Hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.108 visninger
12 svar
3 synes godt om
20. juli 2018

Camilla123456

Hej.

Jeg står i en presset og utryk situration med min x mand. Vi skal heldigvis snart i statforvaltningen, der er ca 2 uger til. Har lige snakket med mødrehjælpen i lang tid. Hun "gav mig ligesom to muligheder". 

Enten at jeg forholdte mig til vores skema vi lavede for 1 1/2 år siden i statforvaltningen og så ikke kunne være sikker på min søn ville blive afleveret hos mig igen. (fordi min x mand gør som det passer ham)

Eller at jeg beholdte vores barn grundet alt hvad der forgår nu, og ventede til vi har været i statforvaltningen. Men der måske kunne komme en konsekvens.

Jeg er så splittet!! fordi hvad er straffen for ikke at ha udleveret?? Eller vil jeg risikere at jeg udlevere og at det så er mig der ikke får mit barn at se før statforvaltningen 

Vores barn er 2 1/2, og har bopæl hos mig. Har ingen adresse på hans far. Men hans far har fået kæreste hvor jeg tror de opholder sig. 

( ved godt at alle siger at han ikke vil holde til det, og ende med at aflevere vores barn til mig igen) men han er kun prøvet at overnatte 2 dage i træk hos sin far, så at der pludselig måske går en uge uden kontakt til sin mor og hverdag her er meget. 

Det er ikke barnet tav ikke at se sin far, men det er heller ikke barnet tav at blive holdt væk fra sin mor.

Ingen mulighed for en voksen dialog med min x mand!! Han er så utilregnelig som noget kan være.

Er der nogle der har stået i samme drama? som kan fortælle hvad de synes eller hvad de har oplevet af deres valg 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2018

xStinepigen

Har lige været med min veninde i statsforvaltningen, da hendes x truede me ikke at udlevere barnet igen. Og hun fik dette at vide i statsforvaltningen 

Når du har bopælsadresse, og hvis samværdsforældren ikke udlevere, kan du ringe til politiet og så henter de dit barn. Han kan ikke beholde jeres barn. 

Han kan derimod, hvis i har en skriftlig samværdsaftale, trække dig i fodgen hvis du ikke udlevere. 

Hpber det hele kommer til at gå vel. 

Anmeld Citér

20. juli 2018

Camilla123456

xStinepigen skriver:

Har lige været med min veninde i statsforvaltningen, da hendes x truede me ikke at udlevere barnet igen. Og hun fik dette at vide i statsforvaltningen 

Når du har bopælsadresse, og hvis samværdsforældren ikke udlevere, kan du ringe til politiet og så henter de dit barn. Han kan ikke beholde jeres barn. 

Han kan derimod, hvis i har en skriftlig samværdsaftale, trække dig i fodgen hvis du ikke udlevere. 

Hpber det hele kommer til at gå vel. 

Tak for svaret.

Mit problem er bare at jeg ikke har hans adresse. Så ved ikke hvor jeg skulle sende politiet hen 

Anmeld Citér

20. juli 2018

Fie85

Profilbillede for Fie85
Camilla123456 skriver:

Tak for svaret.

Mit problem er bare at jeg ikke har hans adresse. Så ved ikke hvor jeg skulle sende politiet hen 

Politiet kan slå ham op via cpr registeret. For hvis ikke barnet bliver afleveret tilbage til dig, som har bopælen svarer det jo sådan set til en kidnapning. 

Anmeld Citér

20. juli 2018

Oddi

Profilbillede for Oddi

Jeg har lige været i statsforvaltningen med en veninde. 

Og du SKAL kun udlevere barnet hvis samværet er blevet stadfæstet i retten af en dommer. Hvis I har lavet en skriftlig aftale kan DU til enhver tid, som bopælsforældre, nægte at udlevere barnet hvis du vurderer at barnet vil lide overlast ved at blive aflevere til sin far. Så må far søge samvær igen hvis han ikke er enig. 

Så det kommer an på om jeres aftale er en skriftlig aftale eller om det er stadfæstet samvær i retten. 

Men altså udlevere far ikke barn til den aftalte tid og tilbageholder barnet så skal politiet ind over, for så er det kidnapning.

Så tænk over om samværet med far med garanti vil skade barnet?.. Hvis ja ville jeg holde barnet tilbage. Hvis nej ville jeg udlevere. 

Tænk over om du er sikker på at far vil tilbageholde barnet?.. Hvis ja ville jeg ikke udlevere til far, hvis nej ville jeg udlevere.  

Anmeld Citér

20. juli 2018

Rockertand

Fie85 skriver:

Politiet kan slå ham op via cpr registeret. For hvis ikke barnet bliver afleveret tilbage til dig, som har bopælen svarer det jo sådan set til en kidnapning. 

Lidt svært at finde ham, hvis han ikke har en adresse - eller har lånt adresse ved en bekendt, men aldrig kommer der.

Anmeld Citér

20. juli 2018

Fie85

Profilbillede for Fie85
Rockertand skriver:

Lidt svært at finde ham, hvis han ikke har en adresse - eller har lånt adresse ved en bekendt, men aldrig kommer der.

Nu er der nogle instanser der har adgang til andre måder at finde borgere på end via deres folkeregisteradresse. Selv hjemløse kan findes og de har folkeregisteradresse på rådhuset, men man kan dog finde dem. 

Anmeld Citér

20. juli 2018

Camilla123456

Oddi skriver:

Jeg har lige været i statsforvaltningen med en veninde. 

Og du SKAL kun udlevere barnet hvis samværet er blevet stadfæstet i retten af en dommer. Hvis I har lavet en skriftlig aftale kan DU til enhver tid, som bopælsforældre, nægte at udlevere barnet hvis du vurderer at barnet vil lide overlast ved at blive aflevere til sin far. Så må far søge samvær igen hvis han ikke er enig. 

Så det kommer an på om jeres aftale er en skriftlig aftale eller om det er stadfæstet samvær i retten. 

Men altså udlevere far ikke barn til den aftalte tid og tilbageholder barnet så skal politiet ind over, for så er det kidnapning.

Så tænk over om samværet med far med garanti vil skade barnet?.. Hvis ja ville jeg holde barnet tilbage. Hvis nej ville jeg udlevere. 

Tænk over om du er sikker på at far vil tilbageholde barnet?.. Hvis ja ville jeg ikke udlevere til far, hvis nej ville jeg udlevere.  

Hvad indebærer overladt? 

Tak for svaret iøvrigt!

Anmeld Citér

20. juli 2018

Newsence

Konsekvensen kan ved ikke at udlevere kan være at du bliver stemplet som en der yder samarbejdscikane og det kan koste dig dyrt i sager om bopæl.

jeg ville kontakte Statforvaltningen og fortælle om truslen om at far ikke udlevere barnet og at du ikke har en adresse på ham. Så kan de råde dig.

derudover har du RET til at kende farens adresse. 

Min mand har en søn som han ikke så overhoved ( grunde før min tid) men alligevel SKULLE han gøre hende ( moren) opmærksom på adresse skift. 

Anmeld Citér

20. juli 2018

Rockertand

Fie85 skriver:

Nu er der nogle instanser der har adgang til andre måder at finde borgere på end via deres folkeregisteradresse. Selv hjemløse kan findes og de har folkeregisteradresse på rådhuset, men man kan dog finde dem. 

Hvordan?

I mit arbejde er det en sjælden gang imellem livsvigtigt at finde en patient, jeg har adgang til alle tænkelige oplysninger, men det lykkes ikke altid, så er virkelig nysgerrig på disse instansers ressourcer - hvad er det?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.