige emnet.
Anmeld
Citér